« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان شد:
رئیس جمهور با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی عنوان کرد که همه جا باید عزاداری امام حسین (ع)برگزار شود، چه در شهر و چه در روستا، چه در جایی که قرمز است یا سفید است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه شش ماه از شیوع کرونا در کشور می‌گذرد، گفت: سال‌های سختی از آغاز تحریم‌ها علیه ایران برای مردم وجود داشت و سال‌هایی با مشکلات زیاد را پشت سر گذاشتند.

وی افزود: وقتی می‌گوییم مردم عروسی داشته باشند اما اجتماع شکل نگیرد مردم در سختی و فشار قرار می‌گیرند اما مردم عزیز ایران در طول دوسال و چندماه تحریم و چندماه کرونا نشان داده که به زانو درنمی‌آید و توان ایستادگی در برابر آن را دارند و زیر بار این مسائل نخواهند رفت.

رییس جمهوری تاکید کرد: امید به آینده لازم است و یاس که جنود شیطان است باید از میان برود و باید همیشه به روز گشایش خود ایمان داشته باشیم. در کنار آن برنامه‌ریزی و حسابگری برای عبور از مشکلات و سختی‌ها لازم است.

وی افزود: امروز کادر درمان از یک سو و کادر تولید و توزیع و فرهنگ ما دست به دست هم دادند و اگر یکی از آنها نبود نمی‌توانستیم پیش برویم. اگر کادر تولید نبود چه می‌شد؟ باید همه چیز را از خارج وارد می‌کردیم که اولا به ما نمی‌دادند و اگر می‌دادند با چه سختی‌ها و هزینه‌هایی این اتفاق رخ می‌داد و آن وقت چه اتفاقی برای بیمارستان‌های ما می‌افتاد؟

روحانی با بیان اینکه کشور ما علی‌رغم تحریم و بیماری کرونا یک بحران بزرگ را شاهد نبودیم، تصریح کرد: ما در دولت هرچه به فکرمان می‌رسد را انجام می‌دهیم و تمام تلاش خود را در این زمینه کرده‌ایم. درباره وضعیت مسکن هم دو مصوبه داشتیم که آخرینش اعطای وام به مستأجران بود.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه برای کسب‌وکارهایی که در این مدت به مشکل خوردند هم وامی را در نظر گرفتیم، اظهار کرد: ما پرداختی‌ را در سه نوبت برای خانواده‌هایی که در مضیقه بیشتری بودند هم در نظر گرفتیم و البته در شرایطی که ما هستیم نیازهای بهداشتی و غذایی در اولویت اول ماست.

وی افزود: ما امروز با گذشت پنج ماه از شیوع این ویروس یک تصویر نسبتا درستی از این بیماری داریم و متوجه‌ایم که باید بر نظام بهداشت تاکید و تمرکز شود تا کسی اصلا به بیمارستان نرسد که البته اگر رسید، لاجرم نظام درمان باید وارد کار شود. روحانی یادآور شد: برخی از ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها خودش مشکل‌آفرین است و زمانی که تولید متوقف شود مردم در مضیقه قرار می‌گیرند ولی لازم است که این کارها از سر گرفته شود و پروتکل‌ها و اصول بهداشتی رعایت شود و نظارت سفت و سختی بر آن انجام شود و این در همه کشورها در حال اعمال شدن است.

رییس جمهوری با بیان اینکه اگر جامعه‌ای روحیه خود را ببازد و دچار افسردگی شود کارش سخت خواهد شد، گفت: مردم باید از این بیماری خطرناک بترسند و مراقبت و استراحت داشته باشند، اما بین اضطراب و استرس و ترس معقول تفاوت وجود دارد و اصولی که باید در تبلیغات بر آن تاکید کنیم و این است که وقتی می‌گوییم در اجتماعات باید ماسک داشته باشیم پس وفور کافی و قیمت مناسب ماسک را هم باید در کنارش محقق کنیم.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود در وزارت بهداشت روزانه یازده میلیون ماسک تولید می‌شود، اظهار کرد: ما باید روحیه ایثارگری و یاری کردن را هم در جامعه حفظ و تقویت بکنیم که امیدواریم این موضوع را در ماه محرم هم شاهد باشیم هرچند که الان در همین ماه ذی‌الحجه هم می‌توان به این موضوع توجه کرد. روحانی تصریح کرد: مردم این بیماری را مقطعی نبینند. نگویند که یک هفته ماسک زدیم آیا بازهم باید ادامه دهیم. اصلاً بحث روز و ماه و شاید سال هم در این موضوع مطرح نیست. ما نمی‌دانیم تا چه زمانی تولید واکسن برای این بیماری ممکن است و چقدر طول می‌کشد که این واکسن به همه برسد. پس راهی طولانی را در این زمینه پیش رو داریم.

رییس جمهوری با بیان اینکه با همت و تلاش پزشکان توانسته‌ایم در برخی استان‌ها شیوع کرونا را کنترل کنیم، اظهار کرد: اما باید بدانیم که مسئله توجه به پروتکل‌ها در ماه محرم هم بسیار مهم است. یک وقتی در جامعه ما بحث بود که نان یا جان. اما مردم ما نشان دادند که اصلأ چنین دوگانگی وجود ندارد و هر دو در کنار هم می‌تواند محقق شود. الان هم برخی می‌گویند عزاداری یا سلامت؟ پاسخ این است که هردو. هم عزای امام حسین (ع) باشد و هم تاکید بر سلامتی.

وی گفت: اینکه ملت ما شجاع، قوی و استوار در برابر آمریکا و تحریم‌ها ایستاده است و در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کند ناشی از همین فرهنگ عاشورایی است. ما تجربه ماه رمضان و شب‌های احیا را داشتیم و هیچکس بعد از آن نگفت که ماه رمضان و شب‌های قدر باعث شیوع کرونا شد. حتی معاندین هم چنین چیزی را نگفتند.

روحانی تاکید کرد: همه جا باید عزاداری امام حسین (ع)برگزار شود، چه در شهر و چه در روستا، چه در جایی که قرمز است یا سفید است. اما زمان عزاداری و وجود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و یک فضای باز و فاصله گذاری هم لازم است. ولی زمان عزاداری می‌تواند کنترل شود، می‌شود چهار یا پنج روز باشد می‌توان زمان حضور در عزاداری‌ها محدود شود چون می‌تواند ما را با مشکل در زمینه شیوع کرونا مواجه کند.

رییس جمهوری اظهار کرد: امسال در کنار شکوه عزاداری محرم، ماسک داشتن هم جزو شکوه است. رعایت پروتکل‌ها هم جزو شکوه است، جمع نشدن افراد زیاد در فضای محدود هم جزو شکوه است. ما باید در این زمینه برای همه دنیا یک الگو از برگزاری عزاداری محرم باشیم.




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین