« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
سیاسی؛
از آخرین باری که نوشتم و شانس این نماینده دموکرات ۵ به ۶ بود، این شانس به ۱ به ۲ تغییر کرده است که یعنی احتمال پیروزی او به ۶۷ درصد رسیده است. به گفته سایت «آدزچکر» بهترین شانس برای بیشترین پیروزی شرط ۸ به ۱۵ است. اگر این شرط علیه عملکرد رو به رشد بایدن در پیشتازی در نظرسنجی‌ها بسته شود، ظاهرا ارزش بالایی را در صورت پیروزی به همراه خواهد داشت. برای مثال در شرط ۸ به ۱۵ اگر ۸ دلار شرط ببندید در صورت باخت ۱۵ دلار می‌بازید ولی در صورت برد ۸ دلار می‌برید.
پایگاه خبری آوای رودکوف: ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا باعث سردرگمی بازار شرطبندی بر ریاست‌جمهوری شد و برای مدتی آن‌ را تعطیل کرد. با از سرگیری رقابت‌ها اما جو بایدن پیشتازی خود را تثبیت و تقویت کرد.

به گزارش نو اندیش؛ جیمز مورد در مطلبی برای ایندیپندنت در مورد آخرین شرایط رقابت بایدن و ترامپ نوشت: از آخرین باری که نوشتم و شانس این نماینده دموکرات ۵ به ۶ بود، این شانس به ۱ به ۲ تغییر کرده است که یعنی احتمال پیروزی او به ۶۷ درصد رسیده است. به گفته سایت «آدزچکر» بهترین شانس برای بیشترین پیروزی شرط ۸ به ۱۵ است. اگر این شرط علیه عملکرد رو به رشد بایدن در پیشتازی در نظرسنجی‌ها بسته شود، ظاهرا ارزش بالایی را در صورت پیروزی به همراه خواهد داشت. برای مثال در شرط ۸ به ۱۵ اگر ۸ دلار شرط ببندید در صورت باخت ۱۵ دلار می‌بازید ولی در صورت برد ۸ دلار می‌برید.

  تازه‌ترین نظرسنجی‌های انجام شده بعد از اولین مناظره حاکی از فاصله‌ای فاحش دارند. برای مثال نظرسنجی وال استریت ژورنال و اخبار شبکه ان‌بی‌سی نشان داد رئیس جمهور ۱۴ درصد از رقیب خود عقب است.

شاید این مورد خارج از میانگین سایر نظرسنجی‌ها باشد چرا که آن‌ها این فاصله را پیش‌تر حدود ۸.۵ درصد اعلام کرده‌اند، اما همین مقدار هم به اندازه کافی خوب است به ویژه بر اساس نظرسنجی‌های مطلوبی که در ایالات اصلی مورد رقابت برگزار شد که نماینده دموکرات برای کسب آرای الکترال لازم به آن‌ها نیاز خواهد داشت. برای مثال بر اساس نظرسنجی جدید نیویورک تایمز و کالج سینا، بایدن در ایالت آریزونا ۸ درصد از رقیب خود پیشتاز است، ایالتی که از سال ۱۹۹۶ به این طرف همواره قرمز و جمهوری‌خواه بوده است.

 الگوی طراحی شده توسط نیت سیلور از سایت «فایوترتی‌ایت» که اطلاعات تمام نظرسنجی‌های موجود را بررسی کرده و طیفی از سناریوهای موجود را بر اساس نتایج آن‌ها پیش‌بینی می‌کند، اکنون بایدن را برنده ۸۳ درصد نظرسنجی‌ها می‌داند.

 بر این اساس، قیمت شرط‌بندی باید ۱ به ۵ باشد. اما چرا این طور نیست؟ یک دلیل خوب: سال ۲۰۲۰ است و گرچه نمی‌توانید احتمال آماری وقوع اتفاقات غیرمنتظره را پیش‌بینی کنید اما معمولا احتمال وقوع آن‌ها بالا است. پی‌نوشت: هر چند غیرمحتمل، اما اگر شما احیانا از چنین وضعیتی در سال جاری بی‌خبر هستید و می‌توانید پاسخ آن را در اینترنت بیابید. هشدار: چیزی که خواهید دید برای محیط کار مناسب نیست.

 در دوران عادی، فرآیند انتخابات در ایالات متحده نتیجه‌ای آشکار دارد. اتفاقی کمی غیرمنتظره طی کاندیداتوری آرمان‌گرایانه راس پروت در سال ۱۹۹۲ رخ داد که طی آن توانست در مصاف با بیل کلینتون و جورج اچ دبلیو بوش حائز ۱۹ درصد آرای عمومی شود که رکوردی بی‌سابقه برای نامزدی از حزب سوم است. به خاطر یک اشتباه کامپیوتری، یکی از شبکه‌های بریتانیایی خیلی زود پیش‌بینی کرد او برنده چند ایالت خواهد شد اما در آخر او هیچ ایالتی را از آن خود نکرد.

 سردرگمی اصلی در سال ۲۰۰۰ اتفاق افتاد وقتی کل جهان از آرای باطله باخبر شد و ال گور علی‌رغم کسب اکثریت آرای مردم، از سال ۱۸۸۸ به این طرف اولین کاندیدایی شد که انتخابات را به رقیب خود باخت. نزاع بر سر آرای ایالت فلوریدا شرایط را به نفع جورج دبلیو بوش تغییر داد و دست آخر نزاع به دادگاه رسید و نهایتا هم آقای گور به رقیب خود تبریک گفت و مورخان را با این سؤال باقی گذاشت که «چه می‌شد اگر؟» برخی از ارزیابی‌های آرا بعد از انتخابات حاکی از آن بود که او می‌توانست ساکن کاخ سفید شود.

 این جنجال‌های سابق در قیاس با آن چه در سال جاری در حال وقوع است رنگ می‌بازد که تحت تاثیر یک بیماری عالم‌گیر و شخصیت مردی قرار گرفته که کنترل کاخ سفید را به دست دارد.

 وضعیت غیرمنتظره شماره اول چیست؟ چه می‌شود اگر یکی از کاندیداها بمیرد. بعد از ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا این بحث خیلی مطرح شد. این دغدغه‌ای قابل درک است به ویژه با توجه به واقعیاتی که از این بیماری عالم‌گیر می‌دانیم و این نکته که هر دو کاندیدا خیلی از وقت بازنشستگی‌شان گذشته است.

 بر اساس قانون اساسی ایالات متحده در این صورت معاون اول رئیس جمهور، در این مورد مایک پنس، جانشین او می‌شود. این اتفاق قبلا هم افتاده است، برای مثال وقتی جان اف کندی ترور شد یا وقتی ریچارد نیکسون استعفا داد.

 اما در این صورت و بر همین اساس، پنس به صورت خودکار جانشین رئیس خود نمی‌شود. ایده پیدا کردن جایگزینی برای ترامپ، اگر به این کار نیاز شود، کاری است که باید رضایت تمام ۱۶۸ عضو کمیته ملی جمهوری‌خواهان را جذب کند، جایی که قبل از هرگونه تغییر کاندیداها، باید سیاست‌ورزی بسیار به خرج داد و قدرت فراوان داشت. شاید این کار امکان انجام در بعضی ایالات را نداشته باشد و در طرف دیگر نیز بسیاری از آمریکاییان هم‌اینک نیز رای خود را به صندوق انداخته‌اند.

 اگر کاندیدای برنده بعد از اعلام رای عموم مردم و قبل از نشست آرای الکترال بمیرد، به شکل منطقی آرای الکترال که معمولا به حزب خود وفادار هستند، به کاندیدای معاون اولی فرد برنده رای خواهند داد که احتمالا خبر خیلی خوبی برای کسانی باشد که روی معاونان اول شرط بسته‌اند، میزان پیروزی این شرط‌ها برای پنس ۸۰ به ۱ و برای کمالا هریس ۱۰۰ به ۱ است. [در صورت باخت ۱ دلار باخته ولی اگر برنده شود ۸۰ یا ۱۰۰ دلار بسته به نماینده مذکور خواهد برد.]

 اما وقوع چنین اتفاقی هم هیچ قطعیتی ندارد و دوباره می‌تواند خیلی اوضاع را به هم بریزد. شرط بستن بر حزب پیروز به جای شرط بستن بر شخص رئیس جمهور بعدی، باعث حذف کمی از این ‌عدم‌قطعیت می‌شود.

 وضعیت غیرمنتظره دوم در صورتی اتفاق می‌افتد که نتیجه انتخابات نزدیک باشد (یا حتی اگر نزدیک هم نباشد) و ترامپ از پذیرش باخت و تبریک به رقیب خودداری کند. او با طرح ادعاهای بی‌اساس درباره تقلب انتخاباتی زمینه را برای چنین وضعیتی آماده کرد و مشغول پر کردن دیوان عالی با قضات محافظه‌کار است، بنابراین احتمال بروز وضعیت شدیدا آشفته دیگری کاملا وجود دارد.

 شرکت قمار لدبروکس به من گفت شرط‌های نهاده شده را بر فرد پیروز بر اساس اعلام نتیجه سراسری انتخابات ایالات متحده تعیین خواهد کرد «و جای بروز هرگونه چالش حقوقی در این باره را در نظر گرفته» و در صورت هرگونه ابهام درباره نتیجه انتخابات، این شرکت حق آن را برای خود محفوظ نگه می‌دارد که تا تعیین نتیجه قطعی صبر کند. نتیجه قمار شرکت بت‌فیر برای انتخابات ایالات متحده نیز توسط کاندیدایی تعیین می‌شود که برنده اکثر آرای الکترال شود.

 بعضی از شرکت‌های میزبان قماربندی ممکن است به خاطر دلایل مطبوعاتی، تصمیم بگیرند برنده ظاهری را پیروز شرط‌بندی اعلام کنند اگر فاصله آن‌ها فاحش باشد، اما انجام این کار با توجه به اندازه این بازار شرطبندی که دارد به میزانی بی‌سابقه می‌رسد، کاری بسیار هزینه‌بردار خواهد بود.

 به هر صورت بایدن، که من پول خود را روی او شرط بسته‌ام، خلاف آن چه نظرسنجی‌ها می‌گویند، شرط خطرناک‌تری است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: