« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، گزارش می دهد:
کارشناسان می‌گویند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شما را در برابر کرونا، سرماخوردگی و آنفولانزای فصلی در پاییز و زمستان محافطت می‌کند. طبق تجربه، استفاده از ماسک در تایوان تا ۷۵ درصد از انتقال ویروس آنفولانزای فصلی پیشگیری کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از ایرنا، کارشناسان توضیح می‌دهند که سرماخوردگی، آنفولانزا فصلی و کروناویروس همگی با انتقال قطره شیوع می‌یابند. به همین دلیل است که ماسک زدن و رعابت فاصله‌ اجتماعی از انتقال این بیماری‌ها جلوگیری می‌کنند. همان اقدامات احتیاطی انجام شده برای پیشگیری از ویروس کرونا در برابر سرماخوردگی و آنفولانزای فصلی نیز پیشگیری می‌کند. دکتر ویلیام شافنر، کارشناس بیماری‌های عفونی در دانشگاه وندربیلت در تنسی به هلث‌لاین گفت: «سرماخوردگی، آنفولانزای فصلی و کرونا همه آنها ویروس‌های تنفسی هستند. بین آنها تفاوت‌هایی وجود دارد؛ اما اساساً همه آنها به یک شیوه منتقل می‌شوند.»

انتقال بیماری‌های تنفسی به دو دسته انتقال قطره و انتقال هوا تقسیم می‌شوند

دکتر دین بلومبرگ، رئیس بیماری های عفونی کودکان دانشگاه کالیفرنیا دیویس به هلث‌لاین گفت: «عوامل بیماری‌زا ویروس‌ها تا ساعت‌ها در هوا معلق می‌مانند؛ بنابراین راه‌حل پیشگیری از سه بیماری ویروسی سرماخوردگی، آنفولانزای فصلی و کرونا ویروس تنها حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک است». دکتر جیمه فریدمن، متخصص اطفال در سن دیگو به هلث‌لاین گفت: «قطرات تنفسی طبیعی که ویروس‌هایی مانند سرماخوردگی، کرونا یا آنفلوانزا را حمل می کنند، بزرگ هستند و به طور معمول با تماس مستقیم یا وجودشان در ناحیه‌ای به هر روشی، باعث عفونت می‌شوند.»

کارشناسان باور دارند که سرماخوردگی و آنفلوانزای فصلی رایج، هر دو از طریق قطره‌های بزرگتر منتقل می‌شوند. اگر چه هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد کرونا وجود دارد، آن هم به شیوه سرماخوردگی و آنفولانزا گسترش یافته است. بلومبرگ می گوید: «احتمالا حداقل دو سوم انتقال ویروس کرونا، از مسیر تنفسی به وسیله قطره است.»

چرا ماسک‌ها مهم هستند؟

کارشناسان می‌گویند: «استفاده از ماسک از انتقال قطره‌های بیماری‌زا جلوگیری می‌کند. به همین علت، پوشیدن ماسک اهمیت بسیاری برای ما دارد. بلومبرگ می‌گوید: « منطقه تنفسی خود را ایمن نگه دارید. ویروس از ۱.۵ تا ۲ متر بیشترین اثر را خواهد داشت و عوامل بیماری‌زا ممکن است از افراد ناقل بدون علامت به شما انتقال یابند. همواره باید فاصله خود را با دیگران حفظ کرده و از ماسک استفاده کنید.» ماسک‌ها نه تنها از انتقال بیماری دیگران به شما مانع می‌شوند؛ بلکه از انتقال ویروس‌های آشکار و پنهان شما به دیگران نیز جلوگیری می‌کنند. دقت کنید که اگر جراحت و بریدگی در سطح پوست خود دارید مانند روی دست، روی صورت و دیگر نقاطی که با محیط‌های عمومی بدون محافظ در تماس هستند را پانسمان کنید تا خوب شوند؛ زیرا ممکن است ویروس‌ها از جراحات نیز وارد بدن شوند و ما را آلوده سازند.
چگونه ماسکی بپوشیم؟

کارشناسان می‌گویند: «ماسک موثر، ماسکی است که دو یا چند لایه دارد، مانند ماسک‌های جراحی که چند لایه هستند.» نحوه پوشیدن ماسک در مکان‌های عمومی نیز اهمیت دارد. ماسک باید روی بینی و دهان را بپوشاند و تا روی‌گونه‌ها و زیر چانه امتداد داشته باشد.

مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: