« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
سیاسی
صادق زیباکلام درباره شیوه رفتار نمایندگان مجلس یازدهم با سیاست‌های وزارت خارجه مانند برجام گفت: مسئله اساسی در این خصوص نرمش قهرمانه است. به این معنا تندرو‌ها منتظر خواهد ماند تا ببینند باید با جو بایدن کنار بیایند یا با ترامپ که برای بار دوم انتخاب شده است.
پایگاه خبری آوای رودکوف:صادق زیباکلام درباره شیوه رفتار نمایندگان مجلس یازدهم با سیاست‌های وزارت خارجه مانند برجام گفت: مسئله اساسی در این خصوص نرمش قهرمانه است. به این معنا تندرو‌ها منتظر خواهد ماند تا ببینند باید با جو بایدن کنار بیایند یا با ترامپ که برای بار دوم انتخاب شده است.

به گزارش برترین‌ها؛ صادق زیباکلام؛ استاد دانشگاه به آغاز به‌کار مجلس یازدهم با ریاست قالیباف واکنش نشان داد.

صادق زیباکلام، فعال سیاسی و استاد دانشگاه در رابطه با راه و روش مجلس یازدهم گفت:

* فعالیت مجلس یازدهم با آتش سنگینی برروی دولت دوازدهم آغازخواهد شد و اعضای جبهه پایداری و طرفداران آقای احمدی‌نژاد یکی بعد از دیگری در حملات خود دولت را مسئول نابسامانی‌های اقتصادی، تورم نزدیک به ۴۰ درصد، بیکاری و کسربودجه ۵۰ درصدی معرفی می‌کنند.

* تندور‌ها سیاستی را که در مدت دو یا سه سال گذشته به کار بردند همچنان ادامه خواهند داد. به این معنا همانطور که مورد اشاره قرار دادم تمام تقصیرات و مشکلات را متوجه دولت آقای روحانی می‌کنند و مسائل واقعی کشوررا بدون هیچ اشاره‌ای ندید می‌گیرند. به عنوان مثال یکی از دلایلی که باعث کسربودجه عظیم و کم سابقه شده، کاهش صادرات نفت بوده است، زیرا براساس بودجه باید یک میلیون بشکه در روز نفت صادر می‌شد، ولی با واسطه تحریم‌ها به یک دهم این مقدار هم نرسیده یا بودجه براساس هر بشکه نفت به ارزش۵۰ دلار بسته شده بود، اکنون حول و حوش ۱۵ دلار به فروش می‌رسد که دریافت پول آن هم به سادگی امکان‌پذیر نیست.

* تندرو‌ها به دلایل وقوع این مسائل اشاره نخواهند کرد و نقش خود را در به وجود آمدن تحریم‌ها و رکود اقتصادی که دولت با آن روبرو است، مورد توجه قرار نمی‌دهند، اما پشت شعار‌هایی مانند اقتصاد مقاومتی و بی‌توجهی دولت به آن سعی می‌کنند که به گونه‌ای با مردم سخن گویند که مشکلات تنها به روحانی و وزرا او برمی‌گردد. این در حالی است زمانی که توانایی صادرکردن ۱۰۰ هزار بشکه نفت هم نداریم در اینکه چه فردی در مقام ریاست‌جمهوری نشسته باشد، تفاوتی به وجود نمی‌آید.

* با تمام این‌ها باید مورد اشاره قرار گیرد که مشکل اساسی برای تندرو‌ها از چند ماه دیگرکه دولت روحانی به پایان می‌رسد، شروع خواهد شد. درآن زمان نه مجلس دهمی و اصلاح‌طلبانی وجود دارند و نه روحانی و نوبختی که تمام اشتباهات متوجه آن‌ها باشد، پس هیچ چاره‌ایی جز نرمش قهرمانانه برای آنان باقی نخواهد ماند.

* (در این رابطه که روز گذشته در مجلس مطرح شد که وکیل الدوله و معاندالدوله نیستند): «واقع مطلب این است زمانی که آقای تقوی و سایر اصولگرایان تندرو هیچ اشاره‌ایی به مسائل واقعی نمی‌کنند و تلاشی بابت ریشه‌یابی مشکلاتی مانند عدم صادرات و واردات به خصوص در حوزه نفت انجام نمی‌دهند، نشان دهنده آن است که علاقه‌ای به پرداختن این مسائل ندارند، بنابراین چاره‌ای جزمتهم شمردن دولت برای آنان باقی نخواهد ماند.

* نمایندگان مجلس یازدهم در تنها موردی که وکیل الدوله نیستند حمله به روحانی است، در این خصوص صحیح بیان کردند، ولی آیا حاضرهستند به نهاد‌های دیگر حاکمیت هم انتقاد کنند و ازآن‌ها پاسخگویی بخواهند؟ بدون شک این کار را انجام نخواهند داد و تنها مکانی که بدون هیچ ترس و واهمه‌ایی به آن ضربه خواهند زد، قوه مجریه است، به سایر قوا حتی جرات نزدیک شدن ندارند.

* (درباره شیوه رفتار نمایندگان مجلس یازدهم با سیاست‌های وزارت خارجه مانند برجام): «مسئله اساسی در این خصوص نرمش قهرمانه است. به این معنا تندرو‌ها منتظر خواهد ماند تا ببینند باید با جو بایدن کنار بیایند یا با ترامپ که برای بار دوم انتخاب شده است. زیرا همانطور که در ابتدا توضیح دادم جز نرمش قهرمانانه هیچ راه دیگری فراروی ایران نیست. کشوری ۸۵ میلیونی با شعار شاید ۱۰سال بتوان اداره کرد، ولی تا ابد نمی‌توان با ژست‌های سیاسی و کلمات زیبا به این کار ادامه داد، بنابراین دیر یا زود تندور‌ها مجبور هستند، تصمیمات دشوار و سختی را اخذ کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: