« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
معاون شبکه بهداشت و درمان سمیرم :
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان سمیرم گفت: تا زمان حاضر طرح غربالگری ویروس کرونا در بین ۶ هزار و ۸۷۵ نفر از جامعه عشایری این شهرستان انجام شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، حجت‌الله موسوی اظهار داشت: این طرح به شکل روزانه در هر چهار بخش این شهرستان و با مشارکت کارکنان مجموعه بهداشت و درمان، امور عشایر و نیروی مقاومت بسیج در حال انجام است.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان سمیرم بیان کرد: تعداد اتراق‌ها و یوردهای(محل استقرار سیاه چادر عشایری) بازدید شده در این طرح را یکهزار و ۶۷۰ محل است.

وی گفت: در این میان ۱۳ مورد مشکوک به بیماری کووید-۱۹ شناسایی شدند که تست کرونای سه نفر از آنها مثبت بود.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان سمیرم با بیان‌اینکه این سه نفر به مراکز درمانی و ۱۶ ساعته معرفی شده‌اند، ادامه داد: حدود ۲۷۷ لیتر محلول ضدعفونی کننده دست، ۲۸۷ لیتر محلول ضدعفونی سطوح، سیاه چادرها و محل‌های نگهداری دام و ۹ هزار و ۱۳۰ عدد ماسک در بین عشایر مستقر در ییلاق در همین مدت توزیع شده است.

موسوی از جمله مشکلات موجود در اجرای طرح غربال‌گری عشایر در این فصل را پراکندگی زیاد، گستردگی و کوهستانی بودن بیشتر مناطق سمیرم عنوان کرد و گفت: برای رفتن به میان عشایر، حضور در یوردها و محل‌های تجمعی آنها به خودروهای کمک‌دار نیاز است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان سمیرم با تاکید بر اینکه مُراقبان و مُدافعان سلامت با عزمی راسخ، فداکارانه و سختکوش در حال کار و تلاش هستند، ابزار امیدواری کرد: با انجام غربالگری‌ها و آزمایش‌های دوره‌ای، زنجیره انتقال بیماری کووید-۱۹ در این جامعه بزرگ و پراکنده قطع شود.

وی از خانوارهای عشایری خواست، رفت و آمد خود به شهرها و روستاهای نزدیک به محل استقرار خود را کاهش دهند و تنها برای خریدها و کارهای ضروری از یوردهای خود خارج شوند.

مسوول واحد گسترش شبکه بهداشت و درمان سمیرم نیز در همین پیوند چندی قبل گفته بود: آمار رسمی مورد استفاده برای برنامه‌ریزی‌های امور عشایر، آخرین سرشماری عشایری در سال ۱۳۸۷ است که جمعیتی حدود ۲۵ تا ۲۹ هزار نفر را تایید می‌کند اما این عدد در سال‌های گذشته کمتر شده است.

محمد آصفی افزود: طبق سرشماری چادر به چادر و نفر به نفری که شبکه بهداشت، بسیج و امور عشایر در سال ۱۳۹۸ انجام داد سرجمع جمعیت عشایری که وارد ییلاق می‌شوند ۱۵ هزار نفر هستند که تنها ۲ هزار نفر از آنها در سامانه سیب استان اصفهان ثبت شده و بقیه در استان‌های قشلاقی و گرمسیر ثبت سامانه شده‌اند.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: