« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
در گفتگوی آوای رودکوف با ابوالفضل کتولی بازیکن آینده دار فوتبال گلستان عنوان شد:
توصیه می کنم هر کس برای کشف و شناسایی استعدادهای خود تلاش کند و در همان مسیر حرکت کند...
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:به باور بسیاری از کارشناسان فوتبال استان و طی یک نظر سنجی در فضای مجازی ، علی آباد کتول فوتبالی ترین شهرستان در استان گلستان انتخاب شد. قهرمانی در فوتبال و فوتسال در بالاترین سطح فوتبال استان، تعدد مدارس فوتبال ( 7 مدرسه فوتبال در شهرستان در حال فعالیت هستند) ، معرفی بازیکنان متعدد به باشگاه های بزرگتر و حتی تیم ملی، وجود مربیان با دانش و تحصیلکرده و ... از دلایل این انتخاب است.

فوتبال در علی آباد از دیر باز دارای جایگاه قابل اعتنایی است و بزرگانی چون حسین مزیدی، محمد رضا مهاجری، صفر اصلانی، محمد قوشکرپی، حسین شکی، حسن شکی، مرحوم فتح الله مزیدی، حمید نعمتی، محمد مزرعه، علی یزدان پرست، سید محمد کریمی، عباس گرایلی و ... سال ها در سطح اول شهرستان و استان بازی های درخشانی از خود به نمایش گذاشتند ولی به دلیل سلطه شهرهای بزرگ و به ویژه پان تهرانیسم هیچگاه به حق شایسته خود در فوتبال دست پیدا نکردند.

با  وجود این بی مهری در حق فوتبال علی آباد ، فوتبال هیچگاه در این شهرستان از رونق نیفتاد و نسل جوان این شهرستان پای در جای پای بزرگان نهادند و جوانان جویای نام این خطه،  امروز در سطح اول استان آقایی می کنند.


یکی از این بازیکنان جوان و آینده دار شهرستان علی آباد کتول «ابوالفضل کتولی» است. او که در حال حاضر در تیم ستارگان ایران بازی می کند، یکی از استعدادهای فوتبالی استان است که در صورت توجه ویژه و حمایت، در آینده حرف های زیادی از ایشان خواهیم شنید. کتولی همچون سایر فوتبالیسیت های نوجوان آرزوی بازی در بالاترین سطح فوتبال را دارد و امید وار است با تلاش و کوشش به این رویا جامه عمل بپوشاند.

به منظور آشنایی بیشتر با این بازیکن مصاحبه کوتاهی با ایشان انجام دادیم:

فوتبال را از چه سنی آغاز کردید؟

بنده فوتبال را از سنین کودکی آغاز کردم و علی رغم اینکه نسل امروز و هم سن و سال های خودم بیشتر به بازی های رایانه ای علاقه مند هستند، من علاقه شدیدی به فوتبال داشتم و به همین منظور فوتبال را از سال 96 به صورت حرفه ای ادامه دادم.

تا کنون در چه باشگاه هایی عضویت بازی کرده اید؟

ستارگان علی آباد ، شموشک گلستان و ستارگان ایران

مربیان شما در این مدت چه افرادی بودند؟

محسن مزیدی، احسان کیانی راد ، کیانوش رحمتی ، علی قاسم علی ، عیسی ساور سفلی مربیان بنده در سال های قبل بودند که همواره ممنون و قدردان زحمات آنها بوده و هستم. در حال حاضر نیز در باشگاه ستارگان ایران زیر نظر فیروز کریمی مربی با دانش و فهیم کشور در حال کسب تجربه هستم.

به کدام بازیکنان داخلی و خارجی علاقه دارید و به نوعی الگوی شما هستند؟

در ایران بازی مرتضی پور علی گنجی را می پسندم و در بین بازیکنان خارجی الگوی بنده پویول است.

در تیم ستارگان ایران در چه پستی بازی می کنید؟

در این تیم در رده زیر 17 سال به عنوان دفاع آخر بازی می کنم و کاپیتان هستم ولی با اجازه مربی تیم گاهی در تیم های رده بالاتر هم در پست دفاع بازی می کنم.

چطور به عضویت تیم ستارگان ایران در آمدید؟

از طریق یک آگهی اینترنتی متوجه شدم در این باشگاه از بازیکنان مستعد تست می گیرند و من هم تست دادم و پذیرفته شدم.

این باشگاه چه شرایطی دارد؟

باشگاه امکانات مناسبی دارد. دو زمین فوتبال چمن طبیعی، سونا، استخر، باشگاه بدن سازی، تی ار ایکس و سایر امکانات مورد نیاز یک مجموعه ورزشی حرفه ای که همواره در اختیار ما است.

فوتبال شهرستان را چگونه ارزیابی می کنید؟

فوتبال در سال های اخیر در این شهرستان پیشرفت زیادی کرده است و بازیکنان با علم روز فوتبال آشنا می شوند. کسب قهرمانی های متعدد و معرفی بازیکنان به باشگاه های بزرگ و حتی دعوت به تیم های ملی پایه و ... نشان از توسعه همه جانبه در فوتبال شهرستان است. امیدوارم با حمایت مسئولان فوتبال علی آباد به جایگاه اصلی خودش در سطح کشور برسد.

چه توصیه ای به هم سن و سالان خودتان دارید؟

انسانها دارای استعدادهای مختلفی هستند . من توصیه می کنم هر کس برای کشف و شناسایی استعدادهای خود تلاش کند و در همان مسیر حرکت کند. هر چند در این راه مشکلاتی نظیر دوری راه، دوری از خانواده ، درد غربت و ... وجود دارند ولی اگر می خواهیم در آینده حسرت عمر از دست رفته را نخوریم باید این مشکلات را تحمل کنیم. علاقه مندان به فوتبال در سطوح بالاتر میتوانند با هماهنگی در باشگاه ستارگان ایران حضور پیدا کنند و تست بدهند.

از فیروز کریمی بگویید. ایشان چه شخصیتی دارد؟

او مردی بسیار با شخصیت و با جذبه و در عین حال شوخ است. ولی در تمرین بسیار جدی و قاطع است و زمین فوتبال را همچون کلاس درس محترم و مقدس می داند. از ایشان در همین مدت کوتاه چیزهای زیادی یاد گرفتم و مطالب سطح بالایی به ما آموزش می دهند.

سخن پایانی

ضمن تشکر از پدر و مادرم و خانواده ام که در این مدت همواره مشوق من بودند، از مربیان و معلم های ورزش خود نیز کمال تشکر را دارم که سعی کردند با نشان دادن مسیر درست، اینده ورزشی ام را ترسیم کنم و برای رسیدن به آن تلاش کنم. امیدوارم روزی بتوانم پاسخ اعتماد خانواده و مربیان را بدهم و بتوانم استعدادهای فوتبالی ام را در معرض نمایش بگذارم.

گفتگو از وحید حاج سعیدی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: