« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
به قلم حمید رضا طیب نیا؛
۱۵ خرداد ۴۲ نخستین جرقه بیداری در جهت ریشه های تحول عظیم در تاریخ معاصرِ ایران را بوجود آورد....
پایگاه خبری آوای رودکوف-حمیدرضا طیب نیا:خداوند در آیه ۱۶۵ سوره اعراف میفرمایند: "فَلَمَّا نَسُوا۟ مَا ذُكِّرُوا۟ بِهِۦٓ أَنجَيْنَا ٱلَّذِينَ يَنْهَوْنَ عَنِ ٱلسُّوٓءِ وَأَخَذْنَا ٱلَّذِينَ ظَلَمُوا۟ بِعَذَابٍۭ بَـِٔيسٍۭ بِمَا كَانُوا۟ يَفْسُقُونَ"

بیان صریح این آیه اشاره دارد که سكوت در برابر فسق و فساد و عدم قطع رابطه با ستمگران، شریك بودن در فسق و ظلم و موجب اشتراك با ظالمين در عذاب است.

امام صادق (ع) فرمودند:  "لیعدن لخروج المهدی ولو سهما " هر یک از شما برای قیام قائم (عج) هر چند با تهیه کردن یک تیر باید آماده گردد.

روایات متعددی از ائمه هدی (ع) نسبت به عصر آخر الزمان نقل شده است و چنین برداشت میشود که قم و اهل آن نشانه و الگوی تشیع و ولایت بوده و خواهند بود.

شکل گیری انقلاب‌ اسلامی ایران ، تبلوری از  جنبش‌ ضداستعماری‌ تنباکو، انقلاب‌ عدالت‌خواهانه‌ و مردمی‌ مشروطه، نهضت‌ ملی‌ شدن‌  نفت، و قیام‌ ضداستعماری‌ و ضداستبدادی‌ پانزده‌ خرداد میباشد و قیام‌ پانزده‌خرداد آخرین‌ زنجیره‌ این‌ تحول، قبل‌ از وقوع‌ انقلاب‌اسلامی‌ است‌ که‌ با تاکید مکرر حضرت امام‌(ره)  از آن بعنوان‌ منشأ و مبدأ و نقطه‌ آغازین‌ انقلاب‌ اسلامی‌ همواره یاد میشد و بر شناخت‌ آن‌ تاکید می نمودند. به‌  اعتقاد امام، نخستین‌ جرقه‌های‌ انقلاب‌اسلامی‌ در این‌ قیام‌ ۱۵ خرداد زده‌ شد و زمینه‌های‌ سیاسی، اجتماعی‌ و مبانی‌ فکری‌ و فرهنگی‌ انقلاب‌اسلامی‌ در همین برهه فراهم‌ گردید.

بلا شک ۱۵ خرداد ۴۲  نخستین جرقه بیداری در جهت  ریشه های تحول عظیم در تاریخ معاصرِ ایران را بوجود آورد  و در امتداد همین مسیر  شاکله و سپس  پیروزی انقلاب اسلامی به رهبر ی امام خمینی، (ره) (امام تحولها) نقش اساسی و کلیدی داشت ،چرا که ۱۵ خرداد آن سال با عاشورای حسینی مقارن شده بود و هوشیاری و سیاست  سراسر بصیر وزمان شناسی دقیق همراه با جامعه شناسی اعتقادی مصداق درک بالا از غنی بودن  فرهنگ عاشورایی ملت ، زمینه مناسب در جهت اولین ومحوری ترین افشاگری علنی  علیه رژیم سفاک وپلید شاهنشاهی وشخص شاه را رقم زد.

انقلاب اسلامی مدیون فرهنگ ناب عاشورایی است چرا که هرجا روحیه عاشورایی در ملتی نفوذ واثر کرد آن ملت درس ایثار واستقامت و اتحاد را بخوبی آموخت  و مظهر شعار هیهات من الذله شد.
ناگفته نماند که  افشاگری علنی امام در مدرسه فیضیه علیه شاه آغازی برای قیام ۱۵ خرداد وسردادن شعار مرگ بر دیکتاتور برای اولین بار  بود.

در حقیقت این حرکت عظیم وطوفانی ۱۵ خرداد حضرت  امام  بود که   پایه های ظلم وستم طاغوتی را از اساس به لرزه در آورد ، و  وعده تولد انقلاب اسلامی را به ملت ایران   هدیه داده بود.

امروزه  بیداری ملتهای آزادیخواه جهان و اتحاد واستقامت آنها در مقابل حاکمان ظالم و امیدواری آنها برای سقوط وافول امپراطوریهای طاغوتی وزورگو، در بازخوانی انقلاب ونهضت حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) نهفته شده است.

چه کسی در باورش می گنجد  که انقلاب اسلامی که روزی از ۱۵ خرداد با جرقه فرزند مکتب حسینی آن هم با دست خالی درمقابل ابر طاغوت تا دندان مسلح دوران خود شروع وبه پیروزی نهایی رسیده بود امروز عصاره  تحولش ، دنیای گرفتار در امپراطوری غرق در ظلم وفساد و بی عدالتی ، اما مجهز به پیشرفته ترین سلاحها وامکانات روز دنیا را آن هم از درون وبدون هیچ هزینه ای به افول وسقوط نهایی نزدیک کند.

باید بدانیم  که مکتب فکری  امام (ره) مکتب تحول بدون محدویت زمانی ومکانی است.

دیروز شاگرد وخلف صالح آن امام همام ،امام خامنه ای (حفظ الله تعالی) چقدر  موشکافانه عمیق  و با فهم دقیق زمان شناسی درابتدای راه  گام دوم انقلاب به تحلیل گفتمان سیاست فکری امام (ره)  در باب تحول و امام تحولگرا پرداخته بود اگر خوب اندیشه کنیم  متوجه خواهیم شد ، آن کلید تحول ۱۵ خرداد امام (ره) که منجر به تولد وپیروزی انقلاب اسلامی وسپس بیداری ملتهای آزادیخواه جهان شده بود امروز مرکز و ام الفساد عالم را به وحشت انداخته وتحول عظیم جهانی راعمیقا هدف گرفته ودنبال میکند.

سالروز قیام حسینی ۱۵خرداد ۴۲ که منجر به شهادت دهها هزار طاغوت ستیز،  شده بود ورحلت جانسوز منشا فکری این جرقه عظیم الهی ، حضرت امام (ره) را به همه آزادیخواهان جهان وملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض میدارم.

ارادتمند همه ملت ایران اسلامی-حمیدرضا طیب نیا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: