« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۲
اختصاصی آوای رودکوف؛
یک عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فضاهای آموزشی آن قدر نیست که بتوان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بین دانش‌آموزان را رعایت کرد.
پایگاه خبری آوای رودکوف:دکتر سلمان آخش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف گفت:از دیروز مدارس کشور بازگشایی شدند و بخش قابل‌توجهی از 14میلیون دانش‌آموز در سردرگمی محض، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند. البته این سردرگمی فقط برای آن‌ها نیست و با احتساب والدین و کادر آموزشی مدارس، شاید بتوان گفت جمعیتی حدود 40-30 میلیون‌نفر این دغدغه را دارند؛ اتفاقی که ممکن است به بروز یک فاجعه منجر شود.


وی افزود: در مورد بازگشایی مدارس و شیوه آموزش به نظرم چند نقد وچالش وجود دارد:

- اینکه طبق گفته کارشناسان اوج این بیماری در پاییز و در ادامه زمستان خواهد بود ومدارس هم جای شلوغ و دارای پتانسل بالایی برای انتقال این ویروس است.

- تفاوت معناداری بین وضعیت‌های مختلف سفید، زرد و قرمز نیست.

- فضاهای آموزشی آن قدر نیست که بتوان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بین دانش‌آموزان را رعایت کرد.

- حضور دانش آموز در مدرسه چه 5 روزدر هفته و چه ۲ در روز هفته هیچ تفاوتی ندارد و به همان میزان و شدت دانش آموزان دچار این ویروس خواهند شد.

- چند سالی است که مبلغ سرانه مدرسه پرداخت نمی شود و یا اگر پرداخت شود تنها کفاف تهیه ی مایع دستشویی آن نیست. چگونه و با چه هزینه ای می‌توان برای حضور چند روز دانش آموز محیط مدرسه، کلاس‌ها و آبخوری و سرویس بهداشتی را ضد عفونی نماید.

- در شرایط فعلی و با توجه به تورم وگرانی موجود در کشوربرخی از مردم در مناطق محروم حتی توان تهیه ی مایحتاج اولیه ی زندگی خود ندارند، چه برسد که بخواهند کمکی به مدارس نمایند تا مواد لازم ضد عفونی کننده را تهیه نمایند.

- بین دانشگاه و مدرسه نباید تمایز قایل شد.به طور مثال در دانشگاه محل خدمت ما از تبستان بخشنامه آمد که ترم مهرمحزی است و برنامه ما اطلاع رسانی شد به خاطر کلاس های 30 نفری و خوابگاه های دانشجویی ولی مدارس چرا بازگشایی شدند؟

- یک نمونه سختی کار کنکور 99 بود.وقتی برای برگزاری چند ساعت آزمون کنکور در کشور که اکثر وزارت خانه ها بسیج شده بودند و تمامی شرکت کنندگان انسان‌های عاقل و بالغ بوده و تحت شدید ترین تدابیر بهداشتی وبا استرس مسئولان برگزار شد چطور و چگونه می‌ توان چند میلیون دانش آموز معصوم مقاطع تحصیلی را مجاب و ملزم به رعایت پروتکل و استفاده از دستکش و ماسک برای ساعت‌های متمادی حضور در مدرسه کرد.

- آیا در شهرستان محرومی مثل لنده که فاقد بیمارستان هست اگر به فرض در هر مدرسه ای یک نفر مبتلا باشد چه فاجعه ای رخ خواهد داد؟جوابگو کیست؟

بیشتر بخوانید:
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: