« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه های اجرایی استان در توسعه دولت الکترونیک ارزیابی می شوند و این ایام کرونا بهترین فرصت ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان است.
حسین کلانتری در نشست ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای استان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار از پلمب باغ های میزبان تجمع با وجود شرایط کرونایی در استان خبر داد و گفت: اکیپ های نظارتی در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا روند نظارت بر این مراکز را همچنان ادامه می دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: لیست قانون شکنان به مراجع قضایی تحویل داده می شود.

وی تصریح کرد: برگزاری هرگونه جشن عروسی ممنوع است و با افرادی که در باغ‌ ها اقدام به برگزاری عروسی، دورهمی و در مجموع سبب ایجاد تجمع ‌شوند، برخورد می ‌شود.

کلانتری با اشاره به تعطیلات عید سعید غدیر خم، عنوان کرد: در این روزها شاهد ازدحام پلاک خودروهای استان های جنوبی کشور در استان بودیم که انتظار می رود  نظارت ‌ها در مبادی ورودی شهرهای استان افزایش یابد‌.

نماینده ارشد اجرایی استان با اشاره به اینکه در ۷۲ ساعت گذشته ۶۹ جشن عروسی در استان برگزار شد، گفت: نسبت به این موضوع هشدار می دهم چرا که برگزاری این جشن ها در این شرایط کرونایی به قیمت جان عزیزانمان تمام می شود.

کلانتری افزود: باتوجه به برگزاری این جشن ها امید است شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان نباشیم.

وی تاکید کرد: هنگام برگزاری جشن عروسی برخورد با این افراد به صلاح نیست و پس از اتمام مراسم تعدادی از برگزار کنندگان به مراجع قضایی معرفی و با آنها برخورد شود تا عبرتی برای سایرین باشد.

کلانتری با اشاره به جمعیت شهری یاسوج، گفت: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی ۷۰ نفر جان هزاران نفر دیگر را به خطر می اندازد و تمام تلاش های دستگاه های اجرایی و سایر مردمی که رعایت کردند را به هدر می دهد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم، اظهار داشت: برگزاری آئین های عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در هیچ هیئتی تعطیل نیست و تنها باید این آئین ها با رعایت پروتکل های بهداشتی یعنی استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و کاهش ساعات برگزاری مراسم انجام شود.

کلانتری بر ضرورت راه اندازی پویش «نذر ماسک در محرم» توسط هیئت های مذهبی استان تاکید کرد و افزود: در هوشمندی و تعهد کاری مدیرکل سازمان تبلیغات استان شکی نیست و می طلبد این موضوع به خوبی در مناطق شهری و روستایی استان تبیین شود.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی موفق در رعایت پروتکل های بهداشتی در جشنواره شهید رجایی دیده می شوند، گفت: انتظار می رود صدا  وسیما و اصحاب رسانه و قلم ضمن تشویق اصناف برتر در این حوزه خانواده های که به دلیل خطرناک و ناقل بودن این ویروس کشنده به اجبار و در تنهایی در  فراق عزیز از دست رفته خود به سوگ نشسته اند را نیز به مردم معرفی کنند.

وی تاکید کرد: زمانی می توانیم امیدوار باشیم که شیب کرونا کاهش یافته است که حداقل ۹۰ درصد مردم استان از ماسک استفاده کنند.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه نزدیک به ۶ ماه است که جامعه پزشکی و پرستاران با این بیماری مبارزه می کنند، تاکید کرد: اگر آمار مبتلایان افزایش یابد وضعیت این قشر نگران کننده تر خواهد شد و باید به فکر سلامت و استراحت آنها باشیم.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی استان در توسعه دولت الکترونیک ارزیابی می شوند، تصریح کرد: دستگاه هایی که بخش اعظمی از خدمات خود را به صورت غیر حضوری ارائه می دهند؛ تشویق می شوند.

کلانتری با تاکید بر اینکه تاکنون دارو و واکسنی برای درمان کرونا کشف نشده است، گفت: تنها واکسن این بیماری استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، رعایت نظافت فردی، عدم حضور در اجتماعات و سفر نرفتن است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۵۸ نفر از مجموع ۶۱ نفر فوت شده کرونایی استان دارای بیماری زمینه ای بودند، عنوان کرد: در روند مقابله با بیماری کرونا، باید مراقب سلامت  سالمندان خانواده  و افراد دارای بیمار زمینه ای باشیم.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین