« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۳۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کهگیلویه و بویراحمد؛
فرماندهی انتظامی لنده گفت:لزوم برخود قاطع پلیس با رسم غلط شلیک اسلحه‌های شکاری و جنگی در مراسم عروسی و عزا در شهرستان لنده مطالبه شهروندان است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛سرگرد فرزین جمشیدی اظهار داشت ؛متاسفانه ضعف فرهنگی و رسم غلط ، شلیک تیر در مراسمات شادی و عزا به یک معضل بزرگ که امنیت روانی مردم را تهدید می کند تبدیل شده است.


وی با اشاره به رسم و رسوم تیراندازی در مراسم عزا و عروسی در برخی نقاط کشورمان، و از جمله شهرستان لنده اظهارکرد: موارد متعددی وجود دارد که افراد به دلیل سهل انگاری، غفلت و ضعف مهارتهای لازم در حمل، نگهداری و استفاده صحیح از اسلحه گرم، مرتکب مصدومیت ؛ قتل و تهدید امنیت روحی و روانی شهروندان می شوند.

سرگرد جمشیدی  افزود: پلیس همواره تاکید کرده است که اسلحه وسیله خطرناکی است که دارنده آن می بایست نسبت به آن احساس مسئولیت کرده و به هیچ وجه نباید آن را در دسترس افرادی که آموزشهای لازم را در این خصوص ندیده اند (به ویژه کودکان و نوجوانان)، قرار دهند و حق تیراندازی در مراسمات عزا و عروسی را ندارند.

این مقام انتظامی با بیان این که تخطی از قوانین و مقررات مربوط به حمل، نگهداری و استفاده از سلاحهای گرم جرم محسوب می شود گفت: همکاران ما در فرماندهی انتظامی شهرستان در همین راستا و طی چند روز اخیر اقدام به دستگیری پنج نفر نموده که پرونده آنها جهت سیر قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

سرگرد جمشیدی برخود قاطع پلیس با رسم غلط شلیک اسلحه‌های شکاری و جنگی در مراسم عروسی و عزا را از ماموریتهای نیروی انتظامی و مطالبه عمومی شهروندان عنوان کرد و  هشدار داد من بعد شناسایی و دستگیری عوامل تیراندازی در مراسمات مختلف به صورت جدی در  دستور کار پلیس این شهرستان قرار خواهد گرفت.

فرماندهی انتظامی لنده همچنین از دستگیری یک خوانند که باعث تجمع مردم شد خبر داد و گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و همکاری در بهداشت عمومی جامعه وظیفه ای همگانی است و همه باید به این مورد توجه داشته باشند.

او از مردم درخواست کرد که با احساس مسئولیت از برگزاری هرگونه مراسم که منجر به تجمع می شود خودداری کنند و موارد تخلف را از طریق تماس با 110 به پلیس اطلاع دهند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
عشایر زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
باسلام و خداقوت.
برای برچیده شدن چنین رسم و رسوماتی که سالهاست باخون و گوشت و پوست این مردم عجین شده باید زمینه فراهم بشه و فرهنگ سازی بشه.
همینجوری و یهویی و..... که نمیشه.
ضمن اینکه این یه مصوبه هست که معمولا توسط شورای تامین مصوب شده و میتونستن حداقل اطلاع رسانی کنن.
در نقاط ورودی و خروجی شهر و قبرستان و روستاها میتونستن چندتا بنر بزنن و مردم را توجیه کنن.
امیدوارم مسئولین عزیز با تدبیر بهتری در این مسیر قدم بردارند.
یادمان نرود که شهر و استان ما هنوز هم زندگی عشایری دارن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
باسلام و خسته نباشید.
برای جمع کردن چنین رسم و رسوماتی که ازقدیم دربین مردم و مخصوصا مناطق عشایری مرسوم بوده باید فرهنگ سازی بشه و بعد کم کم و با تدبیر این رسم ها برچیده بشن.
همینجوری و یهویی و بدون از هیچ اطلاع رسانی و زمینه سازی و فرهنگ سازی و...... نمیشه به خوبی عمل کرد.
ضمن اینکه جلوگیری از تیراندازی درمراسمات قانون نیست و مصوبه شورای تامین هست که این مصوبه هم نیاز به اطلاع رسانی داره.حداقل شورای تامین که زحمت چنین مصوبه ای را متحمل شده حداقل در چندنقطه از شهر و روستاها بنر میزدن و مردم را توجیه میکردن.
یا هم از طریق دهیاران و شوراها به مردم می رساندن.
یا حداقل درفضای مجازی این مصوبه را علنی میکردن.
مردم اینقدر شعور دارن که در راستای تصمیم صحیح مسئولین قدم بردارن.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: