« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
پایگاه خبری آوای رودکوف:کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فردا سه شنبه با عبور سامانه بارشی از جو استان، ناپایداری هایی به صورت بارش باران، گاهی همراه با رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ و وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود.

ولی بهره مند روز دوشنبه در این باره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی بیانگر ورود سامانه بارشی از روز سه شنبه و با تقویت آن در روز چهارشنبه و تا پایان هفته به استان خواهیم بود.

وی افزود: این سامانه تمام مناطق استان به ویژه نوار شمالی و شرقی را تحت تاثیر قرار می دهد.

بهره مند تصریح کرد: ابگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها، رودخانه های فصلی و روبانای های سطحی، اصابت صاعقه، اختلال در تردد جاده ای، کاهش دید افقی  به ویژه روز چهارشنبه تا جمعه و احتمال آسیب به محصولات زراعی و باغی وجود دارد.

وی به مردم هشدار داد از سفر های غیر ضرور بپرهیزند و به ارتفاعات صعود نکنند.

دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرده است.

سال هایی که کمتر از میانگین بلند مدت در منطقه ای باران ببارد را خشکسالی و بیشتر از این میانگین را ترسالی می خوانند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: