« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، گزارش می دهد:
برخی از ما به محض رسیدن به محل کار خود، احساس می‌کنیم کرونا پشت در مانده می‌ماند و می‌توانیم بدون نگرانی ماسک خود را در بیاوریم؛ ولی اینطور نیست و امثال این رفتارها احتمال ابتلا به کرونا را ۲ برابر می‌کنند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از ایرنا،ما هیچ وقت برای ورود چنین ویروس هولناکی آموزش ندیدیم و آماده نبودیم؛ ولی حالا که با آن رو به رو شدیم و زندگی ما را تغییر داده است، باید قبول کنیم که مسئله مرگ و زندگی است. شاید سهل انکاری شما موجب مرگ یکی از عزیزان یا افراد جامعه‌تان شود و بالعکس. پس اگر با بی دقتی نتوانیم وظایف شهروندی خود را به خوبی انجام دهیم، یک جامعه را به دردسر می‌اندازیم. بهتر است به تبلیغات جهانی برای پیشگیری از کرونا نگاه کنیم. همه‌ی آنها از ما می‌خواهند که مراقب خودمان باشیم تا به ویروس کرونا مبتلا نشویم.

۱. در محل کار خود ماسک بزنید

افرادی که مشاغل دفتری دارند به محض اینکه به محل کار خود می‌رسند دست‌هایشان را می‌شویند و ماسک را در می‌آورند. ما بدون ماسک طعمه راحت‌تری برای کرونا هستیم؛ زیرا بدون هیچ تلاشی می‌تواند وارد دستگاه تنفسی ما شود. اغلب دفترها و اداره‌ها دستگاه‌های مناسب تهویه هوا ندارند که این موضوع به تنهایی خطر ابتلا به کرونا ویروس را چندین برابر می‌کند و استفاده از ماسک را برای ما حیاتی‌تر می‌سازد. یادآوری می‌کنیم که فقط با سرفه و عطسه کرونا منتقل نمی‌شود. برخی افراد سیستم ایمنی قوی دارند و کرونا در آنها به صورت شدید یا واضح نمایان نمی‌شود. اگر فرد ناقل باشد یا مبتلا به کرونا با علائم غیرقابل تشخیص باشد، چنانچه با صدای بلند صحبت کند یا نفس‌های عمیق بکشد، تمام فضای محل کار را در عرض چند ساعت آلوده می‌کند. یعنی فردی به راحتی می‌تواند شما را به کرونا مبتلا کند حتی بدون اینکه خودش بداند.

۲. از شست و شوی دست‌ها و محلول‌های ضدعفونی غافل نشوید

کلیه مواردی که در استفاده بین شما و همکاران‌تان مشترک است را ضدعفونی کنید. قبل از استفاده از سرویس بهداشتی ابتدا دست‌گیره‌ در را ضدعفونی کنید، در را باز بگذارید و خودتان چند دقیقه بیرون باستید تا هوا جا به جا شود سپس شیرآلات را با محلول‌های الکلی، ضدعفونی کنید. تا جایی که ممکن است از سرویس بهداشتی فرنگی عمومی استفاده نکنید و اگر مجبور به استفاده شدید، از کاورهای یکبار مصرف، برای پوشاندن سطح سرویس بهداشتی کمک بگیرید. بهتر است برای شستن ظروف خود از اسکاج یا ابر شخصی استفاده کنید. به جریان هوا و باز بودن پنجره‌ها توجه کنید به خصوص حالا که کم کم هوا رو به سرما است. نیازی نیست تمام پنچره باز باشد، فقط به اندازه‌ای که مطمئن شوید هوا جریان دارد کافی است.

مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: