« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کارشناس دفتر مدیریت مصرف توانیر:
خروجی نقشه روزانه مصرف برق کشور، نشان داد که هم اکنون 6 استان و دو کلانشهر در وضعیت قرمز و 15 استان و 3 کلانشهر در وضعیت زرد قرار دارد.
‎به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف، آقای مصطفی نوری گفت: انتشار نقشه مصرف برق امروز 31 خرداد 99، نشان داد هم اکنون استان‌های خراسان رضوی، سمنان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و سیستان بلوچستان و کلانشهر‌های مشهد و اصفهان در محدوده قرمز مصرف قرار دارند.

وی از هموطنان ساکن در مناطق یاد شده خواست تا با کاهش تنها 10 درصدی مصرف برق خود، در بازگشت به وضعیت سبز کمک کنند.

نوری همچنین گفت: هموطنان با این اقدام می‌توانند امکان بهره مندی همه مردم به ویژه هموطنان ساکن در مناطق جنوبی از برق را که در حال حاضر با گرمای شدیدی روبه رو هستند و نیاز مداوم به استفاده از وسایل خنک کننده دارند، فراهم کنند.

وی همچنین با بیان این که هم اکنون 15 استان و 3 کلانشهر در وضعیت زرد قرار دارند، افزود: در حال حاضر استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، البرز، قم، مرکزی، همدان، خوزستان، بوشهر، فارس، کرمان و هرمزگان و کلانشهر‌های تبریز، اهواز و شیراز در وضعیت زرد مصرف برق قرار دارند.

نوری گفت: هموطنان ساکن در این مناطق نیز می‌توانند تنها با کاهش 5 درصدی مصرف برق خود، در بازگشت به وضعیت سبز تاثیری فوری داشته باشند.

کارشناس مدیریت مصرف توانیر افزود: همه هموطنان با تنظیم درجه کولر‌های گازی روی عدد 24 و استفاده از دور کند در کولر‌های آبی، می‌توانند در کاهش مصرف برق و کمک به کاهش هزینه قبض خود تاثیربسزایی دااشته باشند.

نوری اضافه کرد: همچنین استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف مانند ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات اوج مصرف شبکه از دیگر راهکار‌های کاهش مصرف برق به شمار می‌رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین