« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
ظهر امروز؛
جلسه کمیسیون پیشگیری ازسرقت با حضور فرماندار و فرماندهی انتظامی شهرستان لنده برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛جلسه کمیسیون پیشگیری از سرقت  با حضور فرماندار لنده ؛ فرماندهی انتظامی شهرستان ، فرماندهی سپاه ناحیه لنده  و تعدادی از دستگاه های اجرایی در فرمانداری این شهرستان برگزارشد.


ادارات نقاط کور خود را شناسایی و با دانایی به مقابله با این بحران بپردازند

فرماندار لنده نیز در این نشست با اشاره به عوامل محیطی تاثیر گذار بر سرقت گفت:متاسفانه در شرایط کنونی ؛ بیکاری ؛تورم ؛ مشکلات اقتصادی و کرونا که مزید بر علت شد باعث شدند که مردم بیشتر تحت فشار قرار بگیرند و زمینه برای انجام همچنین اسیبهایی فراهم گردد که ضروری است در این خصوص پیشگیری و نظارت بیشتری بعمل اید

سید خدادوست موسوی اقدامات فرهنگی و اجتماعی را از مهم‌ترین راهکارهای کاهش و پیشگیری از سرقت در جامعه خواند و اظهار داشت: برخورد هوشمندانه، برنامه ریزی هدفمند، آموزش همگانی و آگاه‌سازی عمومی از مهم ترین رویکردهای پلیس در این راستا است که البته نیروی انتظامی به تنهایی قادر به این ماموریت نیست و  همگان باید در این مسیر  پلیس را همراهی کنند.

وی از همه ادارات و دستگاههای خدمت رسان خواست تا در این زمینه تلاش نموده و نقطه های کور خود را شناسایی و با دانایی به مقابله با این بحران بپردازند.


 پیشگیری از سرقت، مستلزم مشارکت اقشار مردم، مسوؤلان و همکاری آنان با پلیس است

پیش از سخنان فرماندار لنده ؛ فرماندهی انتظامی شهرستان ضمن تشریح وظایف و بیان حدود انتظارات خود از دستگاههای خدمات رسان و اجرایی گفت:هدف از جلسات پیشگیری از سرقت احساس ناامنی نیست بلکه آگاه سازی مردم و دستگاههای دولتی برای پیشگیری از سرقت های اجتماعی است.

سرگرد فرزین جمشیدی اظهار داشت:مدیریت اماکن مخروبه و نیمه کاره از سوی شهرداری و تامین برق اماکن فاقد ویا کم روشنائی از سوی شرکت توزیع برق باید در دستور کار قرار گیرد.

این مقام انتظامی افزود:اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده اولیه برای تاسیسات و تجهیزات توسط دستگاههای دولتی و خدمات رسان نظیر بانک ها و طلافروشی ها وبرخی اصناف درراستای پیشگیری از سرقت ضروری است.

وی با بیان اینکه  تحقق امر مبارزه و پیشگیری از سرقت، مستلزم مشارکت اقشار مردم، مسوؤلان و همکاری آنان با پلیس است از احاد مردم خواست تا در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و یا صحنه های سرقت ضمن حفظ خونسردی با پلیس 110 تماس گرفته تا اقدامات تخصصی توسط پلیس انجام و پیگیری لازم برای دستگیری سارقان و کشف و استرداد اموال مسروقه به عمل آید.


فقر مهمترین عامل شکل‌گیری سرقت

همچنین سرگرد اسفندیار مختاری فرمانده سپاه ناحیه لنده در این نشست با بیان اینکه بعضا سرقت ها ریشه در فقر و محرومیت دارد و اگر مشکلات اقتصادی مردم حل شود امار سرقتها و آسیبهای اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت گفت: موضوع سرقت یکی ازناهنجاریهایی اجتماعی است که علل آن جهت پیشگری باید مورد توجه و دقت قرارگیرد و متناسب با آن در شهرستان سیاستگذاری شود و مهمترین مسئله در بحث پیشگیری از سرقت، آگاه سازی مردم در خصوص نگهداری درست از مال ؛ اموال و حتی فرزندان خود می باشد.

در ادامه سایر مسولین نکته نظرات خود را اعلام و بر همکاری با پلیس در زمینه های مختلف تاکید نمودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: