« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
یاداشت حمید رضا طیب نیا به مناسبت حمله ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری ایران:
۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ ، روزی غم‌انگیز از روزهای تاریخ ملت ایران ، که ولیام راجرز، ناخدای ناو وینسنس با شلیک دو موشک، هواپیمای مسافربری ایران را در آبهای خلیج‌فارس سرنگون کرد و باعث کشته شدن ۲۹۸ ایرانی من جمله تعدادی کودک و نوزاد شده بود.
پایگاه خبری آوای رودکوف-حمیدرضا طیب نیا ؛ طی یاداشتی به مناسبت حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در سال 1367 هجری شمسی و روز افشای حقوق بشر آمریکایی طی یاداشتی نوشت:

"مَن قَتَلَ نَفْسًا به غیر نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْ‌ضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا "
 هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد درروی زمین بکشد، چنان است که گویی همه انسان‌ها را کشته است.

بی شک  یکی از مباحث پر رونق  محافل سیاسی و حقوقی دنیا و مجامع بین‌المللی ، ترور وتروریسم  است.

همچنین  شنیدن این واژه ذهن هر انسانی  را متوجه خشونت، قتل و جنایت می‌کند. در این بین  در دنیا ، غرب به ویژه امریکا از طریق رسانه‌های تبلیغاتی و کمپانی‌های بزرگ یهودی در دنیا به گونه‌ای عمل میکنند  که همواره  مسلمانان را به ترور متهم  میکنند.واین مسئله برای هر ناظری  قطعا جای تامل دارد.

 ترور از نظر اسلام ممنوع و حرام و اگر مورد ترور مسلمان باشد از گناهان کبیره است و شخصیت فرد نمی تواند توجیه کننده و مجوز ترور باشد. چرا که ترور مخفیانه صورت می گیرد، وحشت می آفریند و ترور شونده بدون محاکمه ترور می شود.

امام علی(ع) در سفارش به لشکریان خود در جنگ صفین پس از اینکه سفارش نمود آغازگر جنگ نباشید، فرمود: «فراریان را نکشید، ناتوان‌ها را ضربت نزنید، مجروحان را به قتل نرسانید، با اذیت و آزار، زنان را به هیجان نیاورید اگرچه آنها به شما دشنام دهند و متعرض آبروی شما گردند.»

بر همین اساس ملت مسلمان ایران پس از انقلاب شکوهمند خود،  به ویژه پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، همواره آماج کینه توزی های آمریکای جهان خوار بوده و فاجعه هوایی سقوط هواپیمای ایرباس ایران توسط ناو آمریکایی، سند بارز و مشخص از رویارویی مستقیم آمریکا بر ضد ایران اسلامی به حساب می آید. اما آنچه در این میان تعجب آور و اسف بار  است ، سکوت بزدلانه و سوگیری های جانبدارانه سازمان های بین المللی است که  پیوسته موجب گستاخی و جسور شدن آمریکا شده و تا آن جا که آشکارا در آب هایی که متعلق به آن ها نیست، هواپیمایی غیرنظامی را که در مسیر خویش در حریم آسمان کشورش پرواز می کرد ، مورد هدف قرار می دهند و پس از آن، به جای عذرخواهی و پذیرفتن مسؤولیت این جنایت، به فرمانده جنایتکار آن مدال شجاعت می دهند؛ مدالی که به منزله تمسخر درک و شعور جامعه جهانی و بی حرمتی آشکار به وجدان بشری محسوب و لکه ننگ تاریخی بر پیشانی سازمانهای بین المللی بی کفایت  خواهد ماند. البته جنایات ترور دولت تروریست آمریکا در غائله های چون گروهک فرقان ، گروه تروریستی  منافقین ،  سازمان جاسوسی سیا و نقش آن در  ترور شهدای هسته ای و  ترور شهید سلیمانی و ...  اظهر من الشمس است ولازم است که جهانیان  بدانند ، جمهوری اسلامی ایران خود قربانی هفده هزار شهید پدیده کثیف  ترور  میباشد.

اگر چه نیم قرن از قتل مارتین لوتر کینگ، رهبر مبارزه جنبش حقوق مدنی سیاهپوستان آمریکا می گذرد اما امروز دولت تروریست ونژاد پرست آمریکا   با ترور نژادی  جرج فلوید سیاهپوست آمریکایی  آشکارا  به جنگ نژاد پرستی علیه اکثریت ملت خود رفته است که این خباثت بارز  ، خود  افشای بزرگترین تروریست نژادپرستی در جهان خواهد بود.

حوادث عامدانه ۱۲ تیرماه خلیج فارس و همچنین ناکازاکی ، هیروشیما و داعش در  سوریه ،عراق ومظلومیت فلسطین و افغانستان وشهادت ژنرال  سلیمانی وامروز جنگ نژاد پرستی داخلی  آمریکا ، سندی  برجسته و شاهدی غیر قابل انکار تاریخی ملتهای جهان در افشای خوی خباثت ترور وتروریست پروری دولت آمریکا میباشد.

۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ ، روزی  غم‌انگیز از روزهای تاریخ ملت  ایران ، که ولیام راجرز، ناخدای ناو وینسنس با شلیک دو موشک، هواپیمای مسافربری ایران را در آبهای خلیج‌فارس سرنگون کرد و باعث کشته شدن ۲۹۸ ایرانی من جمله تعدادی کودک و نوزاد شده بود.

این حرکت شیطانی وخبیث حیوان صفت، خارج از شان انسانی حاکمان وسردمداران ضد بشری کاخ سفید نشان داد که نه تنها از جنایات حیرت انگیز هیروشیما و ناکازاکی پشیمان نبوده اند و درس‌های عبرت آموز  لازم را نگرفته‌اند، بلکه در هر مقطع زمانی ممکن  از تاریخ حیات کثیف و ننگین خود برای دستیابی به منافع استکباری به تکرار کشتار وترور انسانهای بیگناه وغیر نظامی  مبادرت می ورزند چنانچه در سالهای اخیر گروه تروریستی و وحشی داعش را در قلب جبهه مقاومت آموزش، هدایت وحمایت کردند ونتیحه  جنایات آن دست کمی  از جنایات هیروشیما وناکازاکی نداشت.

۱۲ تیرماه سالروز سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی و پرپر شدن  ۲۹۸ مسافر بیگناه در خلیج نیلگون همیشه فارس و افشای دروغ بزرگ حقوق بشری آمریکایی  را گرامی میداریم. روحشان شاد ویادشان تا ابد گرامی باد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین