« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
بنزوئیک اسید موجود در گوجه سبز خاصیت ضدمیکروبی قوی دارد که به پاک سازی و سم زدایی کبد و درمان بیماری های کبد مانند کبد چرب کمک می کند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-معصومه صادقی:بنزوئیک اسید موجود در گوجه سبز خاصیت ضدمیکروبی قوی دارد که به پاک سازی و سم زدایی کبد و درمان بیماری های کبد مانند کبد چرب کمک می کند.

با مصرف 100گرم گوجه سبز، 5 درصد ویتامین آ، 2.1 درصد ویتامین ب 1 (تیامین)، 1.9 درصد ویتامین ب 2(ریبوفلاوین)، 2.8 درصد نیاسین، 13 درصد ویتامین ث، 5.1‌ درصد كلسیم، 2.2 درصدفسفر، 5 درصدآهن و 3.6 درصد پتاسیم مورد نیاز در روز تامین می‌شود.

مقادیر بالای ویتامین C موجود در گوجه سبز باعث بهبود متابولیسم بدن و افزایش چربی سوزی شده و برای کاهش وزن و لاغری شکم مفید است.

خوردن گوجه سبز جذب فیبر را در بدن بالا می برد و به گوارش خوب کمک می کند. هر فرد باید برای عملکرد درست روده ها در طول فصل تابستان به طور روزانه گوجه سبز بخورد. از آن جا که گوجه سبز سرشار از ویتامین C و فیبر غذایی است، به معده کمک می کند از نفخ دور بماند.

مصرف گوجه‌سبز برای بهبود طعم دهان مفید است. همچنین اثرات منحصر به فرد آن شامل كاهش فشارخون ‌و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملكرد معده‌ای - روده‌ای است.


گوجه سبز برای سلامت دهان و دندان مفید است؛ مصرف گوجه سبز دندان ها را قوی تر می کند و علاوه بر این مصرف گوجه سبز را در کاهش درد و خونریزی لثه مفید می دانند.

گوجه سبز حاوی پروتئین، چربی(روغن)، انواع کربوهیدرات‌ها، نمک‌های معدنی و اسید‌های ارگانیک است. این مواد، خواص گوجه سبز را برای رفع تشنگی، تحریک اشتها و از بین بردن خستگی دو چندان می‌کنند.

مقادیر بالای آهن و ویتامین C موجود در گوجه سبز برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن مفید است.


مصرف گوجه سبز برای افراد مبتلا به نقرس بسیار مفید است . سر شار از ویتامین ب1و ب2و ث است. غنی از آنتی اکسیدان و بدن را در مقابل انواع عفونت ها مقاوم کرده و التهابات بدنی را برطرف می کند. باعث تقویت سیستم ایمنی بدن است. پتاسیم موجود درآن به عضلات طبیعی قلب کمک شایانی می کند.

گوجه سبز میوه ای غنی از مواد مغذی و حاوی اسید های ارگانیک، ویتامین ها، فلاونوئیدها، مواد معدنی و سایر موادی است که برای سلامتی بدن موثر هستند. این خوراکی پرطرفدار دارای تاثیرات ضد التهابی، آرام بخشی، و ضد پیری است.

گوجه سبز باعث تعادل اسید و باز در جریان خون می‌شود، از این رو می‌تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد، این میوه اثرات قابل‌توجهی در جلوگیری از بیماری‌هایی مانند چربی خون بالا، پیری سلول وسرطان دارد. اسید بنزوئیك، تركیبی است كه خاصیت ضد میكروبی دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: