« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
سرویس گیاهان دارویی پایگاه خبری اوای رودکوف؛
تحقیقات نشان می دهد که پتاسیم در موزها می تواند ضربان قلب را منظم نگه دارد. همان طور که مسئول انجام منقبض شدن ماهیچه ها است هم چنین می تواند اثرات سدیم را بر فشار خون بی اثر کند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-معصومه صادقی:تحقیقات ثابت کرده است اگر بزرگسالان در رژیم غذایی خود موز بگنجانند، احتمال توسعه دژنراسیون ماکولا یا انحطاط عضلانی مربوط به سن را تا 36 درصد کاهش می دهند. این بیماری یکی از بزرگ ترین دلایل انحطاط بینایی در افراد مسن است.

موز حاوی طیف متنوعی از عناصر غذایی و ویتامین‌هاست. مهم ترین ویتامین‌های موجود در این میوه شامل ویتامین ب۶، ب۱۲، ویتامین ث و ویتامین آ می‌شود. موز دارای عناصر غذایی پتاسیم، آهن، منگنز، منیزیم، فولات، پروتئین و برخی از آمینواسید‌های ضروری و آنتی‌اکسیدان‌هاست.


موز پر از ویتامین ث، آنتی اکسیدان ها و فیبر است. سه ماده برای ایجاد انرژی در سیستم هستند به همین دلیل افرادی که زیاد ورزش می کنند در رژیم خود موز دارند. نشاسته موجود در موز می تواند قند خون را به انرژی تبدیل کند.

قلب قوی برای زندگی طولانی و سالم حیاتی است. افزودن موز به رژیم غذایی می تواند راهی بسیار خوب برای سلامتی باشد. تحقیقات نشان می دهد که پتاسیم در موزها می تواند ضربان قلب را منظم نگه دارد. همان طور که مسئول انجام منقبض شدن ماهیچه ها است هم چنین می تواند اثرات سدیم را بر فشار خون بی اثر کند.

حفظ استخوان های محکم بسیار مهم است. زمانی که اسکلت تمام کلسیمی را که نیاز دارید، نگه می دارد و به آرامی آن را به هنگام نیاز به جریان خون آزاد می کند. اما کلسیم برای قوی و سالم نگه داشتن استخوان ها به چیزی بیشتر از کلسیم نیاز داریم. موز حاوی ویتامین ث، ویتامین ب6 و پتاسیم هستند، این مواد مغذی برای استخوان های محکم ضروری هستند.

موز پر از مواد معدنی و مواد مغذی مختلف است. در میان آن ها آهن، روی، ویتامین آ، ویتامین ب، ویتامین ث، سلنیوم و پروتیین قرار دارند. تمام این مواد سیستم ایمنی را تقویت می کنند و سلامت کلی را بهبود می دهند.

موز نیز حاوی مواد مغذی فراوان است و در بین آن ها آهن، اسید فولیک وب 12 است. اینها دقیقا همان چیزی هستند که بدن ما نیاز به مبارزه با کم خونی دارد. می توانید مقداری عسل را روی موز بگذارید، چون می تواند به جذب آهن، از طریق مقدار غنی مس کمک کند.

موز دارای 12 میلی گرم کولین choline است، یک ویتامین B از بین برنده چربی که مستقیما روی ژن هایی که باعث ذخیره چربی در شکم می شوند، تاثیر می گذارد. ( یکی از دلایل بزرگ شدن شکم افرادی که مشروب زیادی می نوشند این است که الکل باعث آلوده شدن کولین شده و درنتیجه سب افزایش وزن اطراف کبد می شود. ) این ویتامین را می توانید در گوشت بدون چربی، غذاهای دریایی و خربزه پیدا کنید.

اگر بعد از ورزش در ماهیچه هایتان احساس درد کردید یا به اندازه کافی رشد عضله ندارید احتمال دارد که منیزیم کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید. موز یکی از منابع خوب منیزیم است که می تواند به انقباض و انبساط عضلات و آرامش و سنتز پروتئین کمک کند و سبب افزایش توده عضلانی بدون چربی شود. مصرف منیزم به تجزیه و تحلیل چربی کمک کرده و این فرایند سبب می شود بدنتان چربی ذخیره شده در خود را آزاد کند.

خواب راحت تر با چای موز: یک راه بدست آوردن منیزیم نوشیدن چای موز است. کمی آب را جوش آورده، موز را شسته و بدون این که پوست بگیرید، سر و ته آن را بزنید و به مدت 7 – 10 دقیقه آن را جوشانده و سپس موز را از آب برداشته و چای موز را قبل از خواب بنوشید.

موزی که کاملا نرسیده باشد غنی از نشاسته مقاوم است که به معنای واقعی کلمه در برابر فرآیند هضم مقاومت نشان می دهند. باکتری های سالم روده را تقویت کرده و اشتها را کاهش داده و منجر به اکسیداسیون کارآمدتر چربی می شود.در واقع یک مطالعه نشان داد که جایگزینی فقط 5 درصد کربوهیدرات با منبع نشاسته مقاوم می تواند چربی سوزی بعد از غذا را تا 30 درصد افزایش دهد!از آنجایی که موز کال یا موزی که هنوز کاملا نرسیده است کمی تلخ است، برای بهره بردن از مزیت آن می توانید آن را با دیگر میوه ها مخلوط کرده و به یک اسموتی خوشمزه تبدیلش کنید تا متوجه طعم تلخ آن نشوید.

موز سرشار از پکتین pectin است که به عنوان یک سم زدای طبیعی شناخته می شود. این فیبر ژلاتین مانند به ترکیبات سمی خون چسبیده و از طریق ادرار آن ها را از بدن دفع می کند. در واقع بر اساس مطالعه ای مشخص شده که پکتین مرکبات در طی 24 ساعت بعد از مصرف، دفع جیوه توسط ادرار را 150 درصد افزایش می دهد. ضمن این که پکتین نقش مهمی در از دست دادن سریع وزن ایفا می کند و می تواند میزان جذب چربی در سلول ها را محدود کند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین