« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲
مدیرکل امور عشایر استان فارس:
مدیرکل امور عشایر استان فارس از تهیه اطلس عشایر ۱۲ شهرستان استان فارس با ۲۵ لایه اطلاعاتی برای اولین بار در کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، روح الله بهرامی گفت: تهیه اطلس عشایر استان با ۲۵ لایه اطلاعاتی برای اولین بار در کشور با هدف مستندسازی، ایجاد حافظه سازمانی و زمینه‌سازی برای مدیریت دانش و نهادینه‌سازی تفکر سیستمی و با رویکرد تحلیل فضایی در قالب آرشیو فنی دیجیتال به عنوان اقدام نوآورانه در سطح ملی توسط اداره مطالعات اداره کل امور عشایر استان فارس از سال ۹۷ در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تا کنون ۱۸ لایه اطلاعاتی شامل: توپوگرافی استان، مرز تقسیمات کشوری تا سطح دهستان، زیست بوم‌های عشایری، سامانه‌های عرفی، استقرارگاه‌های عشایری در ییلاق و قشلاق، سایت‌های اسکان هدایتی و حمایتی، منابع آب پایدار، آب انبارها و مخازن زمینی، زمین‌های واگذاری به عشایر، ایل راه‌ها و اتراق گاه‌های عشایری و مناطق حادثه خیز و بحرانی، مناطق پتانسیل بومگردی و گردشگری عشایری، مدارس ثابت و سیار عشایری، موقعیت ادارات شهرستانی، شرکت‌های تعاونی، انبارها و فروشگاه‌ها، صندوق‌های اعتبارات خرد زنان عشایری، آبگرمکن‌های خورشیدی، جایگاه‌های سوخت تعاون روستایی، مراکز و خانه‌های بهداشت، تهیه نظام نوین ترویج در اطلس عشایر فارس قرار گرفته است.

مدیر کل امور عشایر با اشاره به اینکه اطلس عشایر ۱۲ شهرستان مبتنی بر اطلس عشایر استان در سطح کلان تاکنون تهیه شده افزود: که با این اقدام امکان تحلیل فضای داشته‌های عشایری در سطح خرد نیز فراهم شده است.

بهرامی سهولت برنامه ریزی و تصمیم گیری خرد دستگاه‌های خدمات رسان از جمله فرمانداری‌های شهرستان‌ها را از مزیت‌های این طرح دانست.

مدیر کل امور عشایر فارس افزود: برنامه ریزی برای تهیه و بارگذاری ۷ لایه دیگر نیز در دستور کار اداره مطالعات اداره کل امور عشایر فارس قرار دارد که در برنامه‌های امسال تکمیل خواهد شد.
مدینه صابری /خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: