« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
گفتگوی اختصاصی آوای رودکوف :
فرماندار کهگیلویه که به تازگی از بیماری کرونا بهبود یافته از تجربه ابتلایش به این ویروس می گوید و از
پایگاه خبری آوای رودکوف: "علیرضا اتابک"فرماندار پر تلاش کهگیلویه و جانباز شیمیایی دفاع مقدس که بیش از 10 روز با کرونا جنگید و روز گذشته  پس از بستری شدن در بیمارستان امام خمینی دهدشت ترخیص و هم اکنون در قرنطینه خانگی بسر می برد درباره دلیل ابتلا و نحوه مواجهه‌اش با کرونا توضیحات جامعی داد؛ توضیحاتی که شاید بتواند در صورت ابتلای به کرونا، به‌عنوان یک دارو برای مبارزه با بیماری همه‌گیر این روزها باشد.

اتابک تا کید دارد که به هیچ وجه نباید این بیماری را دست کم گرفت زیرا افراد زیادی هستند که به دلیل ابتلا به این ویروس از وضعیت بدی رنج می برند و این بدان معنی است که باید مراقب خود باشیم و در منزل بمانیم و خودمان را از دیگران جدا کنیم.

بدون شک انچه این عزیز و دیگر بهبودیافتگان کرونا و خانواده‌های آنان به دیگران در عوامل شیوع و انتشار ویروس کرونا گوشزد می کنند ترس و دلهره، حجم زیاد مراجعات به مراکز درمانی، ناآگاهی مردم از بیماری، کمبود اقلام بهداشتی و رسیدگی در قرنطینه خانگی، ناآگاهی از بیماری و رعایت نکردن بهداشت فردی است، مواردی که شاید با اندکی دقت و بها دادن به مسائل بهداشتی بسیار ساده بتوان به قطع شیوع این ویروس کمک کرد.

چه می‌کنید در روزهای پس از بستری شدن از بیمارستان؟

با توجه به اینکه دوران نقاهت بعد از ترخیص از بیمارستان را در منزل سپری می کنم ،ضمن استفاده از دارو و معاینات این دوره زندگی روزمره عادی را از سر گرفته ام و نیز اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرستان را پیگیری می‌کنم

 چه شد؟ با چه نشانه‌هایی از بیماری به پزشک مراجعه کردید؟

شروع و نشانه های بیماری برای من در محل کار اتفاق افتاد که ناگهان دچار سرگیجه و بی حالی مفرط شدم .تقریبا دو روز پس از این اتفاق تست کرونای من مثبت اعلام شد با این وجودعلائم بیماری با درد عضلانی و کمردرد،تنفس های کوتاه با شدت بیشتری همراه شد .تزریق برخی داروها به تشدید بیماری زمینه (دیابت) می شد و از این جهت کار درمان سخت تر و کندتر می شد

شما از ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس هستید به نظرتان شرایط یک جانباز شیمیایی با سایر افراد درگیر بیماری کرونا چگونه هست؟

نفس کشیدن برای انسان امری بدیهی است و تا زمانی که خللی در تنفس رخ ندهد قدر این نعمت گزارده نمی شود ،امروز که نفس  بیمار کرونایی نه فرو رفتنش نشان حیات دارد و نه برامدنش مفرح جسم و جان ،شاید بتوان جانباز شیمایی را  که سالهاست تنگی نفس جسم و روحش را آزرده است درک کند ؛ انجاست که حتما ایثار را  قدر میشناسد .

از فضای بیمارستان و رسیدگی‌ها بگویید.

دلسوزی کادر درمان نسبت به بیماران ستودنی و شایسته تقدیر است.

بی شک وظیفه شناسی و تعهد است که کار در چنان فضای پر استرس و ناایمن را  تعریف می نماید ..این عزیزان با شکیبایی به بیماران رسیدگی می کنند و با اینکه خستگی در رخسارشان هویداست  سعی میکنند به بیماران روحیه دهند و امیدشان را تقویت کنند.

تعریفتون از کرونا چیست؟

کرونا تجربه ایست تلخ و عالم گیر با ابعادی ناشناخته و وسیع که سلامت  و بیماری را به موضوعی جهانی تبدیل کرده است .

بیماری که نشان داد  پیشرفت های علمی بشر در این لحظه ا ز تاریخ هنوز مقهور قهر طبیعت است   

آقای اتابک آنگونه که در فضای مجازی و رسانه ای شنیدیم مردم طی این مدت دعا گوی شما بودند ؛ نقش دعا را در چنین شرایط چگونه تعریف می کنید؟ هم دعای مردم و هم ذکر دعا توسط بیمار

بسیار زیاد ؛ دعا ضرورت وضعیت بشر است در نظر من ، جدا از سرشت روانشناختی موضوع و متاثر از سنت دینی دعا ارتباط عمیق و راستین انسان با خدای خود برای دگرگونی حال می باشد.

در وضعیت بیماری دعا یک نیرویی معنوی، نشاط بخش و شجاعت درونی و امید در فرد ایجاد می کند که بسیار مفید است.در نتیجه ذهن خسته ناشی از بیماری ارام میشود قطعا القائات و دعای دیگری  هم همین تاثیرات مثبت را بر جای خواهد گذاشت.  

آنگونه که می گویند حضرتعالی بسیار دغدغه کار و مردم را دارید آیا در این مدت بستری هم  پیگیر امورات مردم وشهرستان نیز  بودید ؟

در نظام اسلامی که  توانایی بر حل مشکل از جایگاه یک مسئول  یک نعمت  و درخواست و مطالبه مردم نیز نعمت است، توفیق تعهد و خدمتگزاری و رفع مشکلات ،همدلی با مردم حسی شیرین  و فوالعاده تسکین دهنده است .معتقدم در هر شرایطی که قرار دارم اگر قادر به براوردن مشکلی هستم باید انجام دهم بخصوص اینکه در جامعه ما ملت بیش از هر زمان دیگر به همدلی نیاز دارد .

و کلام آخر:

تلاش در زمینه مهار ویروس منحوس کرونا که این روزها همه دنیا را درگیر خود نموده علاوه بر صیانت ازسلامت خود و خانواده بنوعی حق الناس هم هست،لذا تاکید ما بر رعایت پروتکل های بهداشت می باشد امیدوارم این مهم بیش از پیش مورد توجه مردمان خوب و اصیل ما قرار بگیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: