« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
اجتماعی:
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده در پاسخ به انتشار مطلبی با عنوان " ساختمان خالی درمان‌بستر لنده و وعده‌هایی که عملی نشد! " در پایگاه خبری آوای رودکوف جوابیه ای را منتشر کرد .
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده در پاسخ به انتشار مطلبی با عنوان "ساختمان خالی درمان‌بستر لنده و وعده‌هایی که عملی نشد! " در پایگاه خبری آوای رودکوف جوابیه ای را  به شرح ذیل  منتشر کرد :

ضمن تشکر و قدردانی از حساسیت اصحاب رسانه و پیگیری و انعکاس دغدغه های به حق مردم شریف شهرستان لنده بخصوص پایگاه وزین آوای رودکوف، در خصوص انتشار  خبر مبنی بر (ساختمان خالی درمان‌بستر لنده و وعده‌هایی که عملی نشد!) ذکر نکات ذیل خالی از لطف نیست:

 ۱_از زمان استقرار بنیاد علوی در شهرستان لنده، خدمات بسیار شایسته و ارزشمندی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته از جمله: ساخت مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی، خرید تجهیز آزمایشگاه آب، وسایل حفاظتی پرسنل در برابر کرونا و... که جای بسی قدردانی و تشکر دارد.

اما لازم بذکر است ساختمان مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی لنده، هنوز به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده نشده است و بصورت کامل تکمیل نشده است.

۲_با توجه به ضرورت موضوع تهیه تجهیزات پزشکی و اداری از طریق پیگیری های بعمل آمده توسط شبکه بهداشت و درمان لنده و مساعدت ویژه دانشگاه علوم پزشکی، تجهیزات پزشکی از طریق هئیت امنای صرفه جویی ارزی  بصورت نیم بها توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال خریدداری هست.

۳_ در بحث انشعابات آب و برق و گاز ساختمان مذکور، نصب انشعابات برق جهت نصب ترانس و راه اندازی آن به مناقصه گذاشته شد. انشعابات آب در حال نصب ولی انشعابات گاز علیرغم چندین بار مکاتبه هنوز عملک گاز نصب نشده است.

۴_ ۸۰ درصد آزمایشات ضروری و مورد نیاز مردم در درمانگاه لنده با پیشرفته ترین دستگاهها، قابل انجام هست که طبق دستورالعمل  وزارت بهداشت فقط آزمایشات سطح اول در مراکز خدمات جامع سلامت قابل پذیرش و انجام هست که این مهم در شهرستان ما فراتر از دستورالعمل تعیین شده هست.

۴_ در خصوص تسهیلات زایمانی، بسیاری از خدمات اورژانسی زنان و زایمان  و حتی زایمان های کم ریسک در درمانگاه لنده انجام می شود.  ولی بدلیل اینکه ارایه خدمات و شرح وظیفه  تسهیلات زایمانی مرکز خدمات جامع سلامت به دلیل نبود اتاق عمل و پزشک زنان شیفت و... با زایشگاه بیمارستان متفاوت می باشد و  بدلیل نبود بیمارستان و  اهمیت جان سلامت مادر و کودک همه زنان باردار پرخطر لنده و شهرستانهای اطراف دهدشت، در بیمارستان دهدشت انجام می گیرد و زایمان زنان کم خطر در تسهیلات زایمانی لنده انجام می شود.

۵_ با اضافه شدن دستگاه انجام آزمایشات کووید ۱۹ در استان، آزمایشات  ظرف ۴۸ ساعت به بیماران اطلاع رسانی خواهد شد و جواب دهی با تاخیر آزمایشات در  ماه قبلی مختص شهرستان لنده نبود و جوابدهی در سایر شهرستان های استان به همین منوال بوده است که آن هم بدلیل افزایش حجم و دپوی نمونه ها در آزمایشگاه استان بوده که این مشکل الحمداله مرتفع گردیده است و نمونه گیری از همه گروههای واجدالشرایط بصورت گسترده و بدون محدودیت انجام میشود.

۶_ در حال حاضر  پزشکان متخصص اطفال و داخلی بصورت هر روز و متخصصین ارتوپد، اعصاب و روان، کلیه و مجاری ادرار، جراح عمومی یک یا دو روز در هفته و سونوگرافی به دلیل شیوع بیماری کرونا و کمبود پزشک طرح در شهرستان کهگیلویه بصورت ماهیانه حضورخواهند داشت‌.

ذکر این نکته ضروری است انجام خدمات قابل ارایه تعریف شده  در مراکز خدمات جامع سلامت و درمانگاه ها با بیمارستان متفاوت می باشد در مراکز خدمات جامع سلامت فقط خدمات سطح اول توسط قابل ارایه می باشد و مطابق چارت وزارت فقط پزشک عمومی میتواند بیماران  را در مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت نماید.

"پایگاه خبری آوای رودکوف" از پاسخگویی مدیریت محترم و روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده استقبال نموده وانعکاس جوابیه این اداره محترم را وظیفه خود میداند و قضاوت را به مردم می سپارد.

بیشتر بخوانید:
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین