« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
پیازچه از سبزیجات خاصی اشت که علاوه بر خوش طعم کردن غذاها خواص درمانی بسیاری دارد. از پیشگیری چین و چروک پوست تا افزایش اشتها کاهش کلسترول و ... همه از خواص “پیازچه” می باشند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:پیازچه سرشار از ویتامین ث بوده و از این رو برای سلامت پوست و پیشگیری از چین و چروک پوست مفید است.

گیاه پیازچه یک ساقهٔ بلند سبز و یک پیاز سفید باریک دارد و قبل از اینکه قسمت پیاز آن متورم و بزرگ شود، برداشت می‌شود و همین موضوع پیازچه را از سایر اعضای این خانواده متمایز می‌کند. اما پیاز بهاره کاملا رشد می‌کند و اندازه‌ پیاز آن بزرگ‌تر است و عطر و طعم بیشتری دارد.


هر دو بخش پیازچه (ساقه و پیاز) خوراکی است و می‌توان از آن در پخت‌و‌پز استفاده کرد. بخش سبز بالایی طعم ملایمی دارد و عطر و طعم بخش سفید پیازچه تندتر است و طعمی شبیه به پیاز دارد.

هرچند که از پیازچه در بسیاری از غذاهای منحصربه‌فرد در سراسر دنیا استفاده می‌شود اما این گیاه در تعدادی از غذاهای آسیایی و به‌ویژه در غذاهای چینی، ژاپنی و کره‌ای به‌عنوان مادهٔ اصلی به‌کار می‌رود.

پیازچه به‌همراه سایر سبزیجات این خانواده به دلیل تنوع و خواص فوق‌العاده‌ای که برای سلامتی دارند، به‌عنوان ترکیب اصلی در رژیم‌های غذایی مختلف استفاده می‌شوند.

پیازچه سرشار از ویتامین آ و ث است. قسمت سفید رنگ آن را سرشار از کلسیم می دانند.

ترکیباتی که باعث ایجاد بوی تند پیازچه می شود، به عنوان اصلی ترین علل خواص آن تلقی می شوند.

"آلیل پروپییل دی سولفید” موجود در پیازچه به کاهش قند خون می پردازد، درضمن ماده دیگری به نام "کوئرستین” در آن وجود دارد که به عنوان آنتی اکسیدانی تلقی می شود که ضدتورم و ضدحساسیت است.

مواد موجود دیگر در پیاز شامل فیبر، منگنز، ویتامین ب۶، پتاسیم و مس است. اغلب افراد پیازچه را به وعده های غذایی و سالاد خود اضافه می کنند. از آنجایی که این نوع پیاز به کاهش کلسترول و فشار خون می پردازد، از ابتلا به گرفتگی شاهرگ قلب جلوگیری می کند. همچنین حاوی ماده ای است که از تشکیل لخته های خونی ممانعت می نماید.

از مهم ترین خواص پیازچه کمک به دستگاه گوارش و پیشگیری و محافظت بدن در مقابل زخم های گوارشی مانند زخم معده و زخم اثنی عشر است.

پیازچه نیز همانند پیاز به دلیل میزان بالای سولفور موجود در آن، دارای خاصیت ضد عفونی بوده و مصرف آن، برای درمان عفونت های قارچی موثر است.

مصرف پیازچه همراه با غذا به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و اشتها را افزایش می دهد.
ویتامین ب1 موجود در پیازچه به کاهش خستگی و رفع استرس کمک می کند.

پیازچه حاوی اسیدآمینه های متیونین و سیستئین، اسیدفولیک و ویتامین های کا، ب1، ب6 ویتامین ث است و از این رو مصرف آن در دوران بارداری بسیار مفید است.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: