« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم گفت: آتش مراتع چم‌سرخ شهر ونک شهرستان سمیرم مهار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، علی پورعسگر اظهار داشت: امروز در حوالی ساعت ۱۳ با اعلام گزارشات مردمی به یگان حفاظت شهرستان مبنی بر وقوع آتش سوزی در مراتع چم سرخ ونک ، بلافاصله مامورین یگان حفاظت اداره با امکانات خود در محل حاضر شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم بیان کرد: مامورین یگان حفاظت این اداره با همکاری همیاران طبیعت ، بسیج مردمی پس از ۵ ساعت تلاش بی وقفه موفق به مهار آتش و اطفاء آن شدند.

وی تأکید کرد: رسیدن به محل آتش‌سوزی بدلیل صعب العبور بودن منطقه در حدود ۴۰ دقیقه پیاده روی در کوهها را نیاز داشت.

علی پور عسگر افزود: در این آتش‌سوزی حدود ۱۵ هکتار پوشش علفی یکساله ، ۲۱۰ بوته گون و ۱۶۰ اصله درختچه ارژن و ۳ اصله درخت ارس طعمه حریق شد.

این مسئول در ادامه از عدم امکان استفاده از ادوات آتش‌نشانی در محل حادثه با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه سخن گفت و تصریح کرد: مامورین یگان حفاظت اداره و همیاران طبیعت پس از چند ساعت پیاده روی در کوهها نهایتاً با بیل و آتش کوب و دمنده اطفاء حریق توانستن در ساعت ۱۹ آتش را بطور کامل مهار کنند .

علی پورعسگر رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم یادآور شد: صرفاً در خصوص عامل آتش سوزی به نظر می‌رسد عامل انسانی بوده که تحقیقات در این مورد ادامه دارد .
وی به نقش بارشهای اخیر و رویش گیاهان مرتعی یکساله در این مرتع بر پیشروی فوق العاده بالا آتش تأکید کرد و خاطر نشان کرد: متاسفانه آتش در دامنه کوه به چند قسمت تبدیل شده که مهار آتش رو برای نیروها به شدت سخت کرده بود .

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: