« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
به قلم حمید رضا طیب نیا؛
حمید رضا طیب نیا طی یاداشتی با تبریک روز ملی مالیات نوشت:در گذر مالیات ، مسئولین امر، باید اساسا به عدالت مالیاتی که خود یکی از موضوعات پیچیده و دشوار مالی است، با حساسیت ودقت بیشتر توجه کنند....
پایگاه خبری آوای رودکوف-حمیدرضا طیب نیا ؛طی یاداشتی با تبریک روز  ملی  مالیات نوشت:در گذر مالیات ،  مسئولین امر، باید اساسا به عدالت مالیاتی که خود  یکی از موضوعات پیچیده و دشوار مالی است، با حساسیت ودقت بیشتر توجه کنند....

متن کامل این یاداشت به شرح زیر است:

"و انفقوا فی سبيل الله و لاتلقوا بأيديكم الی التهلكه"

مصداق "فی سبيل الله" بر حسب نزول آيه، جهاد در راه خداست كه بايستی مسلمانان در اين راه از انفاق وبخشيدن ثروت تا رفع نياز جهاد دريغ نورزند، زيرا كوتاهی در اين باره موجب سستی پايه‌های نظام اسلامی و چه بسا فروريختن آن می‌شود در اين صورت زيان آن به خود مسلمانان بازمی‌گردد بنابراین  خود وسيله نابودی خويشتن خواهند بود.

به همین مناسبت ،امیر المومنین علی (ع) خطاب به مالک اشتر  میفرمآیند :  ای مالک، دركار گرفتن مالیات نيكو نظر كن ، به گونه اى كه به صلاح مالیات دهندگان باشد . زيرا صلاح كار مالیات و مالیات دهندگان ، صلاح كار ديگران است.

مالیات یکی از مهمترین ابزار سیاست مالی دولت  در راستای رسیدن به رشد مناسب اقتصادی است که می تواند با سیاست های مناسب آن را به یکی از با ثبات ترین واصلی ترین منابع تامین مالی دولت تبدیل نمود  كه به‌ طور مستقيم يا غيرمستقيم بردرآمدها گذاشته می‌شود وبعضا توان اجرايی دولتها از همين راه تأمين می شود.

مالیات به عنوان ابزاری کارآمد در جهت اجرای سیاستهای اقتصادی، اعم از توزیعی و مالی و حتی هدایت اقتصاد در مسیر اهداف کلان اقتصادی مانند تثبیت اقتصادی، ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی و بهبود رفاه اجتماعی، به شمار می آید.

وضع ماليات در راستای تأمين بودجه لازم، در جهت  رفع نيازهای حكومتی و با استناد از  قرآن كريم و سيره ائمه اطهار(ع) وضع ماليات از جانب دولت و وجوب پرداخت آن از جانب ملت يك حكم اولی اسلامی بحساب می آید.

در گذر مالیات ،  مسئولین امر، باید اساسا به عدالت مالیاتی که خود  یکی از موضوعات پیچیده و دشوار مالی است، با حساسیت ودقت بیشتر توجه کنند.

در حکومت علوی هیچ ثروتمندی معاف از مالیات نبود مگر اینکه آن ثروتمند دچار زیان می‌شد. در این صورت تا مقداری که به زندگی او آسیب نرسد، مالیات دریافت می‌کرد.  اگر همه ما اعم از مسئولان و مردم، توصیه‌های امیرالمؤمنین را در نظر داشته باشیم و همواره یاد خدا و آخرت را در دل‌های خود زنده نگه داریم و تقوا پیشه کنیم، دنیا و آخرتمان اصلاح می‌شود؛ در این صورت در کنار یکدیگر و به صورت مسالمت‌آمیز و برابر وبدون تبعیض زندگی خواهیم کرد.

اقتصاد کشور ما که این روزها نیازمند جدی دریافت مالیات طبق قوانین نظام مالیاتی میباشد ، فرار‌های مالیاتی  بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومانی را رکورد زده و جالب اینکه  این فرارهای مالیاتی مربوط به  دارندگان کارت های بازرگانی اجاره ای ، پزشکان و وکلا ، ۳۰۰ هزار ثروتمند ، مالکان مسکن های خالی از سکنه ، اهالی هنر و فرهنگ میباشد  و به همه اینها ، معوقات بانکی  که خود معادل یک و نیم برابر بودجه جاری کشور را اضافه کنید که اگر به چرخه بانکی بگردد خود میتواند تحول عظیمی بویژه در بحث اشتغال ایجاد کند.

احتکار گران خودرو ، مایحتاج ضروری ،کالای خانگی و... از این قبیل اند.

 حال فرارهای مالیاتی آقازاده ها را  که افسار گسیخته اند را به این موضوع اضافه کنید  ، به عنوان  یک نمونه ، چهار آقازاده‌ بیش از  ۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند.

راه سهولت و رضایت وتسریع در این امر مهم اقتصادی ،  برخورد نظام مند ،  قاطع و بدون قید وشرط با ناقضین  بویژه دانه درشتها و مافیای فرار مالیاتی میباشد. 

به نظر حقیر ، مهمترین پیام روز ملی مالیات میتواند دراین جمله خلاصه شود که :اعمال عادلانه قوانین دقیق مالیاتی برای  همه مودیان ، ضامن اقتدار اقتصادی در برابر تحریمها و شکوفایی اقتصاد مقاومتی و جهش تولید خواهد بود.

 روز  ملی  مالیات  گرامی باد.
"حمیدرضا طیب نیا"
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین