« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
تقویت سیستم دفاعی بدن و جلوگیری از بروز سکته های قلبی از جمله مهمترین تاثیر حجامت در افراد است.

 

آوای دنا:دکتر فرانک بهادری در گفت‌وگو با ایسنا ، افزود: بهار بهترین فصل برای انجام حجامت است چرا که در این فصل حرارت بدن بالا می‌رود و از نظر گرمی و سردی فصل متعادلی برای انجام حجامت است.

وی اظهار کرد: حجامت تاریخچه‌ای 7000 ساله دارد و در دین مبین اسلام بر انجام عمل حجامت تاکید فراوانی شده است که حجامت دوای هر درد و بیماری است.

پزشک طب سنتی جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: افرادی که دارای بیماری فشار خون، چربی خون،‌ قند خون، واریس و انواع سردردها هستند، می‌توانند عمل حجامت را انجام دهند.

بهادری بیان کرد: بهترین زمان برای حجامت نیمه دوم ماه قمری است و بهار، پاییز، تابستان و زمستان بهترین فصل‌های سال برای انجام عمل حجامت محسوب می‌شوند ضمن اینکه که در ماه دی به دلیل سردی هوا حجامت کردن نهی شده است.

وی تصریح کرد: تقویت سیستم دفاعی بدن و جلوگیری از بروز سکته های قلبی از جمله مهمترین تاثیر حجامت در افراد است.

پزشک طب سنتی جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: افراد دارای طبع سرد،‌ کسانی که غلبه سودا و بلغم دارند،‌ کسانی که دچار سرماخوردگی شدید هستند،‌ افراد زیر دو سال و بالای 6 سال بدون داشتن بیماری و زنان در ایام عادت ماهیانه نباید حجامت کنند.

بهادری یادآور شد: به دلیل این که گلبول‌های قرمز خون 120 روز بیشتر عمر نمی‌کنند و بعد از این مدت از بین می‌روند و گلبول‌های جدید جایگزین می شوند گلبول‌های مرده در طحال تجزیه می‌شوند و قسمتی به صورت آهن جذب بدن می شود و بقیه از طریق رگی به پشت کتف که فیلتر بدن نام دارد هدایت می‌شوند که حجامت باعث خارج کردن گلبول‌های مرده از بدن می‌شود.

وی توصیه کرد: کسانی که قصد انجام عمل حجامت را دارند باید حتما صبحانه بخورند و هیچگاه با شکم گرسنه حجامت نکنند. انار، کاهو، شربت عسل و خرما از بهترین مواد غذایی و نوشیدنی قبل از انجام عمل حجامت محسوب می شود ضمن اینکه 24 ساعت قبل و بعد از عمل حجامت باید از خوردن غذاهای سرد، تخم مرغ، ماهی مرغ، ترشیجات و لبنیات اجتناب شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: