« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد:
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری ۱۹۰ تن کالا از طریق گمرک استان صادر شده است.
پایگاه خبری آوای رودکوف:سالار حسین پور در گفتگو با بازار با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به موقعیت موقعیت جغرافیایی خاص، شرایط مناسبی برای صادرات کالاهای غیرنفتی دارد، افزود: کهگیلویه و بویراحمد، کریدور جنوب به مرکز کشور بوده و متصل بودن مناطق جنوبی این استان با بنادر بوشهر- دیلم و گناوه که بخشی از گلوگاههای صادراتی کشور هستند، شرایط ویژه ای را برای صادرات این استان فراهم کرده است.

وی بیان داشت: میزان صادرات در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ افزایش داشته اما با این حال پتانسیلهای این استان هنوز بالقوه مانده است.

مشکلات حمل و نقل از موانع پیش روی صادرات کهگیلویه و بویراحمد است

حسین پور با بیان اینکه این استان، پتانسیل و منابع خدادادی و ظرفیتهای بسیاری در زمینه های مختلف معدنی، طبیعی، کشاورزی و نفت و گاز دارد، گفت: یکی از موانع پیش روی صادرات در استان، نبود صنایع بسته‌بندی و مشکلات حمل‌ونقل است.

وی افزود: میزان صادرات کالاهای مختلف در استان در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش وزنی داشته است.

حسین پور اظهار داشت: ارزش کالاهای صادراتی در این مدت، ۲۷۶ هزار دلار بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: این کالاهای صادراتی شامل عصاره شیرین بیان، موکت، درختچه گل رز، لوازم آرایشی و بهداشتی، سیمان، آبلیمو، عصاره زعفران و پودر شیرین بیان است.

حسین پور مقصد این کالاها در سال جاری را امارات متحده عربی، کشورهای حاشیه خلیج فارس، افغانستان، آلمان، سوئیس، عراق، آفریقای جنوبی و عمان عنوان کرد.

وی افزود: عمده موانع و مشکلات واحد های صادراتی استان نبود زیرساخت های تجاری از جمله سایت نمایشگاه دائمی استان، دسترسی نداشتن به شبکه فیبر نوری، نبود گمرک تخصصی و کمبود ناوگان حمل و نقل و نبود زیرساخت های ریلی و هوایی عنوان کرد.

حسین پور اظهار داشت: در راستای راه اندازی سایت نمایشگاههای دائمی کهگیلویه و بویراحمد، زمین این سایت تامین شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: