« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
اخبار پزشکی؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت : وضعیت کرونا همزمان با شروع آنفلوآنزا وخیم تر می شود.
پایگاه خبری آوای رودکوف:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: پیش بینی می شود که وضعیت کرونا در ماه‌های آبان و آذر که آنفلوآنزا بیشتر است، در این استان وخیم تر شود.

«محمد مهدی بانشی» در گفت و گو با ایسنا افزود: پیش بینی می شود با توجه به اینکه در فصل سرما بیماری‌های سرماخوردگی و شبه آنفلوآنزا افزایش می یابد، وضعیت کرونا در ماه‌های آبان و آذر وخیم تر شود.

وی اظهارکرد: تشخیص این دو بیماری با توجه به شباهتی که به هم دارند، از همدیگر سخت است و مردم نیز با توجه به سرد شدن هوا بیشتر در فضاهای سر بسته قرار می گیرند که با این وضعیت انتقال بیماری بیشتر خواهد شد. البته کرونا تاکنون خیلی از پیش بینی ها از جمله اینکه پیش بینی می شد که کرونا در فصل تابستان قطع شود اما محقق که نشد وضعیت بدتر هم شد، را برهم زده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد عوامل متعددی وجود دارد که احساس خطر کرونا را بیشتر می کند، افزود: یکی از این عوامل عروسی های متعددی که طی دو هفته اخیر برگزار شدند که به نظر می آید تا دو سه هفته آینده باید سیر افزایشی کرونا را در استان داشته باشیم بنابراین لازم است که مراسم عروسی و عزا بیشتر کنترل شوند.

بانشی تصریح کرد: درمان کرونا داروی خاصی ندارد اما داروهایی که برای این بیماران لازم است به اندازه کافی وجود دارد و تجهیزات برای پرسنل نیز داریم.

وی ادامه داد: در مجموع رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این استان نسبت به سایر استان‌ها بهتر است اما مشکل اصلی که هم اکنون در استان وجود دارد تاکسی های دورن شهری است که دستورالعمل‌ها را رعایت نمی کنند و حدود ۶۰ درصد از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کنند. مابقی اماکن و مراکز حدود ۸۰ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: تاکسی های درون شهری باید سه نفر مسافر سوار کنند اما متاسفانه چهار نفر و بعضا پنج نفر سواری می کنند، از ماسک هم استفاده نمی کنند و در رابطه با ضدعفونی مشکل دارند.

بانشی تاکید کرد: از مردم استان انتظار داریم که در تجمعات، مهمانی‌ها، عروسی‌ها و عزا و مجالس ترحیم حضور پیدا نکنند.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در صورتی که مردم استان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند چه اتفاقی می افتد، اظهارکرد: در هر مقطعی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و تجمعی داشته باشند، دو هفته بعد اثرات آن را در جامعه مشاهده خواهیم کرد و با یک پیک مواجه می شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در رابطه با وضعیت استفاده از ماسک در سطح استان گفت: ادارات و سازمان‌های استان بیش از ۹۰ درصد و در سطح جامعه حدود ۸۰ درصد از ماسک استفاده می کنند درصورتی که  ۲۰ درصد مابقی رعایت نکنند و به کرونا مبتلا شوند در توان مراکز بهداشتی و درمانی نیست که به آن‌ها خدمات رسانی کنند.

بانشی افزود: هر چقدر ترس از کرونا کمتر شود رعایت پروتکل‌ها کمتر می شود و هرچه ترس از کرونا بیشتر شود رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر خواهد شد. متاسفانه بعلت اینکه فوت ناشی از کرونا در این استان نسبت به سایر نقاط کشور کمتر بوده ترس مردم کاهش یافته و مردم کمتر رعایت می کنند.

وی بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۷۱ مورد فوت ناشی از این بیماری داشته ایم و بیش از ۴۰۰۰نفر نیز در این استان به کرونا ویروس مبتلا شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین