« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
علمی پزشکی؛
تحقیقات نشان می دهند که سوپ مرغ خصوصا برای بیماری های قسمت های بالایی دستگاه تنفس مناسب هستند. سوپ مرغ هم آب بدن شما را تامین می کند و هم مواد مغذی به بدن می رساند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ به غیر از روشهای خانگی و روشهای شیمیایی چه روشهای برای درمان سرماخوردگی وجود دارد؟ برای درمان سرماخوردگی درمانهای سنتی و همینطور درمانهای دارویی مختلفی وجود دارد، البته این درمانها نیز روشهای مختلفی دارد، در زیر به چند روش اشاره میکنیم.

سوپ مرغ: سوپ مرغ وقتی سرما خوردگی دارید و حالتان بد است کمک زیادی به شما می کند. سوپ مرغ همراه با سبزیجات می تواند باعث کندی حرکت نوتوروفیل ها در بدن شما می شود. نوتروفیل ها نوعی از گلبول های سفید هستند که وظیفه مبارزه با بیماری ها را دارند. وقتی این سلول های نوتروفیل با سرعت کمتری حرکت کنند تمرکز بیشتری بر روی از بین بردن میکروب ها داشته و باعث بهبود بیشتر می شوند.

زنجبیل: اثرات مثبت ریشه زنجبیل بر سرما خوردگی هزاران سال است که کشف شده است. اما امروزه علم نیز اثرات مثبت زنجبیل بر سرما خوردگی را تایید کرده است. مقداری زنجبیل خرد شده را در آب بجوشانید محلول حاضر برای سرفه و گلودرد بسیار مفید است. همچنین حالت تهوع ناشی از انفلوآنزا نیز با زنجبیل بهتر می شود. در مننبعی معتبر امده که یک گرم از ریشه زنجبیل می تواند از بستری شدن شخص مبتلا به آنفلوآنزا جلوگیری کند.

گوشت قرمز: اگر یکی از اعضای خانواده‌تان سرما خورده است، حتما حداقل روزی 23 گرم گوشت قرمز را در برنامه غذایی سایر اعضای خانواده بگنجانید. گوشت قرمز، سرشار از ماده معدنی روی است، از این‌رو می‌تواند با کمک به تولید گلبول‌های سفید خونی، باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شود و جلوی ابتلا به برخی از بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی را بگیرد.

ماهی سالمون: ماهی سالمون دریایی، حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین D است و می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی و ویروسی مانند سرماخوردگی داشته باشد. برای پیشگیری از سرماخوردگی، می‌توانید هفته ای ۲ مرتبه ماهی سالمون دریایی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

گوشت بوقلمون: گوشت بوقلمون، یکی از مرغوب‌ترین انواع پروتئین است که علاوه بر تامین روی، می‌تواند انرژی کافی برای بیماران مبتلا به سرماخوردگی را هم تامین کند تا آنها از شر کرختی ناشی از سرماخوردگی در امان بمانند.

آب سبزی‌ها: ترکیب آب سبزی‌های مختلفی مانند گوجه‌فرنگی، کرفس، کدو و خیار می‌تواند علاوه بر آنتی‌اکسیدان‌های کافی و فراوان، حجم بسیار بالایی از ویتامین C را هم به بدن برساند تا با افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن، طول دوره سرماخوردگی را هم کوتاه تر کند.

چای گرم: مصرف انواع چای، مانند چای سبز، اولانگ یا سیاه به‌صورت گرم می‌تواند با وارد کردن حجم بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها به بدن و نرم و روان کردن مخاط بینی و گلو، در درمان هرچه سریع‌تر سرماخوردگی موثر باشد. اگر کمی عسل یا لیمو به چای خود اضافه کنید، خواص درمانی آن را برای رفع سرماخوردگی بیشتر خواهید کرد. عسل، خاصیت درمان زخم‌های گلو را دارد و لیمو هم حاوی ویتامین C و افزایش‌دهنده قدرت سیستم دفاعی بدن است. اگر به کافئین موجود در چای حساسیت دارید، انواع چای بدون کافئین را در دوران سرماخوردگی امتحان کنید.

موز: یبوست یکی از مشکلاتی است که افراد مبتلا به سرماخوردگی به دلیل از دست دادن آب بدنشان به آن مبتلا می‌شوند، از این‌رو مصرف موز می‌تواند علاوه بر رفع یبوست ناشی از سرماخوردگی، در درمان تهوع و استفراغ ناشی از این بیماری هم موثر باشد.


blog.okala
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین