« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳
فضاي باز سياسي بايد با حركت در مسير قانون و احترام به ارزش‌ها ادامه يابد و با هرگونه هنجارشكني و عبور از قانون برخورد مي‌كنيم

آوای دنا-اسدا... ربانی مهر :جذب 250 ميليارد تومان اعتبار ملي برای همدان وتعیین تکلیف 300 واحد توليدي در همين مدت زمان اندك ، به اندازه يك‌سال در همدان كار شده است.

 دومين نشست محمدناصر نيكبخت استاندار همدان با اهالي رسانه در حالي برگزار شد كه مصوبات جلسه قبل اجرايي شده بود كه شايد مهمترين آن معرفي مشاور رسانه‌اي استاندار، تشكيل كارگروه رسانه در استانداري، پيگيري مسكن مهر خبرنگاران و برگزاري جلسه دوم قبل از پايان سال بود كه اين مصوبات اجرايي شده بود.

اما استاندار در اين نشست همچون گذشته بر اولويت دادن به توسعه اقتصادي استان و جبران عقب‌ماندگي‌ها، انتظار همكاري بيشتر از رسانه‌ها، عدم توجه به حاشيه‌سازي‌ها و بيزاري از سياسي‌كاري سخن گفت: در اين نشست استاندار همدان با اشاره به اينكه در همين مدت زمان اندك به اندازه يك‌سال در همدان كار شده است گفت: در ديدار با وزرا و معاونان وزرا و معاون رئيس‌جمهور حدود 250 ميليارد تومان اعتبار براي استان همدان در شرايط فعلي اقتصادي كشور جذب شده است كه در گذشته بي‌سابقه بوده است، وي عملي شدن اين اعتبارات را نيز اين گونه توجيه كرد كه اعتبار بيمارستان فرشچيان واريز شده و كمتر از 24 ساعت ديگر تخصيص مي‌يابد.

* تعيين تكليف 300 واحد توليدي با بدهي‌هاي معوقه

نيكبخت در ادامه با اشاره به تعطيلي واحدهاي توليدي همدان گفت: بيش از 300 واحد توليدي در همدان تعطيل شده بود كه با پيگيري‌هاي انجام شده 300 واحد توليدي بالاي صد ميليون تومان بدهي تعيين تكليف شدند و از طريق مذاكره با رؤساي بانك‌ها و از جمله رئيس بانك مركزي ساير واحدهاي توليدي با بدهي كمتر از صد ميليون تومان نيز كه ورشكسته بودند فعاليت مجدد خود را شروع مي‌كنند.

* ارائه طرح تعيين تكليف واحدهاي توليدي به وزارت كشور

استاندار همدان در ادامه گفت: طرح تعيين تكليف واحدهاي توليدي را وزارت كشور از استان خواست و اين طرح بعد از مطرح شدن در هيأت دولت در كل استان‌ها اجرايي مي‌گردد و همدان شروع كننده موفق اين طرح بود. نيكبخت گفت: در اين طرح واحدهاي توليدي را بين بانك‌ها تقسيم كرديم و مثلاً بانك كشاورزي 106 مورد، بانك ملي 49، بانك ملت 43، بانك سپه 14، بانك صادرات 42 و بانك صنعت و معدن 22 مورد از اين واحدهاي توليدي را به عهده گرفتند تا براي اقساطي كردن بدهي و خروج از فهرست سياه و ارائه تسهيلات مشكلات آنها را حل كنند كه يك كار بزرگ در جهت توسعه اقتصادي استان بود.

* حل مشكلات واحدهاي توليدي بزرگ استان

استاندار همدان در ادامه با اشاره به پيگيري حل مشكلات واحدهاي توليدي استان گفت: شركت فولاد ملاير، شركت كيوان، شركت كاشي سهند و چندين شركت بزرگ ديگر از شركت‌هايي بودند كه مشكلات زيادي داشته‌اند و با پيگيري‌هاي صورت گرفته بخشي از مشكلات آنها حل شده و بعضي از اين شركت‌ها در آستانه فروش مواد اوليه و كل شركت بودند كه از اين كار جلوگيري شده است.

* حل مشكل حقوق كاركنان پتروشيمي همدان

نيكبخت با اشاره به تعويق چند ماهه در پرداخت حقوق كاركنان پتروشيمي همدان گفت: بعضي كارگران اين شركت شش ماه حقوق نگرفته بودند اما با پيگيري‌هاي صورت گرفته اين موضوع حل شده است. استاندار همدان در اين جلسه در پاسخ به يكي از خبرنگاران كه گفت مشكل حقوق آنها حل نشده است تلفني با نماينده شركت پتروشيمي كشور در همدان تلفني گفتگو كرد كه موضوع واريز حقوق آنها را در چند روز گذشته تأييد كرد.

* صدور مجوز 24 ساعته سرمايه‌گذاري

استاندار همدان با اشاره به استقبال از سرمايه‌گذاري در استان گفت: مجوز فولاد فامنين 24 ساعته صادر شده است و اين نشانه عزم جدي براي توسعه اقتصادي استان و كمك به مسأله توليد و اشتغال است. مهندس نيكبخت با اشاره به موضوع منطقه ويژه اقتصادي جهان آباد گفت: متأسفانه اين منطقه به شهرك‌هاي صنعتي واگذار شده بود و اقدام خاصي براي آن انجام شده بود كه با پيگيري‌هاي انجام شده جانمايي اين پروژه انجام شده است.

* افزايش پروازهاي فرودگاه

استاندار همدان با اشاره به عملي شدن شروع پروازها حجاج فرودگاه همدان قول داد از سال آينده پروازهاي تهران نيز از سر گرفته شود.

نيكبخت گفت: با يك شركت خصوصي براي انجام پروازهاي همدان- تهران صحبت و رايزني شده است و از خردادماه اين پروازها انجام خواهد شد.

* همدان مطالبات 35 ساله دارد

محمدناصر نيكبخت همچنين با اشاره به اولويت برنامه‌هاي خود در همدان گفت: همدان در 35 سال اخير در بحث اقتصادي همچون ساير استان‌ها به توسعه اقتصادي نرسيده و در اين زمينه بايد گام‌هاي اساسي برداشته شود.

استاندار همدان گفت: اقتصاد بر همه مسائل استان تأكيد دارد و اگر مشكلات اقتصادي جوانان حل نشود برنامه‌هاي فرهنگي نمي‌تواند تأثيرات خوب داشته باشد.

وي اضافه كرد: همدان سابقه بسيار درخشان و بالايي در عرصه فرهنگي دارد اما در بخش اقتصادي استان با مشكلات زيادي روبه‌روست.

* حضور سرمايه‌گذاران روس در همدان

استاندار همدان در ادامه گفت: ارديبهشت سال آينده سرمايه‌گذاران كشور روسيه به همراه استاندار يك استان بزرگ روسيه با حضور در همدان قراردادهاي اقتصادي و تجاري امضا خواهند كرد و اين فرصت خوبي براي فعالان اقتصادي استان است تا بتوانند در اين زمينه مشاركت كنند.

* فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها و انتظار از رسانه‌ها

محمدناصر نيكبخت در ادامه با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبري بر موضوع اقتصاد مقاومتي گفت: اقتصاد مقاومتي يك راهكار اساسي براي توسعه كشور با تأكيد بر توانمندي‌هاي داخلي است و هيچ‌گونه قرابتي و مفهومي با اقتصاد رياضتي ندارد. وي گفت: اقتصاد مقاومتي اولويت اصلي برنامه‌هاي اقتصادي استان است و رسانه‌ها بايد در اين موضوع به خصوص در اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها با مسؤولان استاني همكاري داشته و در فاز دوم سعي ما بر آن است كه بتوانيم توليد را رونق بخشيم و به اشتغال استان كمك كنيم.

* تشكر از علماي استان در حوادث اخير

استاندار همدان در ادامه با سخنراني يك فعال سياسي افراطي در همدان گفت: اجازه قهرمان‌سازي به كسي نمي‌دهيم و يك فرد نااهل نمي‌تواند باعث بر هم زدن آرامش استان شود.

نيكبخت گفت: استانداري نخستين دستگاهي بود كه اين حركت را محكوم كرد و دستگاه قضايي به خوبي وارد شد و از ادامه ماجرا جلوگيري كرد و از همه مهمتر بايد از موضع‌گيري خوب آيت‌ا... نوري همداني، آيت‌ا... محمدي و آيت‌ا... موسوي اصفهاني و ساير ائمه جماعات در ورود به اين موضوع قدرداني كرد.

وي گفت: وحدت و همدلي اساس توسعه است و شعار دولت حركت در مسير اعتدال است.

* اجازه سياسي‌كاري و افراط‌گري را نمي‌دهم

وي در ادامه با اشاره به لزوم وحدت و همدلي در استان گفت: اجازه سياسي‌كاري و افراط‌گري را به كسي نمي‌دهم و نبايد عده‌اي از اين فضا سوءاستفاده كنند.

استاندار همدان گفت: فضاي باز سياسي بايد با حركت در مسير قانون و احترام به ارزش‌ها ادامه يابد و با هرگونه هنجارشكني و عبور از قانون برخورد مي‌كنيم.

* رسانه‌هاي همدان مردمي و تأثيرگذارند

استاندار همدان در اين جلسه با اشاره به وضعيت رسانه‌هاي همدان گفت: كيفيت رسانه‌ها بايد بهتر باشد اما در حال حاضر اكثر رسانه‌هاي همدان از رسانه‌هاي سالم، مردمي و تأثيرگذار هستند و انتظار داريم در كنار نقد منصفانه در جهت اطلاع‌رساني اخبار و اطلاعات استان قدم‌هاي اساسي بردارند و نگاهشان به مسائل از روي دلسوزي باشد.

* در بحث هسته‌اي پيرو رهبري باشيم

استاندار همدان همچنين با اشاره به توافقنامه ژنو گفت: رهبر معظم انقلاب از ديپلمات‌ها به عنوان فرزندان انقلاب نام برد و چندين بار اعلام كرد كه بايد به دولت فرصت داد و هم‌اكنون بايد اجازه داد تا نتيجه نهايي مذاكرات معلوم شود.

مهندس نيكبخت گفت: دولت از انتقاد دلسوزانه و سازنده استقبال مي‌كند، اما نبايد اقداماتي انجام داد كه روحيه كار ديپلمات‌هاي ما در خارج از كشور تضعيف شود چون آنها نمايندگان كشور هستند در اين نشست همچنين الهي‌تبار معاون سياسي امنيتي استاندار گزارشي از پيگيري‌هاي صورت گرفته در حوزه كارگروه رسانه و آقاي مخفي مدير روابط عمومي استانداري گزارشي از اقدامات انجام گرفته در حوزه رسانه‌ها ارائه داد.

در اين ديدار استاندار همدان قول اعطاي يكصد وام قرض‌الحسنه و خريد لوازم خانگي را به خبرنگاران داد و از مديران مسؤول نشريات و خبرگزاري‌ها قدرداني كرد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین