« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، گزارش می دهد:
شما برای بازگرداندن نشاط به خود، الزاما نیازی به کتابخانه، سالن ورزشی یا مرکز خرید ندارید، می‌توانید مراقبت از خود را در خانه خود انجام دهید. در اینجا با چند روش برای داشتن وقت اختصاصی برای خود آشنا می‌شوید.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از ایرنا، با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و محدود شدن دامنه فعالیت‌های شخصی در طول هفته، توجه به مدیریت زمان برای داشتن وقت اختصاصی برا خود اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اگرچه در حال حاضر نمی‌توانید به استخر، کتابخانه یا سالن بدنسازی بروید، اما این بدان معنا نیست که باید وقت خود را بیهوده صرف کنید. در حقیقت، «وقت اختصاصی من» یعنی زمانی که شما بتوانید جدا از موضوعات و مسائل حول زندگی خود، زمان مشخصی را برای بهتر شدن روحیه خود، داشته باشید. در اینجا چند مورد از این راه‌ها را یادآور می‌شویم.

روز خود را با سپاسگزاری آغاز کنید

ابتدای روز، پیش از ان که از تختخواب بلند شوید چند نرمش راحت یوگا را انجام دهید و در نهایت با حرکت سجده از خدا برای آنچه دارید سپاسگذاری کنید و از او قدرتی برای گذران روز بخواهید. این حرکات ممکن است تنها ۵ دقیقه از وقت شما را بگیرد اما می‌تواند شما را برای شروع یک روز خوب آماده کند. شکرگذاری ابتدای روز می‌تواند به افزایش سطح انرژی، افزایش احساس عزت نفس، افزایش هوش و تقویت سیستم ایمنی شما کمک کند.

گشتی در مراکز خرید آنلاین بزنید

اگر در ماه مبلغی از حقوق‌تان باقی مانده و میل خرید دارید، گردش در فروشگاه‌های آنلاین می‌تواند تسکین‌دهنده باشد. خرید باعث آزاد شدن دوپامین شیمیایی مغز می‌شود که با احساس لذت و رضایت همراه است. حالا که حضور فیزیکی در مراکز خرید چندان درست و منطقی به نظر نمی‌رسد و ممکن است به قیمت بیمار شدن شما تمام شود، گشت و گذار در فروشگاه‌های آنلاین انتخاب خوبی است. لازم نیست برای خرید مایحتاج ماهانه خود به سوپرمارکت بروید، فروشگاه‌های آنلاین این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند تا تمام نیازهای خود را از فروشگاه تامین کنید. شما حتی می‌توانید تنها برای تماشای لباس‌های وسایل جدید در فروشگاه‌های آنلاین بگردید و آن را تبدیل به وقت اختصاصی خود کنید. وقت من نه تنها برای رفاه حال خودمان خوب است، بلکه برای اطرافیانمان نیز خوب است، زیرا خلق و خوی چه خوب و چه بد بر اطرافیان اثر می‌گذارد. اگر به خوبی از خود مراقبت کنیم، کسانی که به آنها اهمیت می‌دهیم نیز احساس بهتری خواهند داشت.

به خودتان وقت بدهید

مغز شما با انبوهی از ایده‌ها، افکار و احساسات درگیر و آشفته است و اختصاص دادن یک زمان مشخص برای خود می‌تواند به معنی مرتب کردن این آشفتگی‌ها باشد. لیا کلونگس، روانشناس و نویسنده می‌گوید: حتی اگر پدر و مادر هستید نیز زمانی را برای خود تعیین کنید حتی اگر حس می‌کنید که بچه‌ها به حضور شما نیاز دارند. بچه‌ها می‌توانند یاد بگیرند که به قوانین مربوط به وقت اختصاصی شما احترام بگذارند. اگر قصد نوشیدن یک فنجان چای و گشتی در اخبار را دارید، می‌توانید به فرزندان خود توضیح دهید که من ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارم تا به کار خود برسم و پس از آن می‌توانم با شما همراهی کنم. این کار آنها را از اضطراب دور می‌کند و مرزهای سالم را به آنها آموزش می‌دهد.

زمان ورزش را به وقت اختصاصی من تبدیل کنید

حالا که امکان حضور در سالن‌های ورزشی مهیا نیست، زمان تمرین خود را بیهوده تلف نکنید. تامی دی‌پالما، متخصص سلامتی می‌گوید: زمان ورزش و تمرین، زمان اختصاصی شما است. یک جفت کفش ورزشی و باقی وسایل مورد نیاز برای تمرین‌های ورزشی خود را در گوشه‌ای از خانه قرار دهید تا همیشه در ذهن شما باشد. اگر امکان پیاده‌روی دارید، فرصت را از دست ندهید و پیاده‌روی کنید. تمام زمان ورزش را به وقت اختصاصی خود تبدیل کنید و به اعضای خانه نیز آن را توضیح دهید. به آنها بگویید که این زمان شماست و اگر کسی در آن تداخل ایجاد کند، ورزش را از ابتدا شروع می‌کنید. اگر چندبار این کار را انجام دهید دیگر فرزند شما مانع ورزشو تمرین نخواهد شد.

هر نفس را بشمارید

همه ما گاهی باید در صف یا در انتظار بمانیم. به جای اینکه مکر و بی‌تاب باشید، یا بی‌وقفه تلفن خود را بارها و بارها چک کنید، از آن زمان به عنوان وقت اختصاصی من استفاده کنید. آوالارا گایدر، مربی زندگی توصیه می‌کند: شما ممکن است زمانی برای یک مراقبه ۲۰ دقیقه‌ای از بدن خود را نداشته باشید اما می‌توانید زمان‌های انتظار و غیرقابل استفاده خود را با تنفس آگاهانه از دیافراگم و بازدم، به زمان اختصاصی خود تبدیل کنید. تنفس عمیق شما را آرام می‌کند، به شما انرژی می‌دهد و کمک می‌کند تا روحیه خوبی داشته باشید.

به ذهن خود استراحت دهید

تارا کوزینو، دکترای روانشناسی بالینی می‌گوید: یک راه عالی برای این کار گوش دادن به پادکست‌های الهام بخش یا کتاب صوتی جذاب است که ذهن شما را از دلخوری‌های روزانه که کنترل کمی روی آنها دارند دور می‌کند. وقت اختصاصی من اگر به خوبی سپری شود، نه تنها به شما کمک می‌کند تا آرام باشید، بلکه ممکن است چیز جدیدی نیز یاد بگیرید.
پناهگاه خود را داشته باشید

جایی را به عنوان پناهگاه خود انتخاب کنید. گوشه‌ای از حیاط، ایوان، اتاق یا حتی یک نیمکت پارک می‌تواند پناهگاهی باشد که شما در آنجا خلوت کنید و به امور مربوط به خود رسیدگی کنید. کتاب بخوانید، مجلات مورد علاقه خود را ورق بزنید، در تلفن هوشمند یا تبلت خود گشت بزنید و اطلاعات جدید کسب کنید.

یک فرد مثبت را به زمان خود دعوت کنید

شما می‌توانید زمان اختصاصی خود را با یک فرد مثبت از خانواده یا دوستان شریک شوید. قرار نیست تمام زمان شما با او سپری شود اما هم‌صحبتی با کسی که از نظر فکری می‌توان کمک‌کننده شما باشد و نه آسیب‌رسان، مفید است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین