« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
موفقیتی دیگر از کمیته امداد منطقه یک یاسوج؛
رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج گفت: طبق بررسی‌های حوزه اشتغال کمیته امداد استان، این اداره رتبه اول را در زمینه اجرای طرح‌های اشتغال برای مددجویان در بین ادارات این نهاد در استان، در نه‌ماهه سال جاری کسب کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، مصیب حیدری، رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج از طرح‌های اشتغال گاوداری، پرورش قارچ، کابینت سازی، نانوایی، ام دی اف سازی، فروش کفش و کارواشی مددجویان این اداره بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از این طرح‌ها گفت: کمیته امداد منطقه یک یاسوج از ابتدای سال جاری تاکنون 230 طرح اشتغال‌زایی بااعتبار بیش از هشت میلیارد و 250 میلیون تومان، در زمینه‌های مختلف برای مددجویان اجرا کرده است.

حیدری تصریح کرد: با حمایت و پشتیبانی مدیرکل کمیته امداد استان و حوزه اشتغال و خودکفایی و تلاش امدادگران منطقه یک یاسوج و تأمین اعتبار بانک‌های عامل و صندوق امداد ولایت، کمیته امداد منطقه یک یاسوج با اجرای 230 طرح، رتبه اول اجرای طرح‌های اشتغال را در بین ادارات این نهاد در استان کسب کرد. 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون 626 طرح اشتغال بااعتباری بیش از 22 میلیارد و 300 میلیون تومان برای مددجویان کمیته امداد منطقه یک یاسوج اجراشده است، گفت: امیدواریم با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی برای مددجویان زمینه خودکفایی آن‌ها فراهم‌شده و به‌تدریج از چرخه حمایت خارج شوند.

حیدری ضمن تقدیر از همکاری بانک‌های عامل و صندوق امداد ولایت کمیته امداد، افزود: بیش از 250 طرح اشتغال مربوط به کمیته امداد منطقه یک یاسوج به بانک‌های عامل ارسال‌شده که خواهان همکاری بیشتر بانک‌ها در خصوص پرداخت آن‌ها در سال جاری هستیم.

رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج گفت: با توجه به اینکه طرح‌های اشتغال گیاهان دارویی در فصل و زمان فعلی و تا حداکثر ده روز دیگر باید اجرایی شوند و متولی پرداخت تسهیلات این طرح‌ها، بانک کشاورزی است، خواستار همکاری بیشتر در این خصوص شد. 

وی ادامه داد: بیش از 30 طرح گیاهان دارویی در دست اقدام است که امید است بانک کشاورزی آنان را در اولویت پرداخت قرار دهد تا در فرصت محدود باقی‌مانده اجرایی شوند.

حیدری به موضوع توانمندی، خوداتکایی و خودکفایی خانواده‌های مددجو اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 30 خانواده از مددجویان منطقه یک یاسوج به درآمدزایی مناسبی رسیده و خودکفا شده‌اند و امیدواریم که تا پایان سال این تعداد دو برابر شود.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم قریب به هزار نفر از طریق کمیته امداد منطقه یک یاسوج برای آنان شغل ایجادشده و توانسته‌اند گوشه‌ای مشکلات خود را از طریق اجرای طرح‌های اشتغال مرتفع کنند.

حیدری با اشاره به اینکه کسانی که بتوانند برای مددجویان شغل ایجاد کنند وام اشتغال از طرف کمیته امداد به آنان پرداخت می‌شود، گفت: در طرح اشتغال کارفرمایی به کارفرمایانی که برای مددجویان شغل ایجاد کنند تا سقف پنج نفر به ازای هر نفر 50 میلیون تومان وام به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همه‌کسانی که این نهاد را در زمینه اجرای طرح‌های اشتغال برای مددجویان یاری کردند، گفت: هراندازه که بتوانیم برای مردم و نیازمندان فرصت شغلی ایجاد کنیم، به همان اندازه از فقر و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرده‌ایم.

این گزارش تکمیل می شود........



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: