« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
تخم کرفس حاوی یک ماده روغنی و بی‌بو به نام NBP است که خاصیت ادرارآور دارد و به سم‌زدایی از بدن کمک می‌کند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:کرفس هم خاصیت آنتی‌اکسیدان و هم ضدالتهابی دارد که به بهبود فشارخون و سطح کلسترول کمک می‌کند و همچنین مانع از بیماری قلبی می‌شود.

کرفس حاوی فیبر رژیمی است، بخصوص اگر بیش از یک پیمانه در روز مصرف کنید، موجب تقویت گوارش و کاهش وزن می‌شود. بعلاوه، میزان آب زیاد و الکترولیت موجود در کرفس نفخ را کاهش می‌دهد.

کرفس به عنوان تامین کننده فلاونوئیدهای آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی گیاهی پلی‌فنل نظیر فتالیدها، فواید دیگر نیز برای بهبود عملکرد کبد، پوست، چشم و سلامت شناختی دارد. بعلاوه کرفس منبع فوق‌العاده‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها و آنزیم‌های مفید است و حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی نظیر ویتامین k، ویتامین c، پتاسیم، اسید فولیک و ویتامین B6 است.


این گیاه حاوی ویتامین C زیادی است و به همین دلیل مصرف آن به تقویت لثه‌ها کمک کرده و از بروز بیماری اسکوربوت پیشگیری می‌کند.

از آنجایی که کرفس سرشار از انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین آ، ب و ث است و در آن املاح نیز به مقدار زیاد نهفته است می‌تواند مکمل خوبی برای زیبایی پوست و مو باشد.

یکی از فواید کرفس این است که به کاهش کلسترول کمک می‌کند و برای بهبود سلامت قلب مفید است. کرفس حاوی یک ماده منحصر بفرد به نام ۳-ن-بوتیلفتالید است که لیپید را کاهش می‌دهد.

تخم کرفس خواص آنتی‌اکسیدان دارد که به پایین آوردن فشار خون که یکی از عوامل مهم بیماری قلبی است کمک می‌کند. بیماری قلبی عمده‌ترین دلیل مرگ و میر در کشورهای صنعتی است.
فواید تخم کرفس شامل کمک به کنترل افزایش مزمن فشار خون است. تخم کرفس که حاوی عصاره هگزانیک، متانولیک و آکوئوس اتانولیک است، فشارخون را پایین می‌آورد و به گردش خون، کاهش التهاب و فشار خون کمک می‌کند.

تخم کرفس حاوی یک ماده روغنی و بی‌بو به نام NBP است که خاصیت ادرارآور دارد و به سم‌زدایی از بدن کمک می‌کند.

كرفس كلیه و مثانه را تمیز می كند. از تولید سنگ كلیه و مثانه جلوگیری می كند و ملین است.
كرفس را تقویت كننده معده می دانند.

کرفس به دلیل اینکه فیبر دارد و این ماده برای بدن قابل جذب نیست و به دلیل پر کردن بشقاب غذا، در کاهش وزن نقش دارد.

آب کرفس به همراه لیمو هم برای رفع تشنگی و هم برای کاهش وزن بسیار مناسب است.
کرفس در کاهش فشار خون نقش بسزایی دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: