« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
ستار هاشمی در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات نگاه ویژه به مناطق کمتر توسعه‌یافته و روستاها را از اولویت‌های مهم دولت برشمرد و گفت: تا پایان سال جاری همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به یاسوج با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت‌وگو کرد.

هاشمی در این دیدار از افزایش زیرساخت‌های حوزه ارتباطی و فناوری اطلاعات در شرایط بیماری کرونا در کشور خبر داد و گفت: بیشتر امورات در این دوره ازجمله آموزش‌، دیدوبازدید، خرید و سایر امور از طریق برخط انجام گرفت که این خود تحولی در ارتباطات نوین در کشور است.


وی افزود: در این دوره در اقدامی داوطلبانه از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دسترسی به سامانه‌های آموزش بر خط دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در کشور رایگان شد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات ادامه داد: در ماه مبارک رمضان و به‌ویژه شب‌های قدر سه میلیون نفر به سامانه‌های برخط همچون هیات و محفل متصل شدند و در شرایط بیماری کرونا نیز ترافیک شبکه ملی اطلاعات در کشور بیش از دو برابر شد.

هاشمی به توانمندی‌ها و پتانسیل استان اشاره کرد و گفت: یکی از هشت شرکت موردتقدیر در نمایشگاه الکامپ از استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است که این خود نمایانگر توانمندی‌ها و استعدادهای درخشان این استان است.

حسین کلانتری هم در این دیدار سرعت بخشی و اجرای فیبر نوری کاکان و سی سخت و اجرای فیبر پشتیبان برای شهرستان لنده، شهرهای لیکک، مارگون و لوداب را از اولویت‌های این حوزه دانست و از معاون وزیر خواست تلاش شود این اقدامات که از مهم‌ترین مطالبات مردم این شهرها و بخش‌هاست، به‌زودی انجام شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد کمک به توانمندسازی پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های استان برای توسعه کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها و همچنین کمک به راه‌اندازی مشاغل فناورانه را مهم ارزیابی کرد.

استاندار بابیان اینکه استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا، فضای جدیدی در اقتصاد به وجود خواهند آورد، گفت: خلق ایده، کارآفرینی، کسب‌وکارهای متنوع جدید و مبتنی بر فناوری‌های نوآورانه می‌تواند فرصتی مغتنم برای رشد هر چه بیشتر در اقتصاد ایجاد کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به آتش‌سوزی‌های اخیر در برخی مناطق و نقاط استان و میزان خسارات ناشی از آن اشاره کرد و افزود: استفاده از فناوری‌های نوین ازجمله اینترنت اشیاء و پایش تصویری و پهباد برای پایش آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، می‌تواند کمک شایانی به‌سرعت بخشی برای مهار آتش و اطفای حریق و کاهش چشمگیر خسارات احتمالی باشد.
ش
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: