« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
پایگاه خبری آوای رودکوف: دادگاه بین‌المللی ویژه رسیدگی به پرونده ترور رفیق حریری که با حضور سعد حریری برگزار شد اعلام کرد که هیچ دلیل و مدرکی مبنی بر دخالت رهبران حزب الله و سوریه در ترور رفیق حریری وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی جلسه دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده ترور رفیق حریری٬ نخست وزیر فقید لبنان آغاز شد.

این دادگاه اعلام کرد: هیچ مدرکی مبنی بر اینکه حزب‌الله و سوریه در ترور رفیق حریری دست داشته‌اند وجود ندارد. اتاق درجه یک دادگاه احتمال می‌دهد که ترور رفیق حریری به نفع سوریه و حزب‌الله بوده٬ اما دلیل مستقیمی برای اثبات آن ندارد.

دادگاه بین‌المللی افزود: اظهارات 297 شاهد در ماجرای ترور رفیق حریری را شنیدیم. ترور رفیق حریری یک عملیات تروریستی بود که با اهداف سیاسی اجرا شد.

این دادگاه خاطرنشان کرد: ما برای رسیدن به متهمان ترور حریری به تماس‌های تلفنی متکی بودیم. نمی‌توان نادیده گرفت که پیشینه سیاسی این ترور انگیزه‌ای برای انجام آن ایجاد کرده است.

دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده ترور حریری در ادامه اعلام کرد: کسانی که در جریان انفجاری که منجر به قتل رفیق حریری شد متحمل خسارت شدند می‌توانند به نوعی خسارت بگیرند. صحنه جنایت دستکاری شده است و امنیت لبنان شواهد مهمی را از محل بمب گذاری خارج کرده است و درک دلیل این امر غیرممکن است.

این دادگاه که قرار بود 7 اوت جاری برگزار شود به دلیل انفجار بیروت تا امروز به تعویق افتاد و اکنون با حضور «سعد حریری» نخست وزیر سابق لبنان و پسر رفیق حریری در لاهه هلند در حال برگزاری است.

   تحقیقات و محاکمه غیابی متهمان پرونده حریری 15 سال طول کشیده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: