« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۷۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
کهگیلویه و بویراحمد؛
سئوالات صریح و شفاف اعلام شده و پاسخ های مفصل نجات نیا در ادامه هم خواندنی و هم جذاب است لذا اعلام می کنیم با وجود طولانی بودن مصاحبه اما خواندن آن خالی از لطف نیست.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛آنچه در ادامه می خوانیم متن تفصیلی گفت و شنود صریح و بی پرده همکاران رسانه ای و مجازی ما  با سید فرزاد نجات نیا است که با وجود طولانی بودن مصاحبه اما خواندن آن خالی از لطف نیست.


دستیار ویژه وزیر ارتباطات گفت :سلام خدمت همه رفقا و  تشکر می کنم از دوستانی که  این زمینه را فراهم کردند که لحظاتی را در خدمت دوستان بزرگوار خودم باشم:

از ۷۲۱ روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۵۸۷  روستا در استان دارای پوشش ارتباطی و پهن باند و اینترنت هستند که حدود ۲۲ تا نیوسایت یا سایت جدید داشتیم که راه اندازی شده و همین تعداد هم در دست اقدام است؛ سوالی راجع به حوزه سمغان، دمهمد، تل مرغ، و روستای تل زری و احیاناً آدرکان اشاره کردید این روستاها بخشی از اینترنت خودشان را از سایت‌های شهر دهدشت می‌گیرد البته همراه با نارسایی وضعیف هم هست که عن قریب خاکبرداری یک سایت را در سمغان داریم که در تعهدات همراه اول که تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسه و این مناطق از نعمت اینترنت با 3G و 4G  بهره مند خواهند شد.

همینطور دو تا سایت دیگه هستند همان منطقه که در روستاهای دمهمد و تل مرغ در واقع 2G  هستند که فقط وُیس و صحبت کردن رو پوشش میده که یکی از اینها در برنامه ریزی آینده 3G  قرار می گیرد.

راجع به منطقه چهارمه ،سرپری ،چهاربردی و کوهبرد تا برسد روشن آباد همین چند روز قبل هم دوستان تجهیزات را که متاسفانه دو بار مورد دستبرد قرار گرفته برای راه اندازی رفته بودند که باز یک مشکلی برخورد کرده بودند که متاسفانه موضوع دستبرد مجدد راه اندازی 2G را به تاخیر انداخت و تا ۱۰ روز دیگه با توجه به صحبتی که با دوستان شد راه اندازی می‌شود.

یک نکته را عرض کنم خدمت دوستان و سروران عزیز خودم اینکه همه ۱۲۶۲ شهر در سراسر کشور  همه 3G و 4G شدند و  روستاهای پرجمعیت را اپراتورها خودشان تعهد دارد که از محل درآمدهای خودشان توسعه شبکه زیرساخت را داشته باشند و نقاطی را که برای آنها به صرفه نیست از محل ۳ درصد درآمد آنها از محلی به نام uso "خدمات اجباری دولت که مبلغی بالای ۱۰۰۰ میلیارد می شود که در روستاهای کم برخوردار تر این اتفاق می افته! به عنوان مثال روستای گچی دشمن زیاری یا چندار منطقه دیشموک از محل uso هستند و در برنامه راه اندازی هستند یا در مناطق شیتاب وایدنک  لنده در دست اقدام است که عن قریب از نعمت پهن باند اینترنت برخوردار و گچی و آبچندار در تقریباً یک بازه زمانی زمان دوماهه راه اندازی خواهد شد.

با عرض تاسف عرض کنم که ۸ کیلومتر جاده دهدشت - بهبهان سرویس ارتباطی را از سایت کوهبرد می‌گرفت که عرض کنم که تقریباً ۸ بار تا الان تجهیزات اون متاسفانه مورد دستبرد قرار گرفته که وقتی بنده با معاون فنی همراه اول صحبت می‌کردم می‌گفت نادرترین سایت هایی که بیشترین دستبرد تجهیزات شده این سایت بوده که طبیعتاً همین مهمترین دلیلی است که پوشش نداریم یا پوشش ضعیف! البته ایرانسل در یکی دو تا موقعیت در حومه غربی از جمله سرپری و چاه بردی و فیلگاه اقدامات اینترنت رو راه اندازی کرده است.

ما در دوره جدید یک اتفاق خوبی که افتاد رومینگ اپراتور ها بود به این معنا که جاهایی که سایت همراه اول سرویس داشت با ایرانسل و رایتل shair کردند و یا برعکس این اتفاق خوبی بود و از طرف دیگر استان ما صعوبت بسیار بالایی دارد وبخش اعظم استان منابع طبیعی و شبکه زیرساخت برای پوشش ارتباطی و پهن باند با هزینه‌های بسیار بالاتری نسبت به استان‌های دیگر مثل خوزستان همراه است و لذا این یکی از مسائلی بود که استان ما نسبت به استان‌های دیگر در وضعیت مناسبتری طبیعتاً قرار ندارد.

البته با آمدن آقای دکتر عباسی وضعیت ایرانسل با شتاب به مراتب بهتری نسبت به گذشته قرار گرفته و کارهای خیلی خوبی را در استان شروع کردند که به همکاران ایشان خدا قوت می گم.

وضعیت اقتصادی کشور و آموزش آنلاین

در مورد وضعیت اقتصادی کشور مشکلات ساختاری داریم که بخشی تاریخی انباشته شده ، مشکلات بیرونی و در واقع تحریم هست که ما در گذشته مشکلات رو به آینده پاس می‌داریم و انباشته می شد اما به جهت تحریم های بانکی و اشکال اساسی که بر بحث ارز آوری کشورمان صادرات نفت داریم، اکنون ۴۳۸ هزار میلیارد در سال برای اداره کشور دخل و خرج نیاز دارد که بخشی از این با توجه به مشکلاتی که اشاره کردم در هزینه های جاری و عمرانی محقق نمی‌شود و لذا این امکان برای دولت نیست که بخواهد یک شبکه عظیم چند میلیونی دانش آموزان  و خانواده ها تبلت و گوشی فراهم کند برا موضوع گوشی‌های هوشمند استفاده برای کلاس های آنلاین دانش آموز اقدام نماید.

لذا اقداماتی در حال انجام هست ولی کافی نیست که یکی از آنها  تفاهم نامه اپراتورها و کمیته امداد که ده ها هزار تبلت را برای خانواده تحت پوشش نهادهای حمایتی پیش‌بینی می‌کنند و اقدامات دیگر مثل تولید داخل برای گوشی های ارزان قیمت توسط سه شرکت که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در بحث پوشش منطقه مندان و  سواری هم تو برنامه ایرانسل هست و هم همراه اول که البته بنده چندین بار پیگیر کار بودم و نامه زدم شاید یکی دوبار و الان در برنامه هست و انشاءا... اقدام می شود و تا یکی دو ماه دیگر مشکلات مندان و سواری  روستاهای اطراف آنها مرتفع شود.

در مورد پست گرفتن در دولت روحانی عرص کنم که در گذشته در دولت احمدی‌نژاد خیلی از آقایان اصلاح‌طلب و کسانی که شناسنامه دار جریان اصلاحات  بودن جایگاهی قرار داشتند مثل همین آقای تاجگردون و سید کامل تقوی هیئت مدیره بیمه ها و شرکت های بزرگی بودند و ما به عنوان کسی که کارمند دولت و خودم را سرباز نظام می‌دونیم، جایگاهی که الان دارم جایگاه مستشاری است و در واقع این جایگاه اجرایی به آن معنا نیست و طبیعتاً در ابتدای انتصاب هم حتی از طرف رئیس ستاد اقای روحانی در کشور اشاراتی به رئیس بنده شد و پاسخی که به مزاح شنیده شد این بود که در دولت قبل خودم مدیرکل بودیم و جایگاه داشتیم و کاری هم که به ما سپرده شده کاریست که بتوانیم خدمتی را در دفتر ارتباطات مردمی انجام بدم -آن هم مردمی که شایسته خدمت هستند- و ارتباطی به مناسبات اصلاح و  اصول هم ندارد.

بخش دوم صحبت؛ خیلی از دوستان و رفقای ما الان وارد مجلس شدند اگر دوستان ما در طبیعتاً در دولت آینده در سازمانها در وزارتخانه‌های مختلف قرار می‌گیرند و شرایط برای امثال بنده برای اینکه بتوانم اثر گذار باشند بیشتر فراهم می‌شود.

نکته بعد ما به عنوان یک انتصاب سیاسی به عنوان دستیار وزیر که حکم نگرفتیم و اساسا وزیر ما سابقه هیچ جریان سیاسی متداول در کشور رو نداشت و یک نیروی متخصص در یک وزارت خانه تخصصی است شاید بیشتر مناسبات شخصی و شناختی بوده که وزیر محترم داشته و از بنده یک استفاده کوچکی را در یک بخشی انجام داده.

خدا را سپاسگزارم از اینکه توقعاتی که دوستان از بنده دارند توقعاتی است که از یک نماینده یا استاندار یا یک مقام اجرایی کلان کشوری دارند که این را نقطه قوتی برای خودم می‌دونم و امیدوارم که شرمنده نباشم اما واقعیت اینه که گاهی به دوستان می‌گم بنده فرماندار، شهردار و استاندارتون که نیستم و نه نماینده مجلس! و طبیعتا بخشی از موضوعاتی که به سمت ما میاد واقعا وظیفه ذاتی بنده نیست غیر از موضاعات وزارت خانه ارتباطات که بنده در گوشه کوچکی کاری رو به عهده گرفتم.

کم نیستند فرزندان اثرگذار استان در جای‌ جای نهادهای حاکمیتی و اجرایی در سطح ملی که می‌توانند برای منطقه آورده داشته باشند در بحث وزارت ما مناسبات استانی توجه کنیم ؛ مدیرکل مخابرات، مدیریت ارتباطات سیار استان، مدیرکل ارتباطات فناوری استان که نماینده وزیر است و همین طور مدیرکل پست و حتی معاون پست و معاون فناوری و ارتباطات استان که اخیرا منصوب شد همه از فرزندان کهگیلویه بزرگ هستند و بنده در جریان بخش اعظم این دوستان بودم. و یا اینکه احکام آنها  زودتر صادر شود نقش داشته و کوتاهی نکردم.

دکتر ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزیر و آقای دکتر عباسی مدیر عامل شرکت ایرانسل هستند و بسیار جای اثرگذاری است و اقدامات خوبی را در سطح استان در دستور کار دارد و فراموش نمی کنم حداقل دو بار در حضور خودم آقای وزیر گفت: معیار ارزیابی شما اقداماتی است که در استان توسعه نایافته کهگیلویه وبویراحمد انجام می دهید.

در بحث مراجعات که بنده در تهران دارم و می‌تونم آبروی خودم را در رهن بزارم برای اینکه کاری برای منطقه خودم انجام بدم چه کسانی که در جایگاه حقوقی قرار دارند در سطح منطقه و چه کسانی که فردی در بخش‌های خصوصی مراجعه می‌کنند و جایی گرهی افتاده مثلا همین امروز یکی از دوستان زنگ زده بودند و گفت که فلان مجموعه گردشگری که الان در ابتدای جاده طولیان و دره سور دارم اگه شما نبودی من یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون را  در این بازه زمانی و بحث وثایق و مشکلاتی که پیش آمده بود انجام نمی‌دادند و قطعا در مباحث خدماتی و تولیدی در منطقه از اشخاص جریانات فکری و سیاسی هر اقدامی که بخواهند و بشود انجام می‌دم و کوتاهی نمی‌کنیم .

دیروز پیگیر شعبه پست بانک در چرام و لنده در پست بانک ایران در جلسه ای با معاون امور شعب بودم و تاکید داشتیم  برای شهرستان چرام و شهرستان لنده شعبه پست بانک اختصاص داده بشود و بنا شد از طریق معاون اقتصادی استانداری یک نامه با امضای استاندار تنظیم شود این دو شعبه در شهرستان مذکور اختصاص و راه اندازی شود.

داستان استخدام در شهرداری در زمان عضویت در شورای شهر دهدشت نمیدانم تعداد ۱۲۰ نفر از کجا آمده ولی در بحت شورا عرض کنم  که شاید مهمترین اقدام شوراها همیشه این بوده که شهردار را تعیین می‌کنند شهردار که تعیین می‌شود به معنایی که ما فکر می‌کنیم در تمام مناسبات شهرداران در واقع حرف شنویی از اعضای شورا داشتن این جوری نبود شاید در مقطعی که دو سال اول خیلی رابطه حسنه با شهردار نداشتم با اینکه اقدامات خیلی خوبی ایشان انجام دادند و گاها از اختیارات خود شهرداران استفاده می کردند و یک خلاء های قانونی هم وجود دارد که مثلاً یک جایی می توانند به صورت دستمزدی یا  به صورت شرکتی افراد را وارد یک سیستم کنند و بعدا شاید یک مناسبت دیگری از همین خلاء های قانونی و یا ماده و تبصره های استفاده کنند و افراد رو ارتقاء و تبدیل وضعیت کنند که اگه کسی جای ادعا کند که که آیا از طرف بنده به عنوان عضو شورا خارج از ظرفیت‌های قانونی با رانت  و سفارش بنده کسی وارد شهرداری شده یا نه حتماً بفرمایند تا پاسخگو باشد.

یکی از طلایی ترین دوران شهرداری دهدشت سال ۸۵ تا ۹۰ بود به جهت اینکه شما آنچه که می‌بینید در بحث ورودی های شهر که تعریض شدند، روشنایی ورودی ها، مبلمان و المانهای  شهری و راه اندازی پارک های محله ای و جمع آوری ها دکه ها که بسیار به زیباسازی شهر  آسیب زده بود و از طرفی اجرای سیل بندها و نهضت آسفالت، نهضت سنگفرش و سوله هایی برای پدافند غیرعامل و حوادث غیر مترقبه تاسیس شد اتفاقات بزرگی بود که در این مقطع  انجام شد، برخی معارضان لاینحل مثل کمربندی دوم حل و فصل شد.

بلاد شاپور ظرفیت بزرگ توسعه ای و یکی از ظرفیت های کم نظیر شهر دهدشت برای رونق اقتصادی همچنان که در طول تاریخ کریدوری بوده برای اتصال جنوب به مرکز و فارس ... فضای کالبدی شهر قدیم این احساس به خوبی متبادر می‌شود که ظرفیت عظیم بازارچه های این شهر قدیم با شاهراه های تجاری که پنج تا حمام عمومی بزرگ داشته که این نشان از رونق اقتصادی و تجاری و فرهنگی  شهری بوده که همراه با تجارت و کسب و کار در تاریخ بوده. متاسفانه همه ما کم گذاشتیم و نتوانستیم از این ظرفیت عظیم میراث فرهنگی که قدمت و تاریخ تاریخ و هویت ماست خوب صیانت کنیم و برای احیای آن در طول این ۴۰ سال اقدام شایسته ای صورت نگرفت و  فعلا مشکل شهر ما بحث مهاجرت و خیلی از موضوعات دیگری که در واقعه آسیب میزنه به شهر که ما می تونستیم به این شهر قدیم یک توجه بیشتری کنیم.

قضیه زمین های واگذاری در زمان عضویت در شورای شهر

زمین های در سطح شهر در طرح تفصیلی شهر وجود دارد که گاها کاربری آموزشی و فرهنگی  دارند که می شود به نهادهای مردمی و فرهنگی واگذار شد که در واقع بخشی از اون تفاهماتی است که بین مسکن و شهرسازی به عنوان متولی زمین شهری و شهرداری که مجری طرح تفصیلی شهر است و اتفاقا این مکانی شده برای تربیت طلاب و سفیران هدایت و این رو بنده یک نقطه مثبت می‌دونم.

جریان انتصاب عباسی آرند به عنوان مدیر عامل ایرانسل؛

آنچه که از بنده تا الان دوستان سراغ دارند شفافیت است  و دلیلی کم کاستی گفته شود، ببینید آقای عباسی ۸ ماه قبل از اینکه در ایرانسل به این جایگاه برسند مدیرعامل صاایران در شیراز بودند در یک جلسه که هماهنگ کردم با آقای وزیر گفتگویی داشتند  و بعد از آن جلسه آقای وزیر وی را به وزیر دفاع توصیه کرد و تقریبا ایامی  بود که می خواست از شیراز جابجا بشود و صا شیراز یک ظرفیت بسیار عظیم بود و نهایتا در  یک جایگاه پژوهشی در یکی از معاونت‌های صاایران در تهران قرار گرفت و این آشنایی وزیر با عباسی به انتصاب ایشان در مراحل بعد کمک کرد.

سهام ایرانسل  ۲۸ درصد وزارت دفاع، ۲۳ درصد،بنیاد مستضعفان ۴۹ درصد ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی سهام دار هستند و معرفی مدیرعامل از طرف سهام ایرانیست است که ایشون طبیعتاً از این ظرفیتی که آقای وزیری را معرفی کرده بود این خیلی اثرگذار بود در انتصاب وی و طبیعتاً در هیئت مدیره و بعد عنوان مدیران شد.

البته دکتر عباسی از نخبگان و هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و سوابق خوبی داشت و فرزند شایسته استان و اما در زمانی که وی به عنوان هیئت مدیره منصوب شد با وزیر پیام دادم که احتمالاً دکتر به عنوان مدیر عامل معرفی شوند شما  کمک کنید بعد بازخوردی که من از وزیر گرفتم این بود که خودشون گفتند یا شما می‌گید؟ گفتم نه خودم می‌گم چیزی به من نگفت وزیر صحبتی کرد که الان تو ملاحظاتی که الآن نیاز نیست بنده اشاره کنم به همین اندازه عرض کنم زمانی که به عنوان مدیرعامل مطرح شد وزیر مربوطه با وزیر ارتباطات تماس تلفنی داشتند که می‌خواهم آقای عباسی رو معرفی کنیم  آقای وزیر گفته بودند که ما باید بررسی کنیم گفته بودند که این همون کسیه که خودتون ازش تعریف کردید و گفتید که با این شاخص‌ها و لدا وزیر گفته قبلی خودش رو ضجه گذاشت ایشان خانواده  متعهد و انقلابی و ... در واقع تایید کردند که البته یک گلایه ای داشت که  به ضرورتی نمی‌شود اینجا بنده مطرح کنم ایحال این ارتباطی که شکل گرفته بود و اصل قضیه خیلی تونست کمک کند حالا تغییر گزینه های دیگری هم بودند که می‌توانستند در این جایگاه بسیار مهم قرار بگیرد.

البته ایشان با افراد دیگری همچون های اسلامی وزیر را که قبلا معاون وزیر بودند هم بی تاثیر نبود و مسائل دیگر هم هست که بخشی از آن امکان گفتن نیست فقط همین اندازه در جریان باشند بنده و یا هر کس دیگه ایشان رو در اینجا قرار دادیم این حرف نادرستی ولی طبیعتاً هر کدوم از ماها در هر جایی که باشیم می‌تونیم یک قدم کوچک را برای یک اتفاق بزرگ برداریم.

سایت ارتباطی منطقه امامزاده علی اسمش سادات امامزاده علی است و مشرف بر روستاهای بزرگ و گردشگری قرار دارد که  کریدور شهرستان ها و مناطق  کهگیلویه و چرام از سمت جاده  گردشگری و توریستی باغچه - سادات برای مرکز استان را پوشش می‌دهد.

در بحث پوشش ارتباطی روستای خلیفه ای سوق قرار شده از سایت دژکوه تنظیماتی انجام شود که احتمالا تا ۷۰ درصد مشکل این روستا در پوشش ارتباطی ارتقا خواهد یافت و اگر این اتفاق نیفتاد یک میکروسایت نیاز است که همکاران پیگیر هستند.

ایرانسل روستای راک

ایرانسل چند ماه قبل در پوشش ارتباطی و پهن باند انجام شد و یا این که روستای الگن خارج از نقشه راه ارتباطی و پهن باند در منطقه و مکاتبه خدمت مدیرکل usb و مجری خدمات اجباری دولت در بحث روستاها داشتم و گفتم یک روستاییست با ظرفیت بالای گردشگری و باغات انار و نخبگان زیادی اونجا هستند بیش از ۳۰ دانشجو و تحصیل کرده پزشکی و مهندسی در دانشگاه‌های برتر کشور را دارد که با هماهنگی وزیر ظرف مدت دو ماه اعتبار حدود یک و نیم میلیارد توسط همراه اول راه اندازه شد و تاکید می‌کنیم که منتی نیست و همه مردم  شایسته خدمت هستند.

حضورم در فضای حقیقی برای کمک و علاقه به منطقه است

اتفاقاً بنده در فضای حقیقی در کنار خیلی از دوستان هستم شاید یک سال پیش بود که مکاتبه را انجام دادم برای روستای اسفندان ، درغک، سردو ، رود ایک و لیراب و میرسالار و فارتق و روستاهای اطراف برای پوشش ارتباطات و اینترنت که بخشی از اینها هم انجام شده، به عنوان مثال عرض می کنم که میرسالار و فارتق به جز مواردی بود که مکاتبات انجام شد برای یک سایت جدید و الان هم در بحث uso آبچندار  دار در برنامه است که تا یکی دو ماه دیگه انجام می‌شود.

این که من می‌گم مکاتبه کردم، زنگ زدم یا پیگیری کردم هیچ هنری انجام ندادم هر کاری انجام می شه خدمات نظام و به برکت انقلاب است و مردم شایسته خدمتند و توزیع امکانات و فرصت‌ها باید در نقطه به نقطه جغرافیایی این کشور انجام شود و  منطقه ما محروم است و  وظیفه است که تلاش و پیگیری بیشتری انجام شود و لذا هیچ منتی هیچ کسی به گردن کسی ندارد.

از یک طرف صحبت دوستانه که فلانی ارتباط حضوری در منطقه کم است از یه طرف هم که از آن تاکید دارند که بنده یک مجموعه فرهنگی دارم و آمد و رفت زیاد است و هر دو نظر رو به فال نیک می‌گیرم اگر بخواهیم عقل معاش به قضیه نگاه کنیم باید نجات نیا بیشتر وقتش را در تهران که فرصت های کم نظیری برای من هست بگذارد ولی واقعیت هم اینکه من اعتقاد دارم که کاری که می‌توانم برای منطقه خودم انجام بدهم در عرصه‌های فرهنگی فعالیت های فرهنگی تزاحم ها کمتر است من بیام یک کاری انجام بدم که بعد بگن دخالت در کار مدیر محلی و دخالت در کار نماینده است! اما به عنوان کسی که خمیرمایه خودم را از جریانات فرهنگی گرفتم بالاخره کار تشکیلاتی و تربیت سرمایه انسانی علاقه منه و هیات خونه و عشق منه و این فعالیت ها رو انجام می دم و اتفاقاً این یک نقطه قوتی است نه ضعف! حالا اگر دیگران هم ببینند یه کسی  وظیفه اش رو در جبهه فرهنگ سازی در منطقه خودش انجام می ده باید تحسین کنه یا تقبیح؟

و لذا فعالیت های کانون فرهنگی مردمی جوادالائمه شائبه سیاسی بودن نداره، فعالیت های کانون فرهنگی مردمی جوادالائمه را از سال ۸۵ تا الان که نگاه کنید همیشه یک فعالیت های اثر گذاری بوده، موقعی که در بحث "طرح فرهنگی پیک آرامش" که من حدود ۵ و ۶ سال تمام ناوگان حمل و نقل را با خانواده ها دعوت می‌کردیم یک سری کارهای فرهنگی انجام می‌شد در بحث آسیب‌های اجتماعی معتادان شریف شهرستان یا جوانانی که احکام زندانی داشتند که این احکام رو از طریق اطلاعات، دادسرا و دادستان‌ به تعلیق در آوردیم و یک سری  فعالیت‌ها در راستای آسیب های اجتماعی را انجام دادیم که "طرح فرهنگی راه سبز" بود و خیلی از  موضوعات و همایش‌های مختلف و شرایط کرونایی اعطای جهیزیه به چهارده زوج جوان و خیمه محرم رو داشتیم و همین امروز ۵۰۰ بسته کمک مومنانه و هزار بسته لوازم التحریر را برای دانش‌آموزان در چند روز آینده در برنامه داریم. دوستان مدیریت می‌کنند که ما در چند کارگروه بحث "کسب و کارها و مشاغل خانگی" بعنوان یک ضرورت اقتصادی برای درآمد خانوار که بیشتر الان بانوان در گیرند به "مسئولیت های اجتماعی کمک های مومنانه" را دنبال می‌کند و "تبلیغات و رسانه به عنوان پیشران این فعالیت‌ها  در حال انجام است و ربطی به کارهای سیاسی ندارد که می‌تواند بازخورده اجتماعی در منطقه داشته باشد ولی واقعا انگیزه سیاسی نیست، و از مردم شریف به خصوص جوانان برای حضور و همکاری در برنامه های آتی دعوت می کنم.

دکل روستای ضرغام آباد و مشکل آنتن دهی ضرغام آباد دکل ایرانسل و همراه اول دارد و ایرانسل 3Gو 4G است و برای همراه اول که 2G است یعنی اینترنت ندارد و من روز شنبه ها  مکاتبه‌ای با فنی ایرانسل  و همراه اول انجام می دهم که اگه ممکن باشه رومینگ کنند که حداقل بتوانند  از دکل ایرانسل سرویس دیتا اینترنت را به کاربران همراه اول ارائه دهد.

رقابت های انتخاباتی در دوم اسفند
 
البته در نظر بنده این سید محمد موحد و حاج عدل هاشمی غول نبودند(خنده) اما پیشکسوت هستند و بنده نه پولی داشتم که در انتخابات خرج کنم اگر هم  داشتم هم از راه‌های غیر متداول به استقبال مزایده نمی رفتم و استفاده نمی کردم و حضور بنده حضور گفتمانی بود که دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی مطرح شد، شما می‌بینید در انتخابات یک آخوند، یک پاسدار و یک مداح با یک سری آبشن های دیگه در انتخابات حضور داشتند که تریبون های نظام عمدتا در اختیار همین سه گروه است (خنده!) و در عصر ارتباطات و انقلاب با نسلی روبه رو هستیم که نه دفاع مقدس ، نه امام و نه انقلاب را ندیدند و رویارویی در انتخابات بحثها بی پرده و بی ملاحظه بیان می شد که تراز انقلاب نبود و همه دیدند کسانی که تریبون در اختیار داشتند که از راه‌های غیرمتعارف استفاده می‌کنند که یکی از این بد اخلاقی ها پول خرج کردن بود.
فرصتی برای مدعیان انقلابی گری و جوانان بودم
 
در این شرایط یکی مثل بنده فرصتی بود که بتوانم حرف‌هایم را بزنم که در واقع از زلال گفتمان انقلاب اسلامی باشد که دوری از اسراف و تبذیر، اشرافی‌گری، کدخدا را ببین ده را بچاپ و خرج های آنچنانی و موضوعاتی از این قیل مثل دعوای سفلی و علیا -ثلاث و بویراحمد- و به عنوان ضلع سوم بنده بودم هر چند در ظاهر تعداد آراء ۳۰۰۰ هزار خیلی قابل ملاحظه نبود از طرفی دوستان می‌گفتند که ما فکر نمی‌کردیم با توجه به سایه سنگین دو قطبی که وجود داشت همین تعداد رای حاصل شود؛ اگر توجه کنید اثرگذاری حضور همراه با کارشناسی مسائل توسعه و تنگناها و بیان چالش ها و فرصتها بنده قابل انکار نیست. اگر بنا باشد به دوم اسفند برگردم و نتیجه را بدونم و باز هم حضور پیدا می‌کنم و تا آخر قضیه هم هستم، البته بنده حجتی بودم برای کسانی که داعیه انقلابی بودن داشتند، خاطره ای دارم از تعصب های بی جای مومنانه که طرف می گفت: همانطور که حاج قاسم سلیمانی برای مصلحت های جبهه مقاومت باید برای پوتین روسی پا چسپاند و تواضع کرد باید برای شکست فلان کس پشت سر دیگری برویم!! در چنین شرایطی پایه گذار یک حرکت جوانانه بودم و لذا برای جوانانی که می گفتند که حق ماست و عدالت بین نسلی اقتضاء می‌کند که جوانان در این عرصه حضور داشته باشند اصلا بحث نجات نیا نوعی نبود و در این فرآیند جوانگرایی باید به گونه‌ای عمل می کردند که بالاخره یکسری جوانترها در این عرصه عرض اندام کنند و خوشحالم که دنباله رو نبودم.

خواهش می کنم از تک تک بچه های خبر رسان و کسان دیگری که صحبت بنده را می‌شنود این رویارویی که به عنوان طرفداران نماینده فعلی و سابق در منطقه دوباره استمرار پیدا کرده و ما ناخواسته درریک دور و تسلسل داریم این ظرفیت کم نظیر کرسی فرصت ساز مجلس را به آقایان اختصاص و پاس می دهیم، بدانیم این مسیر و دست فرمون قابل تامل و بیراهه است و اتفاق میمون و بابرکتی برای آینده نخواهد بود و شما باید طرحی نو دراندازید و تجدید نظر کنید؛ و شما نباید بار دیگر بازی بخورید و باید جریان ساز باشید -- آقایان نیز دندان طمع به آینده را بکشند تا مسیر برای نسل های هموارتر شود-- از میان جوانان باتجربه افرادی بیایند و میدان داری کنند و این فضای دو قطبی را نباید ادامه دهید و بیشتر تامل کنید و امیدوارم برای آینده طرحی نو را شاهد باشیم انشالله رحمان!

روستای الگن نخبه پرور و توریستی است

در بحث روستای الگن تامین اعتباری که انجام شد خارج از ظرفیت اعتباری استان بود یک و نیم میلیون و دوماهه راه افتاد  اما در بحث روستای قیام که دهیار این روستا در جریان هستند نمی خواهم بگویم که بنده نقشی داشتم مردم شایسته خدمت هستند ویک یک روستایی است که چند صد  خانوار دارد هر چند موقعیت و صعوبت بالایی دارد ولی در فاز ۸ مخابرات و همراه اول بود و راه اندازی می‌شد اتفاقا خبرنگاران جایی که می‌گوید ایستگاه تقویت فشار، ایستگاه تقویت فشار گاز و آب و اینها است و  برای مخابرات و کارهای ارتباطی و مخابراتی چنین اصطلاحی به کار برده نمی شود  و بعدا که  از مدیرعامل سوال کرده بودند گفت این چیزایی که بعدا گفته شد راجع به تماس تاریخی نماینده بخشی از اینها را من نگفتم البته نماینده مردم وظیفه دارد پیگیری کند و تماس بگیرد و بخشی از این وظیفه نماینده نظارت بر حسن اجرا است و جای تقدیر هم دارد اما جایی که بزرگنمایی یا اغراق گویی می‌شود یا مصادره به مطلوب   شایسته نیست و به همین جهت بود که در یک وضعیت واتساپ و خیلی هم باز نکردم ولی خوب آقامون مقداری از این شکل پرداختن بنده نگران شدند.

الان ببینید چغل، طولیان و شهرک اکبرآباد در برنامه نیست همچنین تلوندی با توجه به پوشش جاده‌ای و موقعیت  کم نظیری که که این دکل دارد و روستاهای زیادی اطراف را پوشش می دهد در برنامه نیست همه اینها را باید کمک کنیم بنده، مدیر کل  آی سی تی مدیر کل  مخابرات و مدیریت ارتباط سیار  به همین شکل؛  قطعا  پیگیری‌های نماینده بسیار می‌تواند اثرگذار باشد به جهت اینکه نماینده مردم است و وزرا و مسئولین ملی از نماینده حساب می برند و همه تلاش کنیم این اتفاق بیفتد.

در بحث روستای چیر اینترنت پیگیری و مکاتبه شد ولی هنوز از سمت همراه اول برای اینترنت اتفاق نیفتاده که پیگیر هستیم و در حوزه پشته زیلایی اولویت با مندان و سواری است و در حومه غربی انشالله به زودی حل  و به نتجیه خواهد رسید.

بنده به عنوان یک همشهری باور کنید گاهی هم خارج از این ضوابط اداری دارم ورود پیدا می کنم تا جایی که برای یک پستی که قرار بود در وزارت ارتباطات به بنده بدهند و مدعی شدند که نجات نیا در مناسبات منطقه‌ای را خیلی مد نظر دارد لذا نکته اینکه بیشتر باید از سمت مسئولین محلی و استانی که اشاره کردم که اکثر قریب به اتفاق از کهگیلویه بزرگ هستند مدیرکل پست از منطقه تامرادی تنگ هیگون، مدیرکل مخابرات از سادات امامزاده نورالدین منطقه دشمن زیاری است، مدیرکل ict  در واقع سادات شهر سوق  هستند همه فرزندان استان برای بنده عزیز هستند چنین نگاه تبعیض آمیزی ندارم و باید همه با هم دست به دست دهیم که مشکلات حل شود.

سوالی پیرامون منطقه بهمئی مطرح نشد و در جلسه دیگری انجام وظیفه خواهد شد و بصورت اختصار عرض کنم 4G ممبی چند روز قبل انجام شد منطقه کت و بابا احمد در شرایط خوبی از حیث پوشش قرار دارند، سیاهشیر و گچ بلند در برنامه قرار دارند...

ضمن تلاش حداکثری برای برون رفت از تنگناها بخصوص زیرساختهای ارتباطی، برای نیل به سوی ایران_هوشمند و برای کسب و کارهای نوپا و نه برای پیام رسانی و سرگرمی در فضای مجازی.

از طرف دیگر با ضرس قاطع یادآور می شوم در اندیشه بنده طمعی به آینده سیاسی منطقه نیست و در تهران بعنوان مرکز تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور شرایط خوبی برای پیشرفت وجود دارد! نه از باب تواضع و یا از باب آینده نگری! بلکه از باب واقع گرایی باید گفت: تا مردم حقوق خویش را ندانند و فرهنگ سازی در ابعاد مختلف آن نشود به قول مشهدی ها  "پوده همان که بوده" و لذا امید چندانی به تغییر در حال و روزگار اون منطقه نخواهد بود. هر چند به آینده خوشبینم و آینده رو با حضور دغدغه مندانی همچون شماها روشن می بینم.

تشکر از صبر و حوصله همه عزیزان
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
بویراحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
0
0
در ارتباط با انتخابات دوم اسفند ایشان ادعا دارد که پول کارساز بوده است در حالیکه فکر می کنم که این ادعا توهین به مردم است و توهین به نهادهای نظارتی .
کهگیلویه ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
0
0
برادر عزیز حقیقت تلخ است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین