« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
کهگیلویه و بویراحمد:
شاید عده ای خواهان این باشند که تابلوی شهر فرهنگ وادب را از ورودی شهر جمع کنند!!!!
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛حمید دهقان رئیس دانشگاه پیام نور لنده  طی پیامی ضمن گلایه از مسولان بخاطر رها شدن ساختمان دانشگاه پیامی یوم الله 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی را به جامعه دانشگاهی و دانشجویی لنده تبریک گفتند.

متن این پیام به شرح زیر است:

روز 13 آبان یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

تبعید امام خمینی به ترکیه در 13 آبان 1343 که سرآغار هجرتی شد که 14 سال بعد پیروزی انقلاب اسلامی را به بار آورد.

صبح روز 13 آبان 1357 تعداد زیادی از دانش‌آموزان برای پیوستن به تظاهرکنندگان با تعطیل کردن مدارس راهی دانشگاه تهران شدند و به جمع دانشجویان پیوستند. با هجوم مأموران شاه به دانشگاه، صدها دانش‌آموز و دانشجو با گلوله‌های آتشین به خاک و خون غلتیدند و به شهادت رسیدند.

تسخیر لانه جاسوسی ـ  13 آبان 1358

در ابتدای انقلاب و زمان حکومت دولت موقت با هدف وادار کردن آمریکا به استرداد شاه و اموال ملت ایران، دانشجویان تصمیم به اشغال سفارت آمریکا گرفتند. دانشجویان از دانشگاه‌های تهران، پلی‌تکنیک، صنعتی شریف، شهید بهشتی و ... گرد هم آمدند و طی یک راهپیمایی تا سفارت آمریکا از دیوارهای سفارت بالا رفته و علیرغم مقاومت محافظین و آمریکایی‌ها، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. 

بدین ترتیب، مبارزه ی ضد آمریکایی مردم ایران، با ورود هوشیارانه نخبه گان جامعه ابعاد جدیدتری پیدا کرد وچنان مهم بودکه امام خمینی‌(ره)  این حرکت را انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب اول نامیدند.

اما عزیزان؛ دانشجویان شهرستان لنده هنوز بعد از یازده سال در پی تدبیری مسئولان شاهد مستهلک شدن ساختمانی هستندکه بجای اینکه محل تحصیل باشد محل تجمع بیماران اجتماعی است !! وعمر مفید آن دارد رو به اتمام میرسد ؛ ضمن تشکر از پیگیری های مردمی باید گفت تازمانی که  تکمیل ساختمان دانشگاه که بالغ بر ۷۰درصد کارشده اولویت اول مسئولان  شهرستان نباشد و با این دیدگاه به دانشگاه نگاه نشود ،دربدری دانشجویان تنها دانشگاه این شهرستان ادامه خواهد داشت وفقط شاید خواهان این باشند که تابلوی شهر فرهنگ وادب را از ورودی شهر جمع شود .

سیزدهم آبان کلاس درسی آموزنده است.ومی گوید که می توان چپاول گران را به زباله دان تاریخ سپرد. این روز بزرگ را که منورشده با میلاد پیامبر اکرم (ص)وامام صادق (ع)به ملت شریف ایران دانشجویان ودانش آموزان وخصوصا دانشجویان ودانش آموزان ومردم شریف شهرستان لنده تبریک وتهنیت عرض میکنم.

  حمید دهقان دانشگاه پیام نور واحد لنده
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: