« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
یاداشت به قلم حمیدرضا طیب نیا؛
حصرت امام (ره) ، جبهه های جنگ را دانشگاه خطاب کرده بود و قطعا این دانشگاه دفاع مقدس ما محصول فهم دقیق وبصیر مکتب سیدالشهداء بود
پایگاه خبری آوای رودکوف-حمیدرضا طیب نیا امیرالمومنین حضرت علي ‏(ع) میفرمآیند :
"إنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أبوابِ الجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخاصَّةِ أوليائِهِ "جهاد دري از درهاي بهشت است كه خداوند آن را بر روي اولياي خاص خود گشوده است.

اگر چه دفاع مقدس  و مقاومت تاریخ ساز ملت عزیز ایران اسلامی  قبل از انقلاب در  مبارزه با دنیای طاغوت و بعد از پیروزی شکوهمندانه  ، در مبارزه و مقاومت در برابر تمام جهان  کفر واستکبار در عصر معاصر وآتی بی بدیل بوده وهست،  اما  امروز هم دفاع مقدس در شکل و قالب دیگر در جریان است و گفتمان انقلاب اسلامی  براساس "مقاومت "در برابر تمام تحریمها وتحریفها وتهدیدها و ایضا حفظ اصالت نظام در برابر انحرافها زیر پرچم زعیم هادی ،بصیر وزمان شناس شیعه مقام معظم رهبری (حفظ الله تعالی) برای برون رفت از جنگهای تمام عیار اقتصادی ، فرهنگی وسیاسی همچنان استمرار دارد، پس هیچگاه میدان جنگ خالی نبوده ودر مقابل صف آرایی دشمنان رها نبوده ، و منتج آن این است که  باید  دفاع مقدس در قالب "گفتمان مقاومت"  همواره در این کارزار ونبرد جبهه حق وباطل ،  ساری وجاری  باشد.

سید الساجدین در دعای شریفه مکارم الاخلاق زیبا میفرمآیند:
" اللهم صل علی محمد و آله و اجعل لی یدا علی من ظلمنی و لسانا علی من خاصمنی و ظفرا بمن عاندنی"
بارالها! بر محمد و خاندانش درود فرست و مرا قدرتی برای مقابله با کسی که به من ظلم می‌کند و زبانی شیوا بر کسی که با من دشمنی می‌کند و پیروزی بر کسی که با عناد و کینه رفتار می‌کند، عطا کن. ‏

از  برجسته ترین  ابعاد مکتب دفاع مقدس  فرهنگ  "شهید و شهادت " است که عامل اساسی  حلقه اتصال و اتحاد و پیوند معنوی وکبریایی و سبب تشویق و ترغیب نوجوانان وجوانان وهمه اقشار برای حضور در جبهه های حق علیه باطل به فرمان ولی خدا  بود و بلا شک برگ برنده وغیر قابل مهار انقلاب اسلامی در تقابل باجبهه کفر در هشت سال دفاع مقدس همین باور الهی و درک مکتب نورانی وعرفانی سید الشهداء یعنی شهادت بود. مکتبی که در تفسیر قرآن حکیم چنین بیان شده است که:《و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل‌الله اموت بل احیاء ولکن لا تشعرون》
کسی را که در راه خدا کشته شد، مرده نپندارید، بلکه او زنده جاوید است، ولیکن شما این حقیقت را نخواهید یافت.»

خداوند متعال تذکراتی  بسیار مهم درباره  مقام شهدا و فلسفه شهادت  به همه ما  انسانها گوشزد میکند و هشدار میدهد که

در گمان خود هرگز  لفظ  مرگ را بکار نبرید ، و  به جاودانگی حیات شهدا بعد از شهادت یقین داشته باشید   و اینکه  به عجز بشر  از درک زندگی شهدا و مقام رفیع شهدا  واقف باشیم.

در قرآن واژه شهید  به معنای گواه و شاهد آمده است،شهیدی که همتراز  امامان وپیامبران خود  میتواند در بالاترین  مقام آخرت یعنی شفاعت ، قرار بگیرد وسند این واقعیت ، حدیثی از رسول اکرم (ص) است که فرمودند:
 "شفع الشهید نبی سبعین من اهله"شهید هفتاد نفر از بستگان خود را شفاعت می‌کند.

چه مقامی بالاتر از اینکه انسان  مخلوق ،  بتواند رضایت خالق خود را جلب کند و از طرفی میدانیم که جان انسان امانتی است از جانب خالق به مخلوق خود، و در این بین  چه  زیبا ،  شهید با شهادتش  رضایت خالق خود   را جلب و به این مقام بزرگ و رفیع دست پیدا کرده است.

دفاع مقدس و فرهنگ ناب شهادت در جنگ تحمیلی نمود کرد تا حرف ولی خدا و رهبری بر زمین نماند واگر در آن جنگ جهانی علیه ملت ایران با صبر جمیل و حفظ روحیه ایثار وشهادت مکتب سید الشهدا ، باهمه نداریها وتحریمهای تسلیحاتی شرافتمندانه پیروز شدیم ، رمز آن پیروزی دراطاعت  محض ولبیک گفتن به اوامر پیامبر گونه امام مسلمین بود واینکه نگذاشتند حرف ولی خدا  بر زمین بماند وجایی برای تحریف ودروریی باقی نگذاشتند.

ضمن اینکه  که در یک  مقطع زمانی کوتاه   در اوایل انقلاب ، شر دلباختگان به استکبار  و خائنین به ملت ( بنی صدر ومنافقین ) را  به موقع و در نطفه دفع و دفن و ترفند شیطانی تحریف را باطل کردیم هر چند در اواخر جنگ خناثان پشت پرده آنها  کمی خود را آفتابی و با همین حیله پلید نوشاندن  جام زهر را به امام امت تحمیل کردند، و در ادامه با تکرار  تفکر عثمانی  به فکر شورایی کردن جایگاه ولایت وسپس با  فتنه پشت فتنه و طراحی اتاق فکر  انحرافی عملا و علنن در مسیر پیشرفت انقلاب سنگ اندازی و همواره مایه رنجش رهبری شدند.

 اما امروز علاوه بر تحمیل  سخت ترین و بی سابقه ترین  تحریمهای  استکبار واروپا  ونوچه های منطقه ای آنها بر کشور ،  متاسفانه شاهد افزودن   بدعت "تحمیل  تحریف" برخی خودی های داخلی که  بقای خود را مدیون همین ترفند خبیث  انحرافی وخیانت بار  شیطانی  میدانند ، شده ایم.

بزرگترین آسیب وضربه به پیکره جهان  اسلام ، کوتاهی خودی ها   و در مقابل فرصت طلبی جریان تحریف در قضیه غدیر بود ، واگر عبرت غدیر نبود و حقیقت حوادث و دانشگاه  بصیرت  عاشورا را رها میکردیم شاید امروز اثری از اسلام حقیقی نبود.

حصرت امام (ره) ، جبهه های جنگ را دانشگاه خطاب کرده بود و  قطعا این دانشگاه  دفاع مقدس ما  محصول  فهم دقیق وبصیر مکتب سیدالشهداء بود،امروز وظیفه ما ‌حفظ ارزشها وصیانت از دستاوردهای بی بدیل و انتقال دقیق آنها به نسلهای متعدد امروز انقلاب وتدریس  به دور  از هر گونه تحریف ، فرهنگ دفاع تاریخ ساز ملت ایران در همه زمینه ها   میباشد.

متاسفانه امروز هنرمندان ما به جای  کار در زمینه  فرهنگی وفیلم سازی درباره اثرات عرفانی ومکتبی  شهدای والامقام دفاع مقدس ،به ساختن  فیلمهای عاشقانه وبدور از شناسنامه واهداف انقلاب می پردازند، که این خود میتواند بدتر از اثرات سند ۲۰۳۰ وحتی کمک به  اهداف این سند ننگین وخارج از عرف اخلاقی نظام اسلامی ما  باشد.

اهداف این روزهای دشمنان زخم خورده انقلاب تحریف و به فراموشی سپردن ودر حاشیه قرار گرفتن  دانشگاه عظیم الهی ،  مکتبی دفاع مقدس است. آنچه ما را در ان جنگ نابرابر در مسیر صحیح هدایت وبه پیروزی قاطع رساند ، تفسیر عملی آیه شریفه وجامع و ونگهدارنده مکتب اصیل اسلامی  یعنی 《 واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا》 بود.

سنگر " ولایت " تنها سنگری است که تا شمع نورانی آن روشن  وعمود خیمه آن بلند و پروانه های اطراف  آن عاشقانه  جانفشانی میکنند ، همواره  دشمنان ما مایوس وناکام خواهند بود.
پس آگاه باشیم که علی رغم   وجود همه مشکلات وسختی ها وشدیدترین فشارهای استکبار ، اگر ولی خدا را تنها نگذاریم و نگذاریم  سخن او را بر زمین بماند ، با اندکی صبر جمیل ، خواهیم دید که پیروزی وظفر نهایی از آن ما خواهد بود.

▪وان تنصرالله ینصرکم ویثبت اقدامکم▪
قطرهای از بسیجیان انقلاب : حمیدرضا طیب نیا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: