« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان :
مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان از ایجاد 70 پایگاه اطفاء حریق در نقاط مختلف استان اصفهان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، منصور شیشه‌فروش با اعلام این خبر، اظهار داشت: مراتع بسیار مهم هستند و به عنوان ذخائر ارزشمندی برای هر منطقه‌ای محسوب می‌شوند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان بیان کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده آتش سوزی در مراتع می‌تواند در هر هکتار تا 8 میلیون تومان خسارت و در جنگل‌ها در هر هکتار حدود 340 میلیون تومان خسارت وارد کند.

وی با بیان اینکه حفظ مراتع و جنگل‌ها بسیار با اهمیت است گفت: نیاز به 3 سال بعد از حریق به بلوغ برای احیا مجدد مراتع، از بین رفتن حیات وحش، آلودگی ناشی از آتش سوزی، خطرات آسیب‌های بدنی برای افراد موثر در مهار آتش، تخریب ارگانیسم‌های داخل خاک، صرف هزینه برای احیای مرتع و کمرنگ شدن کارکت‌های مرتع از جمله عدم تولید اکسیژن تأثرات منفی آتش‌سوزی مراتع و جنگلهاست.

این مسئول مساحت سطح استان اصفهان را 10 میلیون و 700 هزار هکتار دانست و گفت: این استان دارای 6 میلیون و 300 هزار هکتار مرتع، 3 میلیون و 200 هزار هکتار بیابان و 100 هزار هکتار جنگل است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه برای یک میلیون هکتار مرتع امکان وقوع حریق وجود دارد اضافه کرد: اقدامات انجام شده برای کنترل حریق در استان اصفهان شامل تهیه پهنه وری استان از نظر خطرپذیری و تشکیل 198 سامانه عرفی است.

وی مراتع فریدن، بویین و میاندشت، خوانسار، چادگان، فریدون شهر، سمیرم، دهاقان، گلپایگان، نطنز، شهرضا، کاشان و لنجان را مناطقی دانست که احتمال حریق در آنها زیاد است و گفت: 95 درصد علت حریق در سال گذشته عامل انسانی بوده است.

وی افزود: 70 پایگاه اطفای حریق در مناطق توسط منابع طبیعی ایجاد شده است.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: