« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹
در گفتگوی آوای رودکوف با حجت الاسلام الهی نیا:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنده، عملکرد این اداره و هیئت‌های مذهبی در دهه اول محرم این شهرستان را تشریح کرد..
پایگاه خبری آوای رودکوف:اداره تبلیغات اســامی شهرستان لنده همواره از بدو تأسیس تاکنون نقشی اساسی در اشاعه و تعمیق فرهنگ و ارزشهای دینی در سطح شهرستان داشته است تعامل خوب با مجموعه های فرهنگی شهرستان و استفاده بهینه از ظرفیت فعالان فرهنگی و مذهبی را نیز می توان از عوامل این توفیق دانست در همین راستا  از حجت الاسلام الهی نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دعوت کردیم تا عملکرد این اداره و هیئت‌های مذهبی در دهه ی اول محرم را تشریح و برنامه های اتی هیئت‌ها در دهه ی دوم محرم را تبیین نماید.

در ادامه پرسش‌هایی را با هدف تشریح فعالیتهای گذشته و تبیین فعالیتهای پیش رو ، از حجت الاسلام الهی نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده مطرح نمودیم که این گفتگو را در ادامه با هم مرور می کنیم:



حاج آقای الهی نیا ؛ امروز در کشور ، استان و شهرستان نهادهای فرهنگی بسیاری فعال هستند، فکر میکنید ویژگی اختصاصی اداره تبلیغات در این میان چیست؟

 اداره تبلیغات اسلامی یک نهاد دینی ومردمی هست که با همکاری نخبگان فرهنگی و دغدغه داران دینی برای پیاده کردن مباحث فرهنگی ؛ ارزشی و دینی فعالیت می کنند.

 اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده در کنار مناسبتها و برگزاری مراسمات ویژه در طول سال چه اقدامات فرهنگی دیگری را دنبال می کند؟

 مباحث قرآنی و اعزام مبلغ به مناطق مختلف ؛ ارتباط چهره به چهره بامردم ؛آسیب شناسی های اجتماعی و فرهنگی ؛ برگزاری گفتمانهای دینی و استفاده  ازمبلغین متخصص چه درمساجد و چه درمدا رس وچه درقالب همایش های مختلف از جمله اقداماتی هستند که اداره تبلیغات اسلامی در کنار مناسبتها و برنامه های خاص یوم الله دنبال می کند.

 شهرستان لنده چند هیئت مذهبی دارد و ایا سازوکار خاصی برای تشکیل و تاسیس انها وجود دارد؟

تعداد 53هیئت مذهبی اعم ازبرادروخواهردرسامانه بیرق ثبت هستند و قطعاکسانی که علاقه مندبودندوپای کارآمدندبرای هیئت داری اداره تبلیغات باشناسایی انها اقدام به ثبت و شناسنامه داار نمودن آنها نموده است.

 محرم امسال را چگونه ارزیابی می کنید و بنظر شما ایا پروتکل های بهداشتی و توقعات ستاد ملی پیشگیری از کرونا در این شهرستان برآورده شده است؟

بله در شرایط کرونایی  قطعا محرم امسال متفاوت از همیشه بوده اما حقیقتا استقبال باتوجه به شرایط پیش آمده  خوب بود و انصافا در خصوص رعایت نکات بهداشتی و پروتکل های بهداشتی خوب عمل شد و عزداران عزیز به زیبایی همکاری نمودند.

 در خصوص تهیه ماسک برای عزاداران حسینی چه اقداماتی صورت گرفت؟

همانطور که اشاره شد الحمد الله موارد بهداشتی که از مهمترین آنها بحث فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک بود به خوبی رعایت شد و در خصوص تهیه ماسک نیز  اداره تبلیغات اسلامی ؛ بنیاد محترم علوی؛ سپاه ناحیه لنده ؛کانون هم اندیشی جوانان انقلابی ؛ حوزه بسیج خواهران با همکاری هم اقدام به تولید و توزیع ماسک بین عزاداران کردند که در بحث ماسک مشکل و کمبودی در بین هیئت ها نداشتیم.

 آیا هیات مذهبی شهرستان در دهه اول محرم ارزیابی می شوند؟

 هیات مذهبی مردمی وخودجوش وخدمتگزاردین واهلبیت علیهم‌السلام هستندبله نقاط ضعف و قوت گوشزدمی شوداداره تبلیغات اسلامی هم خادمی هست درکنار این عزیزان

 چه برنامه هایی برای دهه ی دوم محرم امسال پیش بینی شده است؟

 ازشب دوازدهم مراسم با شکوهی همه شب در جوار مقدس شهدای گمنام برگزارهست.

 حاج اقا مجددا از اینکه دعوت ما را پذیرفتید سپاسگذاریم ما هم به نوبه خود از احاد مردم ،حضرتعالی و همکاران بزرگوارتان ،ادارات و نهادهای شهرستان و هیئات مذهبی شهرستان بخاطر برنامه های خوب فرهنگی و عزاداری سپاسگذاریم در پایان اگر صحبتی برای مخاطبن دارید بفرمایید.یا علی مدد.

مجددا ایام حزن و اندوه اهل بیت علیهم السلام و شهادت حضرت سید السهدا علیه السلام و یاران باوفایش و اسارت اهل بیتش را خدمت همشهریان بزرگوار شما اصحاب محترم رسانه تسلیت عرض می نمایم و همانطور که قبلاهم بابت حضورباشعورمردم و مسولین طلاب عزیز و مداحان و اصحاب رسانه تشکر کردم اینجا هم بسنده می کنم به یک جمله که از همه متشکرم رضی الله عنکم و تقبل الله اعمالکم.

البته ماها از باب احترام  قدردانی  و تشکر می کنیم و گرنه صاحب مراسم امام حسین علیه السلام و امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشند و مزد را خواهند داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین