« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان:
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ۴۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پل روستای "ده‌بزرگ" بخش پادنای سمیرم که در اثر سیل تخریب شده بود، اختصاص یافت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهاندر سفر به سمیرم به همراه مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پل این روستا در بارندگی سیل‌آسای فروردین پارسال تخریب شده بود.

فرزاد دادخواه افزود: بدلیل طول زیاد مسیر پل در ۲ طرف جاده دسترسی به روستای ده‌بزرگ و چند روستای دیگر، برای مدتی سازه‌ای دیگر برای رفت و آمد مردم و خودروها به این روستاها نصب شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون افزون بر ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این پل هزینه شده و کار آن تا یکی دو ماه آینده انجام خواهد شد و پل جدید بین روستاهای دنگزلوو ده‌بزرگ پادنا به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار سمیرم نیز گفت: بهار سال ۹۸ پل‌های ارتباطی روستاهای سیور، ماندگان، علی‌آباد بخش پادنای سفلی و پل ارتباطی روستاهای کهنگان، دهبزرگ، دنگزلو، قاسملو و تل‌محمد در بخش پادنای بزرگ در پی طغیان رودخانه‌های ماربر و سرد قطع شده بود.

محمدرضا عسگریان خاطرنشان کرد: سال گذشته تنها در ۴۸ ساعت ۱۱۰ میلیمتر باران بارید و آسیب‌ زیادی در بخش‌های مختلف خانگی، بافت فرسوده و سازه‌های راه، راهداری و جهاد کشاورزی ایجاد کرد.

به گفته وی، پل ارتباطی برخی روستاها مانند سیور زودتر احداث شد اما برخی پل‌ها همچون روستای ده‌بزرگ که جریان طغیانگر آب رودخانه، پل قبلی را بلعید و تنها امکان ارتباطی روستاهای پادنا، نقل، دنگزلو، قاسملو و ده بزرگ در سیلاب تخریب کرده بود، بدلیل حجم بیشتر کار زمان بیشتری برای تکمیل نیاز داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز امروز در جریان بازدید از جاده ونک سمیرم گفت: چند نقطه حادثه‌ساز و پیچ خطرناک در مسیر وجود دارد که باید اصلاح شود.

منصور شیشه‌فروش افزود: این زمان فصل تعطیلات است و تردد بالای مسافر و گردشگر در این محور به سمت رودخانه شمس‌آباد، امامزاده زینعلی، چشمه‌ناز و امامزاده ونک زیاد است.

وی از مدیران شهرستان سمیرم خواست تا بطور مداوم پیگیر تامین اعتبارات برای تکمیل طرح‌ها باشند تا قبل از فرارسیدن فصل سرما، بخش زیادی از کارها انجام شده باشد.

برپایی جلسه بررسی مشکلات شهر و شهرداری کُمه و بازدید از آتش‌نشانی و همچنین بازدید طرح‌های عمرانی و در حال ساخت بخش پادنا در سفر امروز مدیران شهرستانی، بحران و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گنجانده شده بود.

حسین انصاری اردلی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای سمیرم چندی قبل گفته بود: نصب پل موقت روستای ده‌بزرگ با پنج دستگاه ماشین‌آلات سنگین و ۱۰ راهدار انجام شد.

بخش پادنای بزرگ به مرکزیت روستای تازه شهر شده بیده در ۱۱۴ کیلومتری جنوب سمیرم و ۲۷۴ کیلومتری جنوب اصفهان، در دامنه رشته کوه دنا واقع شده و روستای ده‌بزرگ نیز از توابع همین بخش است.

شهرستان سمیرم با ۱۵۰ روستا و آبادی، ۶ شهر و چهار بخش مرکزی، پادنا، پادنای بزرگ و وردشت دارای ۸۶۰ کیلومتر بزگراه و جاده اصلی، فرعی و روستایی و یک هزار و ۹۹۲ کیلومتر راه همسنگ است.
مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: