« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف
سیر از گیاهان پر خاصیت می باشد که در صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی کاربرد فراوانی دارد و در کنار طعم و مزه قوی آن خواص شگفت انگیزی برای سلامتی دارد که نباید از آن غافل شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از دکتر سلام، سیر برای کنترل چندین بیماری و حفظ سلامتی بدن بسیار مفید است، این گیاه دارای طعم و مزه قوی است که از آن در تهیه انواع غذاها و نوشیدنی ها استفاده می شود، اما در کنار طعم و مزه قوی آن خواص شگفت انگیزی برای سلامتی دارد که نباید از آن غافل شد.

به گزارش ان دی تی وی، سیر معمولا برای تقویت عطر و طعم غذا و همچنین نوشیدنی استفاده می شود، اما باید گفت این گیاه فواید بسیاری برای بدن و سلامت آن دارد. سیر حاوی منگنز، سلنیوم، فیبر، مس، پتاسیم، آهن و ویتامین B6 و C است، همچنین دارای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد باکتری هستند و برای چندین بیماری مانند دیابت، فشار خون بالا و موارد دیگر مفید است.

سیر را می توان به روش های مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کرد. بسیاری از افراد ناشتا چند حبه سیر تازه می خورند یا سیر خرد شده را به نوشیدنی، سالاد و غذاهای مختلف اضافه می کنند. در اینجا برخی از مزایای قابل توجه سیر برای سلامتی وجود دارد که باید بدانید:

سیر برای دیابت مفید است
دیابت نیاز به مدیریت صحیح سطح قند خون دارد که یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند به شما در مدیریت این بیماری کمک کند. طبق مطالعات انجام شده، سیر خام ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند، اما بیماران مبتلا به دیابت بهتر است قبل از افزودن سیر به رژیم غذایی خود از پزشک مشاوره بگیرند.

به مبارزه با کلسترول بد کمک می کند
افزودن سیر به رژیم غذایی به کاهش کلسترول بد خون و تقویت سلامت قلب کمک می کند. کلسترول بد در داخل رگ ها رسوب می کند که جریان آزاد خون در بدن را محدود می کند. افزودن سیر به رژیم غذایی می تواند با سطح کلسترول بد خون مقابله کند.

علائم سرماخوردگی را کاهش می دهد
سیر حاوی خواص ضد باکتری و ویروسی است که می تواند در کاهش علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمک کند. نوشیدن چای گرم سیر می تواند به بهبود شما کمک کند. می توانید حبه های سیر خرد شده و مقداری زنجبیل را در یک فنجان آب بجوشانید و پس از افزودن مقداری عسل این چای مقوی را بنوشید، این درمان علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می دهد.

فشار خون را تنظیم می کند
فشار خون بالا به طور قابل توجهی خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهد. طبق مطالعات انجام شده سیر فشار خون را کاهش می دهد. بنابراین می توانید سیر را در سالادها، سوپ ها و سایر دستورهای غذایی خود اضافه کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: