« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
طنز به قلم وحید حاج سعیدی:
ما هر از گاهی که با خودمان خلوت می کنیم و در خاطر خطیر و افکار منیرمان]بارعایت اصول زیست محیطی [غوطه ور می شویم و به گذشتگان و درگذشتگان می اندیشیم،( خدا اموات شما را هم بیامرزد) می بینیم این بندگان خدا بدون رایانه و تکنولوژی و کتابخانه و تحصیلات آکادمیک چه خدماتی به بشریت ارائه کردند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:ما هر از گاهی که با خودمان خلوت می کنیم و در خاطر خطیر و افکار منیرمان]بارعایت اصول زیست محیطی [غوطه ور می شویم و به گذشتگان و درگذشتگان می اندیشیم،( خدا اموات شما را هم بیامرزد) می بینیم این بندگان خدا بدون رایانه و تکنولوژی و کتابخانه و تحصیلات آکادمیک چه خدماتی به بشریت ارائه کردند.

فلذا ما امروز قصد داریم از یک رویکرد قدیمی و مشترک بین دانشمندان قدیمی و جدید و دلایل علمی آن رونمایی کنیم: « رابطه پیچاندن گوش و سلامت قلب!» حتماً با خودتان می گوئید این دو چه ارتباطی با هم دارند؟ الان عرض می کنم. اگر خاطر مبارکتان باشد در گذشته مردم قلب های سالم تری داشتند که صد البته این سلامت قلب به تحرک بیشتر، نبود روغن پالم در لبنیات، وجود سرب در بنزین، نیترات در آب ، آرسنیک در برنج و ... ربطی نداشت. پیچاندن گوش بچه ها توسط معلمان و مکتبخانه داران بزرگوار و والدین شان، راز سلامت قلب در نسل گذشته بود! بله پیچاندن گوش... در تائید و اثبات مطلب فوق هم دانشمندان اخیر زحمت کشیده اند و نتایج تحقیقات شان را نیز منتشر کرده اند. قرارداد ویلموتس که نیست محرمانه بماند؛ تحقیق علمی است!

اصل نتایج بدون کم و کاست: «بنابر تحقیقات جدید دانشمندان، تحریک الکتریکی یکی از عصب های موجود در گوش می تواند سلامتی قلب را افزایش دهد. نتایج این تحقیقان نشان داد tens یا هم ان تحریکات الکتریکی عصب از راه پوست، پتانسیل لازم برای برای ارتقای سلامتی قلب را دارد و حتی می تواند به درمان نارسایی قلبی نیز کمک کند.»( روزنامه جوان)

ملاحظه فرمودید. از تجزیه و تحلیل مطالب فوق چنین بر می آید که گوش فقط ابزار شنیدن نیست و کاربرد های دیگری هم دارد. اما متاسفانه در عصر حاضر به دلایل مختلف معلمین گرامی از کارکردهای تربیتی گوش غافلند و حتی در زمینه اشاره به بالای چشم و جایگاه ابرو هم با محدودیت های همراه هستند چه برسد به اینکه بخواهند گوش کسی را بپیچانند!

علی ای حال با عنایت به اینکه در سال های اخیر نارسایی های قلبی و برخی بیماری های دیگر رو به افزایش  است و روش های سنتی درمان هم مهجور مانده اند، چند راهکار عملی در این خصوص افاضه می گردد:

الف) نواختن زنگ سلامت قلب در مدارس: با توجه به افت شدید تحصیلی در جامعه پیشنهاد می شود امسال در مدارس در کنار زنگ های مختلف مسواک، شیر، سر شیر، حوله، زلزله، آتش سوزی، سونامی و ... «زنگ سلامت قلب» هم نواخته شود تا در کنار توجه به سلامت قلب دانش آموزان، از سایر کارکرد های جانبی گوش هم استفاده شود تا این لابلا راندمان درسی بچه ها هم یک تکانی بخورد!

ب) تحقیق در خصوص سایر موارد مشابه: به منظور استفاده بهینه از تجارب گذشتگان، دانشمندان عزیز وطنی دست بجنبانند و راجع به سایر پروسیجر های تربیتی نسل گذشته مثل چشم غره، نیشگون، پس گردنی، اردنگی، کف گرگی و ...  هم یک مختصر تحقیقاتی انجام بدهند؛ شاید در خصوص افزایش سلامت کلیه ، کبد، اثنی عشر، معده و سایر اعضا و جوارح هم مطالب جدیدی کشف شد! پدرام و تندرست باشید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: