« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۲۳۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
✍️معصومه روایی_عضو شورای مرکزی جریان مردمی عدالتخواه استان:
ساخت و سازهای غیرمجاز سروک از تخریب بناهای شمیرانات، لواسان، ورامین و حتی همین زمین خواری وسیع هفت سنگان پیچیده تر است؟!
پایگاه خبری آوای رودکوف-معصومه روایی:بنا به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه رأی بدوی پرونده هفت سنگان صادر شد که به موجب این رای کلیه مجوزات و پروانه های غیرمجاز صادره (شامل حدود ۱۰۰فقره پروانه ساختمانی)ابطال و حکم به قلع و قمع بنا و مستحدثات نیز در اراضی هفت سنگان صادر شده و حسب مورد برای تعدادی از متهمان مجازات های متناسب تعیین شد.

پرونده وسیع زمین خواری هفت سنگان قزوین چنان گسترده و مخرب بود که پای ان را به تریبون نماز جمعه، ان هم توسط نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه محترم شهر قزوین کشاند.

پرونده ای که به موجب آن هماهنگی های نامعقول افراد و نهادهای دولتی در تصاحب ناحق منطقه ای خوش آب و هوا  را سبب شده بود؛ نهایتا بعد از افشاگریِ فساد شکل گرفته توسط جوانان مطالبه گر و همراهیِ  امام جمعه شهر؛ موجب شد پرونده مذکور بعد از مدتها رای ان صادر و از این تضییع حقوق جلوگیری به عمل آید.

در طی همین چند ماهه بارها شاهد ورود و برخورد دستگاه قضا با تعدی و تجاوز به منابع ملی بوده ایم، از تخریب ویلای دختر وزیر و فلان اقازاده تا رای صادره هفت سنگان قزوین.

علیرغم تلاش های مکرر دستگاه قضایی استان در این چند ماهه و رفع تصرف اراضی مورد تعرض، متاسفانه هنوز شاهد تصمیم قاطع جهت برخورد با تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز در سروک نبوده ایم.

ساخت و سازهای غیرمجازی که کاخ گونه رشد کرده اند، آن هم با ارائه خدمات غیر معقول، این درصورتی ست که در همسایگی همین ساخت و سازهای غیرمجاز سروک، اراضی تپه دمالی که قریب به بیش از بیست سال پیش و از مصوبات سفر مقام معظم رهبری جهت تامین مسکن نیازمندان صادر شده ست، هنوز شاهد وجود برخی معارضات و کندی پیگیری نتیجه در این باره ایم.

بی شک این پرسش پیش خواهد آمد که:

آیا خون شخصی که بصورت غیرمجاز و مخالف ماده ۸ قانون تغییر کاربری و حفظ اراضی عمل کرده اند از خون مستضعفینی  که سالهاست از حق خویش محروم بوده، رنگین تر است؟!

پای چه اشخاصی درمیان است که سالها باوجود اعتراض به این تخلف محرز و گفته شده توسط برخی دستگاههای مرتبط، شاهد سربراوردن کاخ های به ناحق برافراشته در این منطقه ایم؟!

نهادها و دستگاههای متولی بویژه شورای تامین استان چرا تاکنون تصمیم قاطعی در این باره اتخاذ نکرده است؟!

ساخت و سازهای غیرمجاز سروک از تخریب بناهای شمیرانات، لواسان، ورامین و حتی همین زمین خواری وسیع هفت سنگان پیچیده تر است؟!

باوجود اهتمام بیش از پیش رئیس قوه قضاییه و عزمی که تاکنون در به ثمرنشاندن تعرضات در حیطه های مختلف زیست محیطی داشته اند،انتظار می رود دستگاه قضایی استان بعنوان مدعی العموم همچنانی که تاکنون تلاشهایی را نیز در سطوح مختلف استان در رفع تصرفات داشته اند؛ تعیین و تکلیف ساخت و سازهای غیرمجاز شکل گرفته در سروک را نیز برای اجرای مقتدرانه قانون در برابر کانون های ثروت و قدرت به ارمغان آورند.

باوجود درخواست های مکرر مردمی پیرامون موضوع مطرح شده، منتظر اقدامات درخور دستگاههای متولی در ورود جدی و بدون مماشات با متخلفین در این موضوع هستیم.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۹
Aaa
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
واقعا جای تاسف داره برای کسانی که نام خبرنگاری را یدک میکشن و با مفاهیم زمین خواری ،کوهخواری واراضی مستعد کشاورزی را نمیدانند وبه صورت غیر کارشناسی و مغرضانه حرف میزنند
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
کاش زره ای برای رضای خدا قلم میزدی تا برای کسب شهرت!!!!!
لطفا کمی بر مطالعاتتان بیفزایید تا مطالباتتان ذره ای بوی عدالت هم بدهد..
کاش میدانستی لفاضی با واژه های کوهخواری و زمین خواری به چه معناست !!
اینجا نه بحث منابع ملی و طبیعی مطرح است و نه انفال...
اینجا محل امرار معاشِ عده ای کشاورز بوده و میباشد که سالهای سال ، خود و اجدادشان در آن عدس و لوبیا و گندم و چغندر میکاشتند و گذرانِ زندگی میکردند تا اینکه مانند همه شهر یاسوج پدیده شهرنشینی و گسترش جمعیت غالب شد و ناخواسته چون سیلی روان مهمانِ ناخوانده زمینهایشان شد..ولی این بار ساکننان این قطعه از ده ها قطعه شهرمان ((زمینهای کشاورزیِ آخر آسفالت، شهرک جهاد، شهرک امام علی، شهرک امام حسین( ع)،زیر گلزار شهدا،شرف آباد، زمینهای اکبرآباد ، نجف آباد، بنسنجان، مهریان، بله زار،مادوان و ... که جملگی زراعی بودند)) تصمیم گرفتند تا زمینهاشان را خرد نکرده و مانند سایر اراضیِ زراعی که تبدیل به بافتهای نامتعارفِ شهری شدند و بواسطه ریزدانه شدنشان گره های ترافیکی و آلودگی بصری و ...ایجاد کردند ، از ابن برخوردهای نامتعارف شهری عبرت گرفتند و با طرحی از پیش اندیشیده و در راستایِ ایجاد کریدور سبز و کاهش گره های ترافیکی و حفظِ دید بصریِ مناظر طبیعیِ بالادست،نگذاشتند زمینهایشان تکه تکه و به اصطلاح ریز دانه شود ودر ابعادِ درشت دانه، زمینهایشان را که خود مالکش بودند را به یک منطقه زیبا با رعایتِ نکات شهرسازی قطعه بندی کردند و ساختند و یا فروختند..حال به جای اینکه این حرکتِ زیبا ، پایلوتی شود برای تشویق سایر اراضی زراعیِ در معرضِ گسترشِ شهری، جنابتان داس به دست افتاده اید دنبال لفاضی با واژه های همه پسند تا خرمنتان را از قِبلِ خوشه های مُشتی کشاورز پر کنید!!!و شده اید دقیقا مصداق صریح این آیه از قران که میفرماید: و لا تقف ما لیس لک به علم= از چیزی که دانشی درباره آن نداری پیروی نکن!!!!
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
آوای محترم رودکوف چرا متن بنده را منتشر نکردی؟ ؟؟
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
آوای محترم رودکوف چرا متن بنده را منتشر نکردی؟ ؟؟
ی انسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
وااقعا کسی ک این مطالبو مینویسه سطح سوادش ... و عقده از این شهر داره. جریان این زمینا درست بشه ن تنها به نفع اونجاست بلکه یک لول سطح شهر بالا میره..بعدشم هر جای این شهر خونه کاخ نشینی هست..هر جای این کشور..و در کنارش هم خیلیا کاخ نشین نیستن..مث همین زمینا ک توی کم سواد عقده ای افتادی دنبالش..یکم مردم فکر کنن کدومش برا این شهر بهتره و مغرضانه تیندیشیم
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
ممنونم از عوامل سایت محترم
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
هرگز کاخی ساخته نمی‌ شود مگر آنکه کوخی ویران شود

تشکر از نویسنده محترم
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
دعوت میکنم با این دید به موضوع نگاه کنید که کاش کل شهر ما مثل همین منطقه طراحی و ساخته می شد و بجای پایین کشیدن دیگران دست همان مستضعف های که بنامشان قلم میزنی می‌گرفتی وبالا میکشدی.
آیا مالکین همین زمینهاحق ندارن که در ملک خود سرپناهی برای خود بسازند ویا قطعه ای از آن را بفروش رسانده و خرج ازدواج یا شغل ویا درمان خانواده خود نمایند .چرا باید همیشه عینک بد بینی به چشم زد .
خواهشاً ذره ای درنگ و تعقل ...
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
سلام علیکم سرکار خانم روایی شما ودوستان شما هرازگاهی قلم می زنید علیه زمینهای سوکآن هم بنام حزب عدالتخواه بنام نیروهای انقلابی این عدم آهگاهی شما ها از قوانین ومقررات نه تنها سودی ندارد بلکه خسران جبرا ناپذیری برای نیروهای انقلابی دارد وحتی مسئولان دلسوز قوه قضائیه را هم دچار سردرگمی می نمایید خدایی ناکرده ممکن است در یک تصمیم نادرست منجر به بدنامی نظام اسلامی می گردده۰

اولاً زمینهای سروک کشاورزی می باشد که متعلق به یک سری کشاورز بیچاره که از دولت خریداری نمودند۰ دوم منابع ملی نیستند۰ سوم این زمینها در حریم شهر واقع شده اند دیر یا زود چون محدوده شهر داردکشیده می شود به آنجا مورد تسخیر قوانین مقررات وضوابط شهری قرار می گیرند ۰ پنجم اگر در تپه مالی مشکلاتی با دستگاهای متولی دارید ۰بروید از طریق همان دستگاه قضا پیگیری تا اگر حق دارید بش برسید نیایید خلاف قانون وندانسته شورش دیگری که برای نظام عواقب دارد به پا کنید ۰ شش بررسی کنید در سروک کدام منابع ثروت ورانتخوار و فساد زا زمین دارد که توحین می نمایید وبا لواسان می کنید ۰ سروک مربوط به یک سری کشاورز بدبخت وفقیر که شبانه ادوات کشاورزی آنها بردوشان است کار کشاورزی می نمایند هفتم۰ تحقیق کنید از کارشناسان کشاورزی ومنابع طبیعی ببینید کدام یک از این زمینها واگذاری منابع ملی است هرکس اجدادش براین زمینها از قدیم الایام درید وتصرف آنها بوده وحال به وراث آنها رسیده است۰ گروهی هروقت بخواهند خلافی در جایی انجام دهند ویا منافعی ببرند می آیند یک مورد قانونی را مطرح ومی خواهند آن خلاف را قانونی نمایند ومنافع ببرند ۰ تلاش شود قلم هایتان برای رضای خدا ومردم باشد. خداوند همه مارا عاقبت به خیر نماید۰
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین