« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
یاسوج؛
سفیر کشور اتریش با سفر دو روزه به استان کهگیلویه وبویراحمد و دیدار با حسین کلانتری استاندار با هدف مراودات و گفتگو برای تبادلات، همکاری و تحکیم روبط تجاری و بازرگانی انجام شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد در دیدار سفیر اتریش گفت: شما منطقه ای را انتخاب و به  آن سفر کردید که به پایتخت طبیعت ایران نام گرفته و در جنوب غرب کشور به سرزمین چهار فصل معروف است.

حسین کلانتری افزود: در این استان مناطقی داریم که همزمان در منطقه ای دما ۵۰ درجه سانتی گراد و در منطقه ای دیگر کمتر از ۳۰ درجه می باشد و به همین خاطر به استان چهار فصل قلمداد می شود.

وی با بیان اینکه این استان با دارا بودن ظرفیت های فوق العاده و بکر جای پیشرفت و توسعه زیادی برای سرمایه گذاری دارد گفت: چرا که در رژیم پهلوی به توسعه آن توجه نشده بود و با تلاش مردم و جمهوری اسلامی گام های بلندی برای توسعه زیرساخت ها برداشته شده است و اکنون مهیا برای هرگونه سرمایه گذاری است.

استاندار به ذخایر خدادادی فراوان مانند نفت و گاز در گچساران، اماکن گردشگری تاریخی مثل بلاد شاپور در کهگیلویه، آبشار و چشمه زارها و رودخانه های جوشان و خورشان به خصوص در شهرستان دنا اشاره کرد.

وی یادآور شد: هرچند سی سخت برای شما و کشور اتریش به واسطه وجود یک زوج اتریشی ساکن در آن شناخته شده است و آلبوم خوبی است که به یادآوری خاطرات دوستی از گذشته می پردازد.

کلانتری گفت: این استان دارای ظرفیت ها و توانمندی های بسیار بالایی در بخش گیاهان دارویی و احداث واحدهای تولید فراوری در این خصوص و مناطق گردشگری طبیعی و تاریخی و مهمتر از همه مردم مهمان نواز، بلند همت و سخت کوش دارد.

استاندار به دلبستگی بالای مردم این استان به نظام مقدس جمهوری اسلامی، حکومت و به اراده و عشق و علاقه وافر آنها برای توسعه و پیشرفت همه جانبه اشاره کرد و افزود: این استان چهره های مطرحی به لحاظ علوم پزشکی و دانشگاهی به دنیا معرفی کرده است که پرفسور ملک حسینی معروف به پدر پیوند کبد، یکی از آنهاست.

کلانتری ابراز داشت: مردم این استان بسیار صمیمی و صبور و اما سخت کوش هستند و لذا به همین خاطر است که فشارها و تهدیدهای آمریکا را تحمل می کنند تا اهداف آنها را به شکست مبدل سازند.

وی خاطرنشان کرد: مرم این استان در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله با صدام نزدیک به ۲ هزار شهید تقدیم انقلاب و کشورشان کردند یعنی با تمام توان و تا پای جان ایستادگی کردند.

استاندار گفت: مردم ما آنجا که پای صلح، دوستی، صمیمیت و همکاری در کار باشد با آغوش باز استقبال می کنند و سند آن زوج خوشبخت اتریشی ساکن در شهرستان دنا است که سال ها مردم ما مانند کسان خود از آنها مراقبت کرده و مورد احترام هستند.

کلانتری گفت: سفر شما مقدمه ای برای مراودات، ارتباطات و مبادلات بیشتر این استان با کشور اتریش است و ما در این خصوص آمادگی کامل برای هرگونه همکاری را داریم.

سفیر اتریش هم در این دیدار گفت: کشورهای ایران و اتریش دوستان قدیمی هستند به طوریکه از ۷۰۰ رابطه ۵۰۰ سال رابطه تنگاتنگ و ۱۵۰ سال هم روابط خوب و کامل با هم داشته اند.

دکتر اشتفان شولتس افزود: کشورهای کمی در اروپا خواهید یافت که چنین پیشینه ارتباط و همکاری دوستی با ایران داشته باشند.

وی ابراز داشت: این سفر می بایست خیلی زودتر انجام می گرفت و این سفر یک سفر کاری است و نه سفر گردشگری و به همراه رایزن بازرگانی اتریش به منظور ارتباط کاری انجام شده است.

سفیر اتریش افزود: در این سفر معلوم خواهد شد که چه کاری و تا چه اندازه ای می توانیم در استان کهگیلویه وبویراحمد انجام دهیم.

اشتفان شولتس اظهار داشت: ما می خواهیم از فرصتی که ایجاد شده است استفاده کنیم و از زمان حال تا پایان کووید- ۱۹ و تا پایان محاصره ناعادلانه اقتصادی، برای ۲ کشور ظرفیت ها و فعالیت های تجاری ایجاد کرد.

وی گفت: در این سفر می خواهیم با اتفاق مسئولین تحلیل لازم برای بسترسازی وارد شدن در کارها و فعالیت های اقتصادی و تجاری انجام گیرد و گام های لازم برداشته شود.

سفیر اتریش افزود: اطمینان می دهم که بنگاه های اقتصادی و سرمایه گذاری اتریش بسیار علاقمند به همکاری با شما هستند و نمونه آن ۲۵۰ شرکتی است که با برنامه ریزی به عمل آمده به زودی وارد تهران خواهند شد.

وی گفت: ما نمی خواهیم گفتگوها در حد صحبت باشد بلکه برنامه داریم نمایندگانی تجاری در ماه نوامر به ایران بیایند و موضوعات تجاری، بازرگانی و سرمایه گذاری را بررسی کنند.

اشتفان شولتس تصریح کرد: می خواهیم با استفاده از این فرصت در این استان مزیت ها و ظرفیت ها بررسی و گفتگوهای لازم نیز انجام شود تا زمینه برای هر چه سریعتر برداشت گام های بعدی فراهم شود.

وی اعلام کرد: کشور اتریش خودش را شریک ایران می داند به خصوص در بحث کارگاه های کوچک و متوسط چرا که ۹۷ درصد شرکت های تولیدی در اتریش واحدهای تولیدی کوچک و متوسط هستند.

وی در رابطه با تحریم های هم گفت: ملت بزرگی هستید و ملت های دیگر اگر جای شما بودند در مقابل تحریم کم می آوردند اما شما با مقاومت چالش ها را به فرصت تبدیل کرده اید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن خوش آمدگویی مجدد از سفیر اتریش به این استان گفت: دولت دکتر روحانی به ما این فرصت را داده است تا با کشور و دولت هایی که دوستی پایداری داشته اند ارتباط ، همکاری و تبادل تجاری و اقتصادی داشته باشیم و کشور اتریش از جمله کشورهای دوست ما می باشد.

 کلانتری بیان کرد: ما با سیاست ها و همکاری دولت اتریش آکاه هستیم و سفر شما را به این استان به فال نیک می گیریم و از حضور فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران شما به خوبی استقبال می کنیم.

وی گفت: ظرفیت های مد نظر و  قابل استفاده تجاری شما در استان ما فراوان است و می تواند تبادلات را رقم زند.

استاندار یادآور شد: ما شرایط سخت تحریم ها را با استقامت و پایداری طی کرده ایم و خواهیم کرد و مردم ما بر این باورند و اطمینان دارند که شکست آمریکا در مقابل اراده ایرانی ها حتمی است.
وی بیان کرد: البته که واکنش دولت ها در این حنگ نابرابر اقتصادی، تحریم ها و فشارهای امریکا  لحاظ خواهد شد.

کلانتری گفت: دولت ها در موقع سختی باید خود را نشان دهند چون سختی ها می گذرند و همانطوریکه با استقامت و پایداری جنگ هشت ساله هم با شکست دشمن خاتمه یافت و امروز نسبت به گذشته کشور ما در شرایط بسیار بالایی قرار گرفته است.

 استاندار گفت: فعالان اقتصادی ما در این استان هم در عرصه بین المللی حضور دارند و  در ارتباط با فعالیت های اقتصادی، بازرگانی و تجاری با کشور اتریش به خوبی استقبال می کنند.

کلانتری اظهار امیدواری کرد که در سفرهای بعدی شاهد اقدامات عملی در حوزه سرمایه گذاری، رونق تجاری و بازرگانی این استان با فعالان بخش اقتصادی کشور اتریش باشیم. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین