« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۵۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷
در نامه‌ای به اعضای کمیسیون تلفیق و نماینده بویراحمد ؛
14 تشکل دانشجویی وجریان های مردمی و انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد، طی بیانیه ای خواهان رد کلیات بودجه 99 شدند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ 14 تشکل دانشجویی وجریان های مردمی و انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد، طی نامه سرگشاده ای  خطاب به اعضای کمیسیون تلفیق و نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خواهان رد کلیات بودجه 99 شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اعضای محترم کمیسیون تلفیق، خاصه جناب آقای دکتر روشنفکر، نماینده محترم مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق

سلام علیکم

همانگونه که استحضار دارید، مردم و بخصوص طبقات متوسط و دون متوسط (مستضعفین و محرومین)، در وضعیت معیشتی بغرنجی قرار دارند و تمشیت امور برایشان با مرارت و سختی فراوانی همراه است.

ضمن تشکر از حضرتعالی به جهت موضع اخیرتان مبنی بر نقد کلیات بودجه به علت فشار بر قشر مستضعف، لازم دانستیم پاره ای از نکات که از سرِ صدق و صفا و با تحقیق و تفحص احصا شده است، با حضرتعالی در میان بگذاریم و به مدد الهی مترصد موضع گیری جامع تر در این باره و مخالفت صریح در جلسات کمیسیون و همراه کردن همکارانتان در این باره خواهیم بود؛

 طبق آخرین گزارش وزارت صمت، افزایش ۵۱٪ قیمت بسیاری از اقلام ضروری زندگی مردم در یکسال اخیر، موجبات وارد آمدن فشار اقتصادی و روانی زیادی به آنان شده است.

افزایش بیش از ۱۰۰٪ قیمت مسکن و خودرو، تورم افسارگسیخته، کاهش درآمدهای طبقات محروم و دست فروشان و کارگران و کسبه ی خرد و رانندگان و بخش های مختلفی از مردم که حقوق بگیر دولت نیستند، و توامان با شرایط کرونایی کنونی، امکان و کشش وارد آمدن بحران های اقتصادی جدید و تصمیمات غیرواقعی و خطرناک را عملاً سلب می کند.

طبق کلیات بودجه ی ارائه شده توسط دولت، ما در سال ۱۴۰۰ با بودجه ای مواجهیم که در صورت موافقت کمیسیون تلفیق، تورم و فشار کم سابقه ای بر مردم تحمیل می شود‌.

در بندهای زیر، اشکالات و انحرافات جدی بودجه ی ۱۴۰۰ را بر می شماریم:

 ۳۱۹ هزار میلیارد تومان انحراف عملیاتی بودجه ۱۴۰۰ است.
یعنی هزینه های پیش بینی شده، ۳۱۹ هزار میلیارد تومان از درآمدهای پیش بینی شده بیشتر است.
 
در بودجه ی ۱۴۰۰،حدود ۴۰٪ و به تعبیر بعضی از کارشناسان بودجه و صاحب نظران اقتصادی، قریب به ۵۰٪ بودجه به نفت و ضمائم مربوط به آن وابسته است.

در بخش منابع" درامدها" ی کلیات بودجه، ۱۹۹ هزار میلیارد تومان" همت" برای فروش مستقیم نفت و گاز، و حدود ۱۴۶ همت برای برداشت از صندوق توسعه و اوراق پیش فروش نفت پیش بینی شده است.

لازم به ذکر است، تامین ۱۹۹ همت حاصل از فروش نفت، با پیش بینی فروش روزانه ی ۲/۳ میلیون بشکه نفت می باشد !! که عملاً با واقعیت کنونی دیپلماسی انرژی کشور ناسازگار است.

این پیش بینی غیرواقعی در حالیست که، دولت در بودجه ی ۱۳۹۹، پیش بینی فروش ۵۷ همت را از قِبَلِ فروش نفت داشته است که تا آبان امسال، فقط ۶ همت آن محقق  شده است!!!

بنظر می رسد، این تصمیم غیر واقعی و توهمی و غیر کارشناسی، ارسال یک‌پیام آشکار برای طرف های خارجی مذاکره و اعلام نیاز و اضطرار دولت جمهوری اسلامی به شروع مجدد مذاکرات برجامی است.

بدیهی است این میزان فروش نفت غیر قابل محقق است و دولت برای جبران کسری، ناچار است یا با فشار بر بانک مرکزی پول چاپ کند که موجب تورم می شود، و یا از صندوق ذخیره ارزی بردارد که بناست منابع صندوق در مسیر تولید و اشتغال و اقتصاد مردمی فعال شود، و یا اوراق بفروشد که  در آن حالت نیز، موجب تورم می شود.

 دولت می بایست برای تامین منابع درآمدی، مودیان مالیاتی جدیدی را کشف کند و همچنین، از فراریان مالیاتی پنهان و گسترده در کشور، منابع جدیدی را اضافه کند.

ولیکن بجای این حرکت اصلاحی و موثر، یا بر منابع ناپایدار و محتمل فروش نفت و گاز و فروش اوراق و املاک و اموال منقول و غیر منقول متمرکز می شود، که هم کسری بی سابقه ای به بار  می آورد و هم در نهایت ناچار است دست در جیب مردم کند و آبان های خونین ۹۸ را رقم بزند. و احتمالاً زمینه ساز مذاکره از سرِ ضعف و بوسه زدن ملت بر پنجه گرگ خواهد شد.

اشکالات و انحرافات بودجه ی ۱۴۰۰ بیش از این موارد است که تفصیل و تفسیر آن در قالب بیانیه نمی گنجد.

در پایان محضر نمایندگان محترم کمیسیون تلفیق  و آقای دکتر روشنفکر مراتب انتقاد جدی خویش به این بودجه را اعلام می داریم و معتقدیم تنها راه، ردکلیات بودجه و اصلاح بنیادین ساختار آن است.

طبق گزارشات دریافتی از منابع اگاه، دولت و دولتی ها در حال رایزنی برای جلب موافقت نظر اعضای کمیسیون تلفیق اند و استدلال می کنند که،بعد از تایید کلیات آن، در بررسی جزئیات بودجه؛ دغدغه های نمایندگان تامین خواهد شد.

در حالی که مشکل اساسی، ساختار بودجه است و درضمن تجربه نشان داده است که در صورت عبور از این مرحله، اتفاق و تغییر خاصی در جزئیات نمی افتد.

توفیقات حضرتعالی و سایر اعضای کمیسیون تلفیق را از خداوند منان خواستاریم.

➖جریان مردمی عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد
➖جبهه فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد
➖بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان
➖بسیج دانشجویی دانشگاه‌های ازاد شهرستان های بویراحمد، گچساران و دهدشت
➖بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور پیام نور یاسوج
➖مجمع عدالتخواه دانشجویی دانشگاه دولتی یاسوج
➖بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گچساران
➖بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور دهدشت
➖بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی یاسوج
➖بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان
➖بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفه ای یاسوج
➖بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی یاسوج
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
باسلام فقط شعار می دهید به جای شعار توخالی محرومیت شهرستان کهگیلویه دهدشت وتوابع آن از فقر بیکاری گرانی وتورم ومشکلات و معضلات اجتماعی وحوادث گوناگون نجات دهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
باسلام فقط شعار می دهید به جای شعار .... محرومیت شهرستان کهگیلویه دهدشت وتوابع آن از فقر بیکاری گرانی وتورم ومشکلات و معضلات اجتماعی وحوادث گوناگون نجات دهید
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: