« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
وزیر خارجه کشورمان نسبت به تحریم یک‌جانبه ترکیه از سوی آمریکا واکنش نشان داد.
خبرگزاری ایسنا: وزیر خارجه کشورمان نسبت به تحریم یک‌جانبه ترکیه از سوی آمریکا واکنش نشان داد.

 محمد جواد ظریف در توییتی نوشت:

اعتیاد ایالات متحده به تحریم و تحقیر حقوق بین الملل بار دیگر خود را به منصه ظهور رساند.

ما تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ترکیه را قویا محکوم کرده و در کنار مردم و دولت این کشور می‌ایستیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، واشنگتن علاوه بر تحریم اداره صنایع دفاعی ترکیه و اسماعیل دمیر، رئیس آن سه فرد دیگر مرتبط با اداره صنایع دفاعی ترکیه را تحریم کرد.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، آمریکا طبق ماده ۲۳۱ "قانون کاتسا" تحریم‌هایی را علیه اداره صنایع دفاعی ترکیه (SSB) به دلیل خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسیه اعمال کرد.

این تحریم‌ها شامل ممنوعیت هرگونه مجوز صادرات آمریکا به اداره صنایع دفاعی ترکیه و بلوکه کردن حساب‌های بانکی و محدودیت ویزا برای دکتر اسماعیل دمیر رئیس اداره و افسران دیگر می‌شود.

این وزارتخانه افزود: آمریکا در سطوح عالی و مناسبت‌های مختلف به ترکیه توضیح داد که خرید اس-۴۰۰ امنیت تکنولوژی و افراد نظامی آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد و مبالغ زیادی را به بخش نظامی روسیه واریز می‌کند و روسیه به نیروهای مسلح ترکیه و صنایع دفاعی آن دسترسی پیدا می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد: با وجود آن، ترکیه در مسیر خرید و آزمایش اس-۴۰۰ گام برداشت و از دستیابی به سیستم‌های جایگزین مطابق با تکنولوژی ناتو در پاسخ‌گویی به نیازهای دفاعی‌اش شانه خالی کرد و این تصمیم ترکیه منجر به تعلیق دستیابی و حذف آن از مشارکت جهانی در تولید "F-۳۵ Joint Strike Fighter" شد.

این وزارتخانه همچنین ترکیه را ترغیب کرد مشکل اس-۴۰۰ را با هماهنگی آمریکا فورا حل کند. آنکارا هم‌پیمان و شریک امنیتی منطقه‌ای مهم است و آنها تلاش می‌کنند تا به ارتباط تاریخی و دهه‌ها همکاری در بخش نظامی از طریق حذف مشکل خرید اس-۴۰۰ روسیه توسط ترکیه در اسرع وقت ادامه دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: