« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
یاداشت به قلم سعید آتشبار؛ دبیر جریان مردمی عدالتخواه استان:
باتوجه به انتشار خبر سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان "کهگیلویه و بویراحمد" و حواشی پیش آمده در این موضوع نکاتی را عرض می‌کنم.
پایگاه خبری آوای رودکوف- سعید آتشبار؛ دبیر جریان مردمی عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان و حواشی پیش آمده نوشت:

در یادداشت قبلی راجع به نماینده مجلس و حکمرانی صحیح مطالبی را عرض نمودم؛ولذا باتوجه به انتشار خبر سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان "ک‌وب" و حواشی پیش آمده در این موضوع نکاتی را عرض می‌کنم:

1- اظهارنظرهای رسانه‌ای نماینده سابق مردم محترم شهرستان گچساران و باشت در مجلس پیرامون این سفر را نمی‌توانم تحلیل کنم (بفهمم).

➖آنگاه که ایشان حتی اگر مدیرکلی در سطح میانی وزارتخانه‌ای را به شهرستان گچساران و استان دعوت می‌کردند با کلی سروصدا و جریان‌سازی رسانه‌ای همراه بود، هر مدیر یا نماینده و مسئولی را به استان می‌آوردند یک جریان عظیم رسانه‌ای پمپاژ اخبار و دیدارها و تحرکات رسانه‌ای ایشان را به‌عهده می‌گرفت، مخالفت‌ها و طعنه‌های کنونی ایشان را جز در پارادایم حسادت و دعواهای جناحی و کاذب نمی‌توانم تحلیل کنم.

2-  نماینده فعلی کهگیلویه نیز با زیرکی خاصی سفر رئیس مجلس به استان را به نام و دعوت خود اعلام کردند و دعوایی در فضای رسانه‌ای شکل گرفته است که رئیس‌ قوه را چه کسی به استان دعوت کرده است. این‌ها همه نشانه‌ای از عقب‌ماندگی فرهنگی و اجتماعی، و فرهنگ سیاسی ماست.

 ➖این مسائل چه دردی از مردم را دوا می‌کند؟!

➖چرا مردم و فضای رسانه و نخبگان را درگیر مسائل بی‌خاصیت می‌کنید؟!

➖آیا بخشی از شکل‌گیری فرهنگ جامعه‌ی ما محصول همین مواضع و دیدگاه‌های خواص و مسئولین ما نیست که در طول چند دهه، یک نظام فرهنگی و اجتماعی را می‌سازند؟!

3- مطلوب آن است که هر مجموعه‌ی فکری، جریان سیاسی، نخبه، مجموعه‌های مردم‌نهاد و چهره‌های سیاسی با این پیش‌فرض نگاه کنند که اگر رئیس مجلس به استان سفر کند ما باید چگونه عمل کنیم که این سفر بیشترین بهره‌برداری‌ها را برای استان داشته باشد و مجموعه‌ای از آسیب‌ها، تهدیدها، ظرفیت‌ها و پتانسیل استان را در گزارشی واقعی و دقیق و جسورانه به رئیس مجلس برسانند.

➖مابقی درگیری‌های رسانه‌ای و شیطنت‌ها و حسادت‌ها، بازی‌های بچه‌گانه‌ایست که نه تنها مفید به حال مردم نیست بلکه  یکی از نشانه‌های سطحی بودن و عقب‌ماندگی فرهنگ سیاسی ماست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: