« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، نصیره مقدم فر، در خصوص ترس از کرونا در میان کودکان، گفت: برخی کودکان ترس و اضطراب بیشتری را نسبت به همسالان خود تجربه می‌کنند به گونه‌ای که عملکرد شخصی و اجتماعی آنها مختل می‌شود که علت آن می‌تواند مربوط به ویژگی‌های شخصیتی و عوامل ژنتیکی و یا سبک فرزند پروری والدین و نحوه رفتار والدین در این شرایط یا فوت یکی از اقوام و اطرافیان که در اثر ابتلاء به این ویروس بوده باشد.

وی به توصیه‌هایی که می‌توان به والدین برای کاهش ترس کودکان داشت اشاره کرد و افزود: با کودکان خود همدلی کنید. به فرزندان خود مرتباً اطمینان بدهید که بیماری کرونا به خصوص برای کودکان و نوجوانان معمولاً خفیف است. همچنین به خاطر داشته باشید که نشانه‌های بیماری کرونا قابل درمان هستند.

این متخصص روانشناسی تاکید کرد: همینطور می‌توانیم به کودکان یادآوری کنیم که کارهای مؤثر زیادی می‌توانیم انجام دهیم که هم خود و هم دیگران را ایمن نگه‌داریم و احساس کنیم که بر شرایط به وجود آمده مسلط هستیم، از جمله شستشوی مرتب دست‌ها، لمس نکردن صورت و حفظ فاصله اجتماعی.

مقدم فر ادامه داد: والدین می‌توانند در مورد کودکان خردسال با کشیدن نقاشی این ویروس، سرچ کردن در مورد اشکال مختلف ویروس و ساختن قصه و داستان‌هایی پیرامون این مسئله تا حدودی ترس کودکان را کاهش دهند.

وی گفت: والدین باید بدانند با توجه به اینکه فرزندان آنها از تفریحات و زندگی عادی خود محروم هستند غمگین و بی حوصله هستند، با آنها همدلی داشته وقت بیشتری را با آنها بگذرانید و اجازه دهید فرزندانتان درباره احساساتشان صحبت کنند، احساسات فرزندان خود را درک کنید و بازتاب احساسات داشته باشید.

عضو سازمان نظام روانشناسی اظهار داشت: داشتن تعامل مثبت با فرزندان که شامل زمان باکیفیت (یعنی زمانی که والدین به طور اختصاصی در اختیار فرزندشان قرار می‌دهند با او بازی می‌کنند یا با هم به گپ و گفتگو می‌پردازند، تماس چشمی در هنگام حرف زدن، تشویق کلامی و بغل کردن) می‌تواند در کاهش اضطراب و تنش و بالا بردن اعتماد به نفس در فرزندان نقش بسیار مؤثری داشته باشد.




منبع: خبرگزاری مهر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: