« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
آوای رودکوف :
محمد علی پیرسبزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از معاونین و کارشناسان این اداره ، در سفر یک روزه خود به شهرستان لنده، ضمن دیدار با فرماندار ؛ امام جمعه محترم و خانواده شهید طهماسبی با اصحاب فرهنگ و هنر و روسای انجمن های شهرستان گفتگو کرد.
پایگاه خبری آوای رودکوف::عصر امروز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از معاونین و کارشناسان این اداره ، در سفر یک روزه خود به شهرستان لنده، ضمن دیدار با فرماندار ؛ امام جمعه محترم و خانواده شهید طهماسبی با اصحاب فرهنگ و هنر و روسای انجمن های شهرستان گفتگو کرد.


هنرمندان چشم انتظار احداث فرهنگسرای لنده

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این سفر یک روز با فرماندار لنده دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این نشست  اسماعیل زارعی از فعال بودن اهالی محترم فرهنگ و هنر ورسانه شهرستان و کسب مقام های متعدد در جشنوارهای مختلف حبر داد و بر ضرورت احداث  ساختمان فیزیکی فرهنگسرای این شهرستان که مدتهاست عملیات اجرایی ان رها شده است تاکید نمود.

ساخت و تکمیل فرهنگسرا ی لنده از مهم ترین دغدغه های حوزه ارشاد است

در ادامه مدیر کل ارشاد اسلامی استان با اشاره به ظرفیت های موجود در در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری و رسانه ای و نبود زیر ساخت مناسب ضمن تقدیر از کارهای انجام شده ساخت و تکمیل فرهنگسرا را یکی از مهم ترین دغدغه های موجود دانست.

جهت رفع مشکل ساخت فرهنگسرا جلسات متعددبرگزار شد

همچنین فرماندار لنده ضمن اظهار خوشحالی از سفر مدیر کل محترم فرهنگ وارشاداسلامی استان وهییت همراه گفت: در طول مدت حضور در این شهرستان شاهد اجرای برنامه ها و همایش ها و جشنواره های بسیار خوبی و همچنین کسب مقام های مختلف استانی وملی در سطح شهرستان بودیم .

موسوی در خصوص ساخت فرهنگسرای لنده نیز اظهار داشت :با پیگیری‌های متعدد رییس اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان لنده در جهت رفع مشکل ساخت فرهنگسرا جلسات متعدد شهرستانی و استانی برگزار شد که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ادامه ساخت این ساختمان مهم باشیم.

کاهش مشکلات و موانع در شورای فرهنگ عمومی با رویکرد فرهنگی

محمد علی پیرسبزی،در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از نگاه ویژه امام جمعه به فعالیت های فرهنگی و هنری شهرستان گفت: فعالیت های فرهنگی،هنری هم در کاهش آسیب های اجتماعی و هم در پر کردن اوقات فراغت جوانان و ایجاد روحیه نشاط در جامعه بسیار تاثیرگذار و روح انسان را جلا می دهد.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان اظهار داشت:در جلسات شورای فرهنگ عمومی با حضور امام جمعه بعنوان پدر معنوی شهرستان می توان با اجرای سیاست های اجرایی مدون ،نسبت به رفع مشکلات موجود در جامعه با رویکردی فرهنگی اقدام نمود

وی، با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرستان لنده ، اظهار کرد: این شهرستان دارای هنرمندان فعال و صاحب نام در عرصه های مختلف است که باید حمایت شوند.

توسعه فرهنگی ضرورت توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است

در ادامه حجت الاسلام محمودی اصل با تبریک هفته دفاع مقدس و خیر مقدم به مدیر کل ارشاد اسلامی استان و هیئت همراه گفت:   
توسعه فرهنگی ضرورت توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

امام جمعه لنده با تاکید بر تعامل نهادهای فرهنگی افزود:امروزه استفاده از نقطه نظر مردم ؛مدیران و هماهنگی میان آنان یکی از راهکارهای مقابله با مشکلات و آسیب های اجتماعی می باشد

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده با بیان اینکه اقدامات خوبی توسط نهادهای فرهنگی و از جمله اداره ارشاد اسلامی صورت گرفت خاطر نشان کرد:شهرستان لنده دارای هنرمندان و چهره های قرانی فروانی باشد که باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند.


مسولان وظیفه سنگینی در قبال خون شهدا دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد  در این سفر یک روزه  همچنین در دیدار با خانواده شهید تاج محمد طهماسبی
ضمن اشاره به ارزش والای شهیدان و وظیفه مسئولین در قبال آنها اظهار داشت:  هرچه داریم از برکت خون شهدا بوده و خانواده شهدا ولی نعمت ما هستند.

محمد علی پیرسبزی گفت: شهدای عزیز کشور از بدو انقلاب تاکنون با نثار خون خود، امنیت و آرامش را برای ملت ایران به ارمغان آورده اند  و ما وظیفه سنگینی در قبال خون شهدا داریم.

وی افزود: عزت و اقتدار کنونی که اکنون داریم نتیجه رشادت، صبر و استقامت و فداکاری های شهدا، ایثارگران و خانواده های آنها است.

ایشان با نقل روایتی از امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت:پدر و مادری که رنج از دست دادن فرزندشان را ببینند قطعا بهشتی هستند و مورد شفاعت شهید خود قرار خواهند گرفت.


باید از کرونا نه بعنوان تهدید بلکه بعنوان فرصت استفاده کنیم

همچنین نشست صمیمی مسولین انجمن های شهرستان لنده  با مدیر کل ارشاد اسلامی استان و هیات همراه  برگزار شد.

در این نشست صمیمی بعد از بیان نکته نظرات حاضرین مدیر کل ارشاد اسلامی استان طی سخنانی گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی بر محوریت نظارت، هدایت و حمایت فعالیت می کند.


محمد علی پیر سبزی اظهار داشت: اعتبارات در حوزه فرهنگ و هنر باید در حوزه تخصصی خود هزینه شود تا خروجی قابل قبولی از برنامه ها داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: باید همیشه از برنامه هایی که قابلیت اجرایی هم در بحث زیرساختی و هم کشف استعدادها دارند را در شهرستان‌ها مطالبه و اجرا کرد.

وی گفت: باید از ظرفیت شهرهای خلاق فرهنگ و هنر بیشتر استفاده میکردیم.

پیرسبزی تاکید کرد: تعزیه لنده که دارای قدمت چندین ساله است را برای شهرهای خلاق پیشنهاد دادیم اما طرح ضعیف بود که نیازمند بازنگری دوباره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:آنچه مهم است باید خود هنرمندان پیشگام مسائل فرهنگی و هنری باشند اگر صرفا منتظر وابستگی به ارشاد باشیم پبشرفتی حاصل نمی شود.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی باید از کرونا نه بعنوان تهدید بلکه بعنوان فرصت استفاده کنیم باید فضای مجازی را از تولیدات فرهنگی و هنری غنی کنیم .

پیرسبزی خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بحث کرونا فعالیت متعددی در قالب چندین جشنواره برگزار کرد که در این زمینه از استان های پیشرو در کشور بودیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین