« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
به مناسبت هفته قوه قضائیه و قبل از خطبه های نماز جمعه عنوان شد:
سرپرست دادگستری شهرستان لنده به مناسبت هفته قوه قضاییه پیش از خطبه های نماز جمعه سخنرانی نمود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،ایرج علیبازی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه ضمن بزرگداشت هفته قوه قضائیه هدف قوه قضائیه را کاهش اطاله دادرسی و افزایش سطح رضایت مراجعین عنوان کرد.


سرپرست دادگستری شهرستان لنده با تبریک هفته قوه قضائیه به قضات و کارکنان خدوم دادگستری و مجموعه قضایی شهرستان و استان از تلاش و اهتمام آنان در رسیدگی به حجم بالای پرونده های قضایی در دادگستری تقدیر کرد و گفت: امروز دستگاه قضایی براساس مؤلفه های دینی و شرع مقدس اسلام با بیشترین مراجعه کننده نسبت به سایر دستگاه ها، مسئولیت احقاق حق ، اجرای عدالت و تأمین امنیت مردم جامعه را برعهده دارد.

قاضی علیبازی شرط پیشگیری از وقوع جرم را از اهداف مهم قوه قضائیه دانست و از سایر ارگان ها خواست تا با فرهنگ سازی و با مشارکت مردم شهید پرور پیشرفت این امر را برای دستگاه قضائی محقق سازند.

ایشان در ادامه با بیان اینکه همه کارکنان زحمتکش دادگستری تمام سعی و تلاش خویش را بر آن داشتند تا درراستای فرمایشات معمار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری  ملجأ و پناهگاه ستمدیدگان  و عدالتخواهان باشند گفت: در سال اخیر دادگستری اهدافی از جمله پیشگیری از وقوع جرم ؛ مبارزه با فساد در همه ابعاد آن،حفظ و صیانت از حقوق بیت المال و برخورد قاطع با اشرار و هنجارشکنان با حفظ کرامت انسانی در دستور کار خویش قرار داده است.

سرپرست دستگاه قضایی شهرستان لنده با اعلام این‌که در سال 1398 مقدار 19 هکتار از اراضی ملی این شهرستان با احکام قضایی به بیت المال برگشت داده شد گفت: «جلوگیری و برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز، یکی از مهمترین برنامه‌های دستگاه قضا در این شهرستان است»،و تاکید کرد دستگاه قضایی در حراست و حفاظت از حقوق عامه و بیت‌المال، بدون هرگونه مماشات با متخلفین برخورد قانونی و قاطعانه خواهد داشت.

این مقام قضایی با بیان اینکه :برخورد قاطعانه با هنجارشکنان مطالبه مردم و مسئولان از دستگاه قضایی است اظهار داشت: در یکساله اخیر برخورد های قاطعی صورت با این دسته از مجرمان صورت گرفت ؛ و برخی اشرار در چنگال قانون گرفتار شده و شهرستان تا حدود زیادی از لوث وجود آنان پاکسازی شده است.

سرپرست دادگستری شهرستان لنده در توصیه ای به  مجرمین سابقه دار از آنان خواست تا  آستانه تحمل خویش را بالا ببرند چرا که در صورت تکرار جرم؛ جواب دستگاه قضا سخت ؛ قاطع  و قطعا پشیمان کننده خواهد بود.

قاضی علیبازی در ادامه یکی دیگر از برنامه های دستگاه قضایی شهرستان را  افزایش سرعت در رسیدگی توام با تکریم ارباب رجوع و همچنین کاهش اطاله دادرسی و تسهیل دسترسی آسان مردم به دستگاه قضایی عنوان کرد و اظهار داشت:دادگستری شهرستان لنده با افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به یکی از حوزه های قضائی در استان تبدیل شد که کمترین نرخ رسیدگی را داشته  و در آینده نیز علیرغم تمام محرومیت ها و کمبود ات این مسیر را را با قوت  ادامه خواهد داد.

وی افزود: در یکسال اخیر دو دفتر خدمات قضایی راه اندازی شد که الحمدوالله مراجعه مردم به دادگستری را کاهش داده و از طرفی دسترسی الکترونیکی مردم به دادگاه بیشتر و بهتر شده و همچنین میزان ابلاغ الکترونیک در سال اخیر حدود ۹۰ درصد بوده که آماری قابل توجه می‌باشد و تعداد 4457 فقره پرونده به حوزه قضایی وارد شده که به همین میزان پرونده نیز مختومه شده است.

سرپرست دادگستری شهرستان لنده در ادامه  از روسا و مدیران ادارات خواست تا بر زیر مجموعه های خود نظارت صحیح و  کافی داشته  و نسبت به معرفی متخلفین احتمالی  به دستگاه قضا اقدام  و همکار ما در اجرای عدالت باشند .

وی  از فرماندار محترم شهرستان نیز درخواست نمود تا به منظور سالم سازی بیشتر محیط های اداری  نظارتها را نیز تشدید نمایند.

وی در خاتمه از تلاشهای کلیه همکاران اداری و قضایی که در طول سال تلاش نمودند تا اهداف تعیین شده از سوی مسئولین قوه قضاییه محقق گردد تقدیر و تشکر نمود و همچنین از مردم عزیز شهرستان خواست تا در توسعه عدالت یار و یاور دستگاه قضا باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: