« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف گزارش می دهد:
مدیرعامل اتحادیه تاکسی‌رانی‌های شهری کشور: تاکنون ۱۲۰۰ راننده تاکسی به کرونا مبتلا شده‌ و از این تعداد ۹۱ نفر فوت کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از شهر آرا نیوز، مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسی‌رانی‌های شهری کشور، افزود: ‌در پی تشدید کرونا، اجرای طرح الزام فاصله‌گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسی‌رانی شهری کشور برای رانندگان تاکسی و مسافران اجرا شد.



وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه رانندگان تاکسی در بیشتر موارد از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند، در صورتی‌که از ماسک استفاده نکنند با آن‌ها برخورد خواهد شد و بازرسان تاکسی‌رانی و کمیته انظباطی به این تخلف رسیدگی می‌کنند.



ضامنی در پاسخ به اینکه این برخورد شامل چه مواردی است، گفت: رسیدگی در کمیته انظباطی از تذکر شروع می‌شود و همچنین متناسب با تخلف، این کمیته می‌‌تواند با تکرار آن، جرائم مالی متناسب با نظر کمیته را پیش‌بینی کند.



وی افزود: تأکید بر این است که مسافران تاکسی نیز از ماسک استفاده کنند، زیرا رانندگان تاکسی از اقشار در معرض خطر هستند و مسافران برای حفظ سلامتی خود و دیگران از ماسک استفاده کنند تا چرخه استفاده از ماسک کامل باشد و شاهد مشکلات کمتری د‌راین‎زمینه باشیم.



ضامنی افزود: به‌طور کلی بارزسان تاکسی‌رانی مکلف هستند در زمینه عملکرد رانندگان تاکسی در خدمات‌رسانی، نظارت و بازرسی کنند و در‌این‌زمینه هم گشت‌هایی داریم که این کار را انجام می‌دهند، اما اکنون به‌دلیل ‌همه‌گیری ویروس کرونا و مقابله با آن، تمرکز این گشت‌ها و بارزسی‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.



ضامنی ادامه داد: مواردی که باید رعایت شود از طریق شهرداری‌ها به رانندگان اعلام شده و در ادامه با ارائه روش‌های آموزشی و پیامکی به رانندگان تأکید خواهد شد.



مدیرعامل اتحادیه تاکسی‌رانی‌های شهری کشور با بیان اینکه استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی مستمر خودرو از الزاماتی است که حتما باید انجام شود، تصریح کرد: اما رانندگان تاکسی و مسافران موظف به استفاده از ماسک هستند، همچنین غربالگری به‌صورت مرتب در حوزه حمل‌ونقل عمومی در‌حال انجام است و در صورتی که راننده‌ای علائمی داشته باشد، باید تست دهد و در صورت مثبت‌شدن تا زمان رفع کامل بیماری و اعلام پزشک، اجازه فعالیت نخواهد داشت.


مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین